Hoi, Mijn zoontje is nu 15 weken oud en weegt bijna 7 kilo. We zijn toen hij 10 weken oud was op advies van het CB nutrilon Forte gaan gebruiken,in combinatie met de gewone nutrilon. Dit omdat hij na de fles altijd ontevreden bleef en het leek alsof hij nog niet genoeg gehad had. En vaak na 3 uur al weer wilde drinken en weinig sliep overdag. Dit is een hele tijd goed gegaan,maar sinds vorige week moppert hij weer erg als de fles leeg is. We geven nu 170 cc water met 5,5 schEpje,waarvan 3 schepjes forte,5 keer per dag.ook doe ik er 1,5 schepje johannesbroodpitmeel bij. Dit omdat hij in het begin wel regelmatig wat voeding terug gaf en ben het blijven doen,met als hoop dit ook nog wat extra zou vullen. Ik heb het idee dat hij met name 'sochtends en 'smiddags meer trek heeft. Hij slaapt ook heel weinig nu overdag en ook daarom vraag ik me af of dit kan komen omdat hij niet genoeg heeft gedronken....... Ik vraag me af wat handig is om te doen:volledig Nutrilon forte gaan geven in dezelfde hoeveelheid,of ophogen naar flessen van 200 cc? Want 5 flessen van 200 cc is dat niet veel,rekening houdend met zijn leeftijd en gewicht? Hij drinkt nu altijd de flessen helemaal leeg.
Hi! Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Fijne avond! Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.