Help meisje drinkt raar/weinig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamalijntje, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ok ik heb al een paar keer eerder topics geopend en steeds dacht ik ok het gaat wel weer maar helemaal niet.

Yara heeft Koemelkeiwit allergie (via provocatie test vastgesteld) Nu moeten wij haar voeding indikken omdat ze zich steeds verslikt met Nutriton en anders komen er mondjes terug.

We zijn sinds een aantal weken de brownfles gaan gebruiken ivm blijvende krampen en onrust.

Sinds drie weken wordt Yara steeds in de nacht wakker met krampen. Dus wilde ik van de Nutriton af... of minderen. Elke keer iets minder in haar flessen en twee weken geleden gaven we haar zonder nutriton.

Huilen en gillen tijdens de fles.. En ze wilde helemaal niet meer. Bij nader inspectie bleek er ook nog eens een scheur in de speen te zitten.. Speen vervangen en weer op de oude manier voeding gemaakt...

Maar nu wilde ze de brownfles niet meer met binnenstuk... Zonder wel maar ze drinkt gelijk weer slordig. Dus Smalle difraxfles *we gebruikte al de 123 speen*

Leek weer iets beter te gaan. Maar nu mochten we heel langzaam aan gaan beginnen met rijstebloem. Ondertussen was Yara gaan hoesten en hoesten dus bisovlon druppel (sorry voor de spelling)
    Rijstebloem bleek niet goed te vallen en veroorzaakte een reactie (diaree, buikpijn, dikke ogen en eczeem)

Gestopt met rijstebloem en ook met de bisovlon voor de zekerheid. Maar nu zijn we 4 dagen verder en nog drinkt ze raar. Onrustig, kromme tenen, huilen tijdens de fles, scheten laten en heel veel laten staan..

Ze heeft vandaag 1 fles helemaal gedronken en de rest tussen de 50 - 130 laten staan... We maakte 210 + 7

Wie kan ons helpen of herkend dit?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hmmmm, al eens aan reflux gedacht??

Gebruikten jullie nu geen nutriton meer als ik het goed begrijp?
    Anders misschien toch weer een schepje door de voeding gaan doen.
    Ons meisje heeft er de 1e keer veel last van gehad met krampen maar nu we weer gestart zijn ivm reflux gaat het beter, 2 dagen krampen gehad en nu niks meer.

En anders proberen ipv de 1-2-3 speen van Difrax een S-speentje erop te zetten.

Hopelijk zijn er meer meiden die je kunnen helpen/tips kunnen geven.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Bij de S speen krijgt ze er geen voeding uit.. (ze heeft een wisselende zuigkracht)

We gebruiken nu wel weer Nutriton want anders verslikt ze zich. We hebben geen idee of ze een reflux heeft. Teminste we zijn er nog niet voor bij de dokter geweest.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ehm
    210/7 wordt voor geen enkel kindje aangeraden, en al helemaal niet voor kindjes van 4 maanden..het is gewoon echt belachelijk veel. Zelfs mijn erg hongerige zoontje heeft nooit 210/7 gedronken.

Ik denk dat je misschien toch een andere fles moet proberen, en geen 123 speen als je zonder nutriton geeft. Gewoon een m speen, een speen 2 ofzo van avent, en dan een normale hoeveelheid van 180/6. Ik denk dat je haar gewoon veel te veel melk geeft.

Rijstebloem is niet allergeen, daar kan ze niet op reageren met exceem, wel eventueel met krampjes.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, wat een drama!

Ik zou een verwijzing vragen voor de kinderarts. Je kindje heeft denk ik reflux en medicijnen nodig.

Ook moet er maar eens bloed geprikt worden als ze zo slecht reageert op rijstebloem, misschien heeft ze wel meer allergieen.

Ik zou overigens echt wachten tot 6 maanden met bijvoeden!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou maar eens heel snel naar de huisars gaan. Sommige huisartsen zien zelf al genoeg om reflux aan te pakken, anderen verwijzen liever naar een kinderarts.

Wat vervelend dat ze er zo'n last van heeft (en wat raar dat je rijstebloem moest geven aan een kind met vastgestelde KEA).

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Dank jullie wel,

Even voor Violet:
    We geven haar die flessen omdat ze honger bleef houden maar ze mag 4 x 210 +7 scheppen hoor... Geen idee hoe je erop komt dat ze dat niet mogen hebben. En van rijstebloem kunnen ze wel een reactie krijgen (dat blijkt wel)

Omdat ze nog steeds hongerig was mochten we voor de verzadiging rijstebloem proberen te geven... Maar dit blijkt geen succes te zijn dus zijn we weer terug naar de voeding met nutriton.

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    een fles van bijna 250 ml is heel erg groot voor een heel erg klein maagje. Je stopt een kindje dan helemaal vol, geen wonder dat er dan krampjes zijn en er melk terugkomt. Op geen enkele verpakking kv staat dat je flessen van 210/7 moet geven. Mijn cb raad het ook af.

Ik denk dat als je haar een gewone speen geeft, waardoor ze rustiger kan drinken ze ook eerder verzadigd is. Als een kindje te snel drinkt raken ze ook niet verzadigd en blijven ze honger houden.

En ik snap je titel ook niet, meisje drinkt weinig? Ik vind 210/7 echt heel veel en dus ook niet gek dat ze wat laat staan.

5x180/6 is minder, meer verdeeld over de dag en dan heb je ook kans dat ze minder spuugt omdat ze niet overvol gevoerd wordt.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij bepaalde voedingen voor kma anders wel. De voeding die mijn dochter krijgt staat zelfs op vanaf 6 maanden: 2 à 3 flessen van 240/8
    Voeding voor kma is lichter verteerbaar. Ka van mijn dochter zei dat ik zelfs over moest stappen naar 210 toen ze overging naar 4 flessen. Dat 4 flessen van 180 te weinig was.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wie heeft de kma vast gesteld een ka of is dit via cb of ha gegaan? Ik zou een ka bezoeken en reflux laten uit sluiten. Welke voeding voor kma gebruik je? Mogelijk dat de voeding te licht is voor haar.

Dat ze op rijstebloem reageert kan wijzen dat ze erg gevoelig is voor allergieeën, haar darmen de eiwitten niet goed filteren. Heb je geen verwijzing voor de dietiste ivm bijvoeding? zo nee dan zou ik er naar vragen en zeer zeker wachten tot de 6 maanden.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Violetriot, ook op rijstebloem kan allergisch gereageerd worden. Het is dan geen sterk allergeen voedingsmiddel, maar in feite kan op elk voedingsmiddel gereageerd worden. Elk voedingsmiddel bevat eiwitten en voedselallergie ontstaat doordat de darmen te grote stukken eiwit door laat, dit niet goed filtert. Het lichaam kan dan antistoffen aan maken.

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hmm ok, dat wist ik niet!
    Maar vinden jullie dan niet dat flessen van 210/7 voor een kindje van 4 maand uberhaupt zo groot dat daar klachten van kunnen komen? Lijkt mij dat het spugen daar ook door kan komen..

Ik lees in de openingspost ook dat het kindje tussen de 50 en 130 cc laat staan, dan is het toch logischer om meer kleinere flessen aan te bieden..

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dat het kind van TS voeding over laat kan ook komen door de kma. Kindjes drinken dan vaak slecht of weigeren zelfs voeding. Dit hoeft niet direct aan de grote flessen te liggen. Kan natuurlijk wel.

Mijn dochter is niet meer gaan spugen na ophoging van haar flessen. 210 moet hier wel want 4 van 180 is gewoon te weinig en 5 flessen op een dag krijgen we er niet in, tenzij ze om de 2,5 uur een fles krijgt.

14. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ja wij hebben een verwijzing van de dietiste.. En op haar aanraden zijn we rijstebloem gaan geven.. Wat niet goed ging en nogmaals we wachten nu weer een poosje en geven dan Biobim.

Idd op de KMA voeding (nutramigen) mag je de flessen iddo ophogen tot 240! Maar dan 3x

Maar met weinig drinken bedoel ik dat ze steeds tussen de 120 - 60 laat staan...

Ik ben ook weer terug gegaan zonder rijstebloem met nutriton en ook geven we 180 flessen nu omdat het zonde van de voeding is maar nog laat ze staan... Iets minder natuurlijk maar blijft toch best veel..

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Welke nutramigen krijgt ze? De nutramigen 1 of de AA?

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Helemaal met jou eens.

Moet je even nagaan dat een kindje van 4+ maanden een maaggrootte heeft van een mandarijntje. 240/8 maakt bijna 300cc. Ik krijg er al buikpijn van, laat staan zo'n klein baby'tje.

Ik lees een beeld dat past bij reflux, dan moet je al helemaal niet zulke grote bellen aanbieden.

@ts: heb je al een afspraak gemaakt met de ha?

Als rijstebloem niet goed valt, zou ik zeker wachten tot een maand of 7 met het aanbieden van papmelen van Biobim.

Deel Deze Pagina