Hoe zat het allemaal ook alweer...baby 2wk

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lily2006, Nov 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hallo,

Mijn dochter woog bij geboorte 3710 gram. Ik ben begonnen met bv maar dit liep niet en ze viel (veel) teveel af.
    Hierdoor overgegaan op kv. Gekozen ook voor Friso, standaard 1. Ze zal inmiddels tussen de 3700-4000 gram wegen.

Ze is nu 2 weken en drinkt de meeste dagen 7x 90+3. Soms vraagt ze om meer en drinkt ze er nog max 30+1 bij. Gemiddeld drinkt ze 80-120 cc aangemaakte voeding en komt per dag op 600-700 cc.

Sinds 2 dagen rommelt ze echter...bijna na elke voeding (meestal na 2 uur) 'wringt' ze, kreunt en laat winden. Ze huilt niet altijd, maar hierdoor slaapt ze slecht en ik ook. Omdat mijn (oudere) zoontje vreselijk veel buikpijn heeft gehad en in deze periode al uren per dag tot later 12 uur per dag huilde, zie ik het alweer helemaal voor me.

Gaat dit qua voeding goed, of krijgt ze teveel? Ik weet het allemaal niet zo goed meer...zeker omdat ze na de buikpijn vaak wakker is en sneller weer honger krijgt dan wanneer ze lekker slaapt en ik haar geen voeding wil geven terwijl ze ook nog buikpijn heeft.

Ik ben het even kwijt hoor...:( Hopelijk kun je me helpen, alvast bedankt in ieder geval.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje mag nu 675 ml per dag aan voeding drinken, dat komt neer op 7 voedingen van ongeveer 95 ml. Daarnaast is het heel belangrijk dat je kindje ongeveer 15 minuten over een flesje drinkt voor de verzadiging.

Groetjes eveline

Share This Page