Beste voedingsdeskundige, Mijn zoontje is aankomende woensdag 8 weken oud (geboren met 41+5) en weegt ongeveer 5250 gram. Hij krijgt sinds twee weken 6 flesvoedingen van 150/5 per dag. Nu wordt hij de laatste nachten steeds eerder wakker voor een voeding. Overdag laat hij er makkelijk 4 uur tussen (ik sus vaak met een speentje als hij onrustig wordt, dat wel), maar 's nachts hooguit 3 / 3,5. Ik vind hem overdag ook minder tevreden dan toen we net opgehoogd waren naar 150/5. Hij slaapt ook niet lang tussen de voedingen door. Is vaak ruim voordat het tijd is voor een flesje alweer wakker. Maar ja... is dat omdat hij alweer honger begint te krijgen of omdat hij uitgeslapen is... Ik geef sinds een paar dagen ook een paar scheppen Nutrilon Forte erbij (3 Forte / 2 Standaard). Nu vraag ik mij af of het verstandig is om de flessen wat op te hogen, maar hoe kan ik dat doen, zonder dat hij teveel krijgt? Het mooiste zou zijn als hij naar 5 flessen van 180/6 kan, maar ik denk dat hij dan alsnog 's nachts komt en ik dan een 6e fles moet geven en hij dan helemaal teveel krijgt. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Beste Caro31, Als jouw kindje meer dan 5 kilo weegt, dan zou hij 5 flesjes van 180 ml/ 6 mogen. Maar dit betekent in jullie situatie dat hij een flesje minder krijgt. Het overdag vroeger wakker worden kan te maken hebben met een ander ritme en hoeft niet specifief honger te zijn. Zie jij al verbetering nu hij Forte krijgt? Wellicht kun je zijn laatste flesjes geheel Forte geven in plaats van mengen? Groet, Anne
Bedankt voor uw reactie. Vannacht kwam hij vier uur na de voeding, dus keurig! Hij slaapt sinds vannacht ook ingebakerd vanwege maaiende armpjes. Het zou kunnen dat hij daardoor ook minder snel wakker wordt. Na de voeding van 4.00 uur meldde hij zich weer om 7.30 uur. Ik ga vanavond een volledige Forte-fles geven... eens kijken wat dat gaat doen.
Vannacht klokslag 4.00 uur werd hij weer wakker. Helemaal prima, maar de Forte kan ik dan net zo goed achterwege laten. Hij slaapt er in ieder geval niet langer op. Hij drinkt trouwens de 6 flessen van 150 tot op de bodem leeg! Misschien toch een paar flessen verhogen en kijken of hij het dan met een fles minder kan doen? Nog wel een vraag over voeding voor hongerige baby's. Is dit ook iets dikker dan de standaardvoeding? Wij gebruikten tot voor kort altijd Johannesbroodpitmeel, maar omdat hij hier hele dunne ontlasting van kreeg zijn we hier mee gestopt. Als het wel wat dikker is, dan ga ik deels met de Forte door denk ik. Het kan toch verder geen kwaad als je voeding blijft mengen?
Beste Caro31, Fijn dat het zo goed gaat, inbakeren kan inderdaad helpen. Voeding mengen kan geen kwaad en de Forte is inderdaad iets dikker. Groet, Anne