hallo, zijn er mensen die hier zelf pap maken? Heb hier staan dat je melk moet koken en dan de volkorenvlokken erbij moet doen... maar kook je de melk dan niet dood... Kun je niet beter water koken... de vlokken erin doen en daarna je schepjes babymelkpoeder erbij doen als het voldoende afgekoeld is? En evt de vlokken eerst een nacht wellen of zo? groetjes
Ik denk dat de meeste mensen hier die Duitse pap niet kennen. Is het niet de bedoeling dat je die aanmaakt met rauwe koemelk? (vandaar dat koken)? Naar mijn weten mag je de kunstvoeding niet koken, maar misschien de kunstvoeding in Duitsland wel? Maar is het niet erg vroeg om granen te geven aan je baby?
In principe maak je gewoon je opvolgmelk flink heet klaar en voeg je daar de vlokken aan toe. Laten staan tot de pap op een eetbare temperatuur is gekomen. Je kunt gewoon gekookt water gebruiken, daaraan de melkpoeder toevoegen en daarna de vlokken.
@ adi Ik ga helemaal nog geen pap geven. Ik wil op tijd weten hoe ik iets moet doen ipv alles op het laatste moment. Ik denk dus altijd alvast 1 of 2 maanden vooruit. De pap mocht aangemaakt worden met koemelk of met flesvoeding. Ikzelf heb Friso. @ cygnet2 Dank je... ga ik dus lekker dat water koken tegen die tijd. Dan kan ik namelijk ook afwisselen met de granen. Bambix bestaat voor bijna alles uit tarwe. En de meeste broden ook... dus foetsie afwisselend eten.