Wat als ze nu ineens weer 's nachts komt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 2g4e, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Bij de laatste controle op het CB heb ik aangegeven dat we onze dochter van nu ruim 13 weekjes niet of nauwelijks wakker krijgen voor de laatste fles van 23:00. Gevolg, soms liet ze meer dan de helft van de fles staan. Ik moest echt moeite doen om er wat in te krijgen.

Omdat ze een flinke meid is, gaf het CB aan om misschien minder tijd tussen de flesjes te laten zitten, zodat de laatste fles vervroegd wordt en ze daarna lekker door kan slapen. Kans is wel dat ze dan misschien 's nachts weer komt.

Nu willen we hier vandaag mee beginnen. Ze zal haar laatste fles dan om 20:00 krijgen. Maar wat ik vergeten ben te vragen aan het CB is, wat als ze 's nachts weer komt? Hoeveel cc geef ik dan? Geen volledige fles lijkt me toch? Want dan zit ze ineens weer op 6 flessen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Ze krijgt nu 5x150 (5 schepjes) en meestal drinkt ze dan 160cc op, behalve die laatste fles.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mocht ze 's nachts komen zou ik haar een volledige fles geven, die nachtvoeding hoort er dan gewoon bij.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Maar dan krijgt ze ineens een volledige voeding extra.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Als je gaat vervroegen dan heb je idd kans dat ze in de nacht misschien trek krijgt.
    Ze mag toch ook gewoon die nachtvoeding hebben? Misschien drinkt ze een beetje of misschien alles maar dan heeft ze het gewoon nodig.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Gewoon op verzoek voeden.
    Je zal.zien dat de nachtvoeding op een gegeven moment gaat schuiven naar een later tijdstip. Wanneer, dat is afwachten.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die voeding mag ze hebben en als ze hem opdrinkt heeft ze hem gewoon nodig. Ik zou dus een volledige voeding maken, mocht ze hem niet opdrinken weet je dat het ook een kleinere fles kan zijn. Ze gaat vanzelf schuiven, geef het de tijd.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Okay bedankt allemaal!!! Hoop natuurlijk dat ze lekker doorslaapt ;)

8. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je haar wakker moet maken voor de laatste fles en ze hem dan ook niet leegdrinkt. Waarom dan niet gewoon laten slapen en die laatste fles gewoon geven wanneer ze zelf wakker wordt... Hoelaat dat dan ook is? Gewoon op verzoek voeden dus..

9. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    En... heeft ze doorgeslapen? Ben even nieuwsgierig, wij zitten met hetzelfde namelijk :)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Deed ik ook zo, gewoon lekker laten slapen en dan kijken wanneer en of ze wakker wordt voor een volgende voeding (hier was het in het begin gewoon een uurtje later dat ze wakker werd voor de volgende voeding, dus 24 uur ipv 23 uur)

11. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Wij maakten onze zoon ook altijd wakker om 22:30 en dan sliep hij door tot 6:00.
    Toen hij ongeveer drie maanden was waren we een keer zo moe dat we zelf vroeg gingen slapen en toen dacht ik dan zie ik wel hoe laat hij s nachts wakker word. Toen is hij helemaal niet wakker geworden 's nachts en werden we de volgende ochtend pas wakker. Sinds dien zijn we helemaal op verzoek gaan voeden en geven we de laatste fles om 18:30 na het badje.
    Ik zou het gewoon een keer uit proberen en als het echt niet goed lukt kan je het altijd weer terug draaien

Deel Deze Pagina