avondfles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Brynn, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, mijn dochter is net twee dagen 1 en bij het CB zeiden ze dat ze geen avondfles meer zou moeten krijgen. Echter eet ze momenteel s avonds niet zo fantastisch, met pot mee of potje, is echt een drama. Dus ze wordt echt wakker voor de avondfles en die fles is haar al haar hele leven, dus ze weet niet beter. Moet deze echt meteen komen te vervallen? Hoe deden jullie dit?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter is gisteren 1 geworden.
    Ik pieker er niet over om hem te laten vallen.

Ik heb het er vorige week met het consultatiebureau over gehad. Hoewel hun 'adviezen' me niks kun schelen zeiden ze dat mijn dochter 300 cc melk per dag mag.
    Dus ik geef haar nu s' ochtends en s' avonds een flesje van 150cc.
    Met het ontbijt om 10:00 krijgt ze een boterham en bosvruchten thee zonder suiker.

Dus je kan voor het slapengaan echt wel een flesje geven.
    Vergeet alleen niet de tandjes te poetsen voor het slapengaan

3. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Mijn dochter krikgt s ochtends 180 met pap en dan de avondfles idd. Laat het ook gewoon zo, totdat ze zoveel eet en er zelf niet meer mee komt denk ik.

4. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Mijn zoon van 16 maanden krijgt ook nog gewoon lekker een fles warme melk voor hij gaat slapen. Het hoort hier gewoon in het ritueel, hij heeft het niet nodig. Voor ons gewoon een rust momentje en voor hem duidelijk dat hij daarna lekker zijn pyama aankrijgt, tanden gepoetst worden en dan lekker gaat slapen. Ik luister dus wat dat betreft niet naar het CB. Wel krijgt hij omdat 300cc maximale aanbevolen hoeveelheid zuivel is, zowel `s ochtends als `s middags geen melk omdat hij `s avonds nog 200cc krijgt. Tel daar het toetje bij op dan kom je aan de max.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje heeft tot 2 jaar gewoon lekker een bekertje warme melk gehad voor het slapen. Wat een onzin dat dat niet mag zeg.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook nog steeds een fles savonds. Soms gaat ie helemaal op, soms wil ze er snachts nog een slok uit hebben. Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan ;)

Overigens wel na de fles even de tandjes poetsen. Verder kan het geen kwaad.

Deel Deze Pagina