Dochter eet erg slecht (1 jr)

Discussie in 'Voeding' gestart door Loesjuh, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

De titel zegt het al, mijn dochtertje van net 1 jaar eet bizar slecht. Het begint 's ochtends al met het fruit, ze neemt een paar happen van een potje en daarna slaat ze het lepeltje uit mijn handen en als ik het in dr mondje heb gekregen spuugt ze het (in mn gezicht) weer uit. Heel fijn hahaha. Stukjes fruit werkt ook niet, ze eet er een paar en gooit het weer van zich af.

Brood tussen de middag eet ze perfect en dan het avondeten weer. Een potje eet ze helemaal niet meer. Ze eet nu met de pot mee. Ze eet dan een stukje vlees, paar stukjes groente en thats it. Aardappel vind ze vies, die gooit ze altijd van zich af. Net zoals rijst en macaronie.

Het lijkt alsof ze geen honger heeft en is overdag best tevreden, alleen 's avonds (rond een uur of 12) komt ze weer voor een vierde fles, ze heeft dan honger.

Heeft iemand nog tips hoe ik mijn meisje aan het eten krijg. Zoals je in mn onderschrift ziet is ze al erg licht dus ze moet echt wel blijven eten.

Dit is haar schema

7.00 fles 200/6
    10.00 fruit (poging tot)
    11.45 broodje
    13.00 fles 200/6
    16.30 avondeten
    19.30 fles 200/6

En dan komt ze vaak weer om 12 uur voor een fles.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je kindje lust graag brood, ik zou als ontbijt ook brood gaan geven met een kleinere hoeveel heid melk. In plaats van veel flesvoeding, kun je beter meer vaste voeding geven. Ik weet niet of je al gewone melk geeft, dan zou ik volle melk gaan geven en volle yoghurt. Als ze fruit niet tussendoor wil, misschien dan wel na de boterham, dan doe ik bij mijn zoontje ook nog steeds of banaan op brood bijvoorbeeld.

Je zou het volgende kunnen proberen.

7.00 boterham en 100cc volle melk (1 boterham of 1.5) of bord pap
    9.00 fruit proberen of tussendoortje
    12.00 brood en 100cc volle melk
    15.00 fruit of cracotte of zo
    16.30 warm eten en volle yoghurt (warm eten mag ook later)
    19.30 volle melk

ipv volle melk kun je ook kiezen voor groeimelk.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wat mij opvalt.. Haar avondeten komt vrij snel na de fles 's middags, en de fles komt weer vrij snel na de boterham. Heeft ze uberhaupt wel honger als ze haar avondeten krijgt? Misschien een idee om (een kleiner gedeelte van) de middagfles bij de boterham te geven. Dan zit er wat meer tijd tussen. Misschien heeft ze dan bij het avondeten meer honger.
    En geef je haar te eten, of doet ze het zelf? Want dat vinden kindjes vaak op een gegeven moment leuker!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca doet ook moeilijker met eten nu. Ik eet nu om de dag wat hij erg lekker vindt, en wat ook veel groentes bevat. zoals Pannenkoek met groeten erdoor, pasta (lust hij wel, jouw dochter niet) Met tomatensaus, Hartige taart... Zo eet hij echt als een bootwerker. Ook omdat hij deze dingen helemaal zelf mag eten. Hapjes geven weigert hij. Fruit eet hij ook zelf, zoals banaan en stukjes peer of mandarijn. Vindt hij heerlijk. Misschien kun je daarmee nog wat varieren wat ze wel lekker vindt?

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Vervelend dat je kindje momenteel slecht eet. Een herkenbaar verhaal.
    Met 1jaar verandert bij veel kindjes ook de behoefte in eten. Ze kunnen ineens met veel minder toe.

Hier heb ik tot 1 jaar potjes gegeven, daarna meteen over op vers. Eerst at hij toen even niet, maar na bijna 1 week kreeg hij toch wel honger en ging hij wat eten. Erg weinig en het is ook geen zwaargewicht, maar ja ik kon het er ook niet in proppen (wilde ik ook niet). Op CB zeiden ze: Blijven aanbieden, meer kan je niet doen.

Zoonlief is nu 15 maand en 2 weken. Inmiddels eet hij wel stukjes banaan of soms hapt hij er van en plakjes appel. Verder geef ik ook wel eens knijpfruitjes of een smoothie van Friso (verse wil hij niet). Andere fruitsoorten blijf ik proberen, maar worden nog steeds uitgespuugd.

Avondeten wilde hij zo rond zijn 1e verjaardag ook graag zelf doen. We hebben hem laten doen met zijn handen, iedere keer dat we nog met een lepel een hapje wilde geven werd het huilen en krijsen, als hij zelf ging eten ging het beter.

Je kunt een kind nu eenmaal niet dwingen om te eten, ook al wil je nog zo graag. Succes in ieder geval!

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb ook zo'n geweldige eter tot 1,5 jaar at hij perfect echt 2 borden zelfs achter mekaar.(blijk baar was hij aan het hamsteren) Maar vanaf die tijd tot nu (bijna4) begint het pas terug te komen omdat hij bij z'n broertje nu ziet dat ie goed eet, wil hij het ineens ook proberen:D maar hij at soms 4 dagen achter mekaar niet zelfs geen koekje! Ik ben toen vaak op het cb geweest en hij groeide gewoon goed en toch vind ik hem best dun maar ik ga hem niet dwingen alles met z'n tijd en wat was ik van de week zo trots;) hij had 3 worteltjes gegeten haha waar een mens wel niet van in de wolken kan zijn:D

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Mamavanukkie: heb idd nu een broodje 's ochtens erbij nu maar toch drinkt ze die flessen leeg als ik ze daarna nog aanbied. Gewone melk geef ik niet, wel eens geprobeerd maar daar ging ze van spugen terwijl ze normaal nooit spuugd. Pap lust ze niet. Ze is heel kieskeurig wat dat betreft.

Emyd: vind je echt dat er te weinig tijd tussen zit, tussen haar fles om 1 uur en eten rond half 5. Ze heeft dan echt wel zin in iets. Ik geef haar eten nu zo dat ze zelf kan eten.

Sanna: ja ik geef nu ook zo gevarieerd mogelijk. Dus alles een keertje proeven. Ze eet ook gewoon nasi mee. Maar wat ze binnen krijgt is zo weinig.

Inez01: lastig is dat he, maar ik heb het idee dat ze nog wel honger heeft na haar avond eten bijv. maar ze smijt haar eten dan echt aan de kant. Jogurt is een paar happen en dan word het lepeltje aan de kant geduwd.

Mamabeer: lastig he! Ik ben ook helemaal blij als ze goed eet, gisteren 6 halve sperciebonen hihi! Ik moet ook iedere maand naar het CB om te wegen.

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    vreselijk , ! hier ook zo'n slechte eter !! echt vanaf haar eerste verjaardag , eet ze vrij slecht ,ja de lekkere dingen , die gaan er wel in ...

gaat vooral om brood en warm eten...
    ochtends brood , paar hapjes..
    tussendoor fruit..
    voor bed gaan , fles
    tussendoor , koekje / rozijntjes
    avondeten , is helemaal slecht , echt een paar hapjes
    en voor op bed gaan , fles

is toch niet gek veel , heb meer de tussen doortjes laten staan , in de hoop dat ze meer zal gaan eten ..
    weet ook dat ze vanaf die leeftijd minder eetlust hebben , zal het daar aan liggen ??

@ loesjuh
    4 flessen op een dag is vrij veel voor een 1 jarige..
    zeker als ze nog komt om 00.00 uur voor de 4de fles..!

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Misschien kan je je schema wat omgooien.
    s'ochtends alleen dr melk en een boterham. Dan tussen de middag ook weer melk met een boterham. Dan 's middags als tussendoortje fruit(ik geef vaak yoghurt met fruit erdoor) en dan wat later d'r avondeten en voor het naar bed gaan een fles.
    Dat is een beetje het ritme wat ik nu aanhoud.

8.00 180/6 + bambix
    12.00 boterham + 160 gewone melk
    15.00/16.00 fruit met yoghurt
    17.30/1800 warm eten
    19.00/19.30 180/6

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Magdalena, klopt hoor dat het teveel is. Normaal zijn het er 3. 's ochtends 1 omdat ze geen pap lust. Ze krijgt nu een iets kleinere fles en een broodje.

@ Pinguin, dat is een goed idee idd dat fruit s'middags. Mijn moeder gaf haar nl toen zij aan het oppassen was 's middags fruit en dat at ze wel op.

11. Tese

Tese Niet meer actief

De laatste fles, die krijgen ze met 9 maanden al niet meer. Ter vervanging is het de bedoeling dat je een kom yoghurt gaat geven. Die fles van 13.00 is ook wel erg groot! Dit is het schema van mn zoontje nu met 10 maanden, misschien heb je er wat aan?

8.00 pap
    11.30 fruit en sap
    14.00 broodje en 150 ccfles
    17.30 eten
    18.30 kom yoghurt

Is het ook niet zo dat ze rond een jaar lastiger gaan eten? Ik heb wel eens gehoord dat je daar zo min mogelijk aandacht aan moet schenken en niets anders in de plaats daarvan moet geven. Anders weten ze dat als ze niet eten dat ze wat anders krijgen en dan doen ze het erom.

Succes!

Deel Deze Pagina