avondje bios met m`n man, maar voel me rot voor m`n zoontje

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    Mijn man wil graag vanavond een filmpje pakken in de bios. We hebben een moeilijke tijd momenteel en hebben de ontspanning eigenlijk echt wel nodig, maar ik voel me heel rot als ik erover nadenk. Mijn zoontje zou dan natuurlijk oppas krijgen, maar ik krijg het gevoel dat ik hem achter moet laten om een leuke avond te hebben.

    Alsof hij dan teveel is ofzo. Ik laat hem echt nooit achter ( ook niet op een kdv want ik werk thuis ) en vind dat echt moeilijk. Alleen op momenten dat het echt nodig is doe ik het maar nu is het eigenlijk niet echt nodig.

    Ik weet echt niet wat ik moet doen, hellup

    Liefs
     
  2. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Joh, hij slaapt toch lekker? Hij merkt er waarschijnlijk niets van... en voor jullie is het hard nodig, doen dus!
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    tja die afweging moet je echt zelf maken.
     
  4. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb je topics wel eens zitten lezen. En je wil toch je relatie verbeteren. Als paps en mams lekker in zijn vel zitten, dan is kind ook happy....en hij houdt er echt geen trauma aan over als jij regelmatig ff een avondje weggaat hoor.

    Dus ik zeg gewoon doen, en zou zeggen geniet van je avond!
     
  5. stef25

    stef25 Bekend lid

    9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan hier elke maand een avondje met zn 2en weg. Ik vind dat er gewoon bijhoren.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hey Skatjuh!

    Ik heb je verhaal de laatste tijd gevolgd en ik denk dat jullie dit juist wel nodig hebben. Jullie staan onder zoveel druk en ervaren zoveel stress op het moment, als je dan met zijn 2en een avondje gaat ontspannen is dat ook om uiteindelijk beter voor jullie zoontje te kunnen zorgen.
    Ik zou zeggen ga een avondje weg, breng je zoontje naar de oppas en geniet even, 1 avondje even niks aan je hoofd en je hoeft je echt niet schuldig te voelen tegenover je zoontje.

    Liefs
     
  7. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    ik weet dat ik de afweging zelf moet maken maar dat lukt me dus niet.

    Had nooit verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden om die kleine bij een oppas te laten toen ik nog zwanger was maar toch is het zo.

    pff weet t echt niet
     
  8. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    we hoeven ons zoontje niet eens weg te brengen, m`n schoonouders zouden dan hierheen komen.

    Ben gewoon bang dat ik alleen maar aan Jasper zal denken, en niet zal genieten van de film
     
  9. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Eerlijk waar, totdat ze ouder dan een jaar zijn ofzo, merken ze het niet eens als je er niet bent. Mijn zoon was 11 maanden toen wij een nachtje weggingen en zelfs toen we de volgende middag weer terugkwamen reageerde hij alsof we nog geen 5 minuten waren weggeweest (erg goed voor je mama-ego, haha).
    Gewoon lekker gaan! Je relatie is ook voor je kind belangrijk....
     
  10. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    lekker gaan! Hier gaan de kids dit weekend ook een nachtje logeren zodat wij even tijd aan mekaar kunnen geven! Wij kanppen er enorm van op zowel samen als individueel.

    Geniet er van!
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    als je schoonouders bij je komen zou ik het wel doen. Dan merkt hij er niks van, je kan vast van de film genieten.
     
  12. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Wat is het probleem dan? Wss slaapt je zoon en weet hij niet eens dat je er niet bent...
     
  13. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik snap het ''probleem'' ook niet ga lekker genieten samen met je man.
     
  14. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Meid, ga lekker een avond met je man eropuit! Ik snap je probleem, ook ik laat mn kinderen nooit bij iemand achter of met een oppas. Maar ik denk dat de relatie met je partner ook belangrijk is om energie in te stoppen. En als je het niet probeert, dan weet je ook niet hoe het is. Voor hetzelfde geldt heb je een hartstikke leuke avond en komen jij en je partner weer wat dichter tot elkaar. Geef het een kans, en je schoonouders zullen echt goed op hun kleinzoon passen (die waarschijnlijk bijna de hele tijd lekker slaapt en dus geen flauw idee heeft dat je er niet bent).

    Een hele fijne avond samen toegewenst!!:)
     
  15. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    ik vind het wel prettig dat er ook mensen reageren die ons verhaal kennen.

    Doordat die personen me ook niet veroordelen voel ik me toch wel iets beter om het te doen. Maar voelt nog steeds wel rot hoor.

    En ik weet wel dat m`n zoontje er niks aan over houd maar het gaat echt om mijn gevoel erbij.

    Liefs
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    En als je je voorhoud dat je kindje beter af is bij ouders die een goede relatie met elkaar hebben en daar ook energie insteken?
    Het is voor hem ook belangrijk dat jullie nog steeds partners zijn en dat jij niet alleen zijn moeder bent en je man zijn vader.
    Misschien ga ik een stap te ver, maar ik denk, ook uitgaande van je vorige topics, dat als je nu (op korte termijn) niet aan jezelf en je relatie gaat werken je zoon op langere termijn misschien wel slechter af is (lees als jullie uit elkaar groeien/apart gaan wonen).

    Overigens ben ik wel een moeder die eens in de zoveel tijd oppas nodig heeft om lekker weg te gaan met mijn vriend en voel me daar helemaal niet schuldig bij. Mijn mening is daarom ook gekleurd door deze ervaring.

    Meid, ga lekker genieten van die film met je man en laat je schoonouders lekker genieten van hun kleinzoon. En stel dat je zoon wakker wordt, kan hij ook nog eens genieten van de aandacht van zijn opa en oma. Heerlijk toch? :)
     
  17. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    nou het besluit is genomen. We gaan het toch maar doen, maar ga wel zo die kleine eerst nog wakker maken om zelf de fles te geven.

    Snap alleen echt niet waarom ik het zo moeilijk vind
     
  18. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Juist, het is jouw gevoel. En dat gevoel breng je zo ook over op jullie kindje.

    Dus ik zou zeggen gaan, wie weet vind je het wel zo leuk dat je even genoten hebt, dat jullie het vaker doen. En daar is niks mis mee!
     
  19. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    onthoud dat je naast mama ook nog steeds jezelf bent, en ook vrouw van...
     
  20. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    Tussen ons gaat het alweer beter hoor. Maar de spanning met alles wat er gebeurt breekt ons wel op, maar gelukkig kunnen we er nu wel samen over praten. Dus wij hebben geen probleem meer samen.

    Liefs
     

Deel Deze Pagina