Bloed uit wollen jas.

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 7 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochter heeft vanochtend een flinke bloedneus gehad waarbij haar hele jas onder het bloed zit. Ik heb de jas in het bad met ijskoud water gelegd maar het bloed lost niet op... Heeft er iemand een tip waarmee ik de jas schoon kan krijgen zonder dat ik de stof van de jas beschadig?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.251
    113
    randstad
    Geen goede tip maar ik zou hem naar de stomerij brengen

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.498
    113
    Rannie, Jessi79, Luckyme96 en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Melk schijnt goed te werken.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Had je er geen zout bij gedaan?

6. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Spa rood schijnt ook goed te werken

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

RoIn vindt dit leuk.
  8. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Klinkt raar :D Het enige wat hier helpt is erop spugen en deppen met een schone theedoek. Telkens herhalen tot het eruit is. Ooit van ''oma weet raad'' gehaald en werkt echt top.

RoIn en Manque vinden dit leuk.
  9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb er geen zout bij gedaan en ben ook niet meer thuis. Heeft dat achteraf nog nut? De jas ligt nog steeds in het bad.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Melk inderdaad! Al weet ik niet hoe dit met stof gaat. Onze hond mepte van blijheid zijn staart kapot en sloeg dus ook wel eens met zn staart tegen de muur. Resultaat: allemaal bloed vegen op de witte muur! Door voorzichtig met melk te deppen is het er weer helemaal af gegaan.

SDonya vindt dit leuk.
  11. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Zout en koud water! Werkt perfect. Doet de kraamzorg ook. Als het nu nog in koud water ligt, zout halen. Jas er ff uithalen, emmer leeggooien, jas erin, flinke lading zout op de bloedvlekken(echt, wees lekker ruim) en gooi er goed koud water in zodat het allemaal lekker kan weken. Eventueel even over elkaar heen wrijven en na een nachtje weken gewoon wassen volgens de instructies.

SDonya vindt dit leuk.
  12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Zout inderdaad. Mag de jas gewassen worden (in de wasmachine)?

SDonya vindt dit leuk.
  13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Ik heb ooit een keer dit gezien op FB en toen een screenshot gemaakt. Zelf nog nooit geprobeerd maar who knows...

Alhoewel.. op wol zal dit ook niet echt handig zijn denk ik. :cool:

Bijgevoegde bestanden:

SDonya vindt dit leuk.
  14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Waterstofperoxide op een wollen jas zou ik niet zo snel proberen nee. Het bleekt vooral, dus denk dat het alleen effectief is op witte kleding.

Ik zou ook water en zout pakken en daar mee proberen. Niet in de wasmachine gooien. Mocht dat niet werken kun je kijken of HG wellicht iets heeft, als het dan toch al verloren zaak is. Vaak is dat wat agressiever spul en dat zou ik als laatste redmiddel gebruiken.

SDonya vindt dit leuk.
  15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Na een hele dag weken in koud water is het grootste gedeelte eruit. De bloedvlekken die er nog op zaten heb ik met ruim zout bestrooid en weer terug in koud water gelegd.

Was advies is niet wassen en ook geen handwas... In principe heeft hij nu een 'handwas' gehad... Hoe kan ik hem het beste verder reinigen morgen? En hoe weer laten drogen? Het is overigens 50% wol en 50% polyester.

16. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Goed uitspoelen dan denk ik. Douchekop erop zeg maar. En drogen dan aan een hanger in de douche vanwege het water.

SDonya vindt dit leuk.
  17. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik las nog de tip dat als je de douchekop er op zet je de bloedkant aan de buitenkant doet, zodat je het bloed eruit spoelt ipv de stof in als het om wol gaat. Geen idee of dat ook echt verschil maakt maar kleine moeite om uit te testen denk ik.

SDonya vindt dit leuk.
  18. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wol moet je nooit hangend laten drogen maar altijd liggend, anders zakt het model eruit (alle zwaartekracht naar beneden).

Ysabella, littlemunchkin en SDonya vinden dit leuk.
  19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Goede tip, bedankt!

20. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dank je! :oops:

Deel Deze Pagina