en nu? waar moet ik rekening mee houden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn1982, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoi, hoi,

Ik voed Beau al ruim 14mnd met plezier :)

De laatste week wat minder, maar dit komt omdat ik opnieuw zwanger bleek te zijn.. Tepels zijn heel gevoelig en aanhappen doet echt zeer :( Daarna kan ik redelijk ontspannen en kan hij redelijk door drinken.
    Kan ik dit aanhappen nog wat makkelijker voor mezelf maken? en hoelang duurd dit meestal?

Hij drinkt nog 3 a 4 x per dag bij mij.

Nu is uit de eerste echo geen duidelijkheid gekomen over mijn nieuwe zwangerschap.. dit zou evt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn :( erg van geschrokken en maandag verder onderzoek bij de gyn..
    maar wat als het inderdaad een BBZ blijkt te zijn? moet ik dan stoppen met Beau te voeden omdat ik dan medicijnen nodig heb? weten jullie dat?

alvast bedankt! xx

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Aanhappen:
    Je kan tegen je kindje zeggen dat hij zachtjes moet doen. (zou moeten kunnen met 14 mnd) Ze kunne kijken op je het toeschiet reflex met je hand kan opwekken, zodat je kindje niet hard hoeft te zuigen in het begin om de melk op gang te krijgen. Je legt dan aan, wanneer de melk al stroomt.

BBZ?
    Ik hoop dat alles goed is voor je.
    Maar mocht het onverhoopt toch anders zijn, dan zou ik even met je gyn overleggen hoe je verder gaat.
    Moet je medicijnen gebruiken of iets anders? Als je dat weet, kan je vragen of dat invloed heeft op je borstvoeding en moedermelk en hoe je dat moet gaan aanpakken.

Sterkte.

Saskia

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hoi, hoi,

bedankt voor je antwoord!

helaas lukt het me niet om mijn TSR met de hand op te wekken: moest om te kolven altijd spray gebruiken :)
    dus dan maar proberen het hem uit te leggen.. hopelijk begrijpt hij het :)
    weet je toevallig of dit de hele zwangerschap duurd? of zakt het meestal wel weer wat?

over BBZ wachten we dan maar af.. hopelijk hoeft dat allemaal niet nodig te zijn..

xx

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

De gevoeligheid wisseld erg per vrouw.
    Soms duurt het even en moeten je tepels zich even aanpassen aan de "nieuwe" situatie. Helaas kan het ook zo zijn dat je geduurde de hele zwangerschap er last van hebt.

Over het algemeen kunnen veel vrouwen BV blijven geven omdat hun lichaam gewend is geraakt aan de "nieuwe" situatie.

Gr. Saskia

Deel Deze Pagina