Avondklok, ik hoop zo niet dat die er komt.

Discussie in 'Corona forum' gestart door An79, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Dat hoeft ook niet. Het is enkel het formulier downloaden op de site van mantelzorg.nl als je na de avondklok naar je vader wil/moet gaan.
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Ik ben zo ontzetten klaar met corona. Maar ook met mensen die zich niet aan de regels houden.. waardoor nu alles in ziekenhuis strenger word. We hebben mazzel dat we aantekening hebben zodat we nog wel samen na de laatste spannende controles mogen...
    We willen allemaal dat soepeler word hou je dan ook aan die regels... en dat mensen de kantjes op willen opzoeken bah bah..

    Denk aan de mensen die nu in de zorg werken.
    Die nu een kind verliezen/stilgeboorte door de lockdown mogen er geen foto’s gemaakt worden in ziekenhuis. Die foto’s zijn zoo zooo belangrijk want het is straks enigste wat ze nog hebben.
    Aan de gene waarvan je houd.
    Wees blij dat we een telefoon hebben om contact met elkaar te houden, is het altijd ideaal.. nee maar er zijn manieren.

    Heb enorme rotweek/dag en ben echt boos/klaar met mensen.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Ik dacht vandaag aan mijn situatie 7,5 jaar geleden... als dat nu was, hadden mijn ouders en schoonouders waarschijnlijk nooit hun kleinkinderen levend kunnen zien, hadden ze ons niet de steun kunnen geven die we nodig hadden... ik moet er serieus niet aan denken.

    Ik zie dat het bij jou vandaag precies een jaar geleden is dat jullie zoontje is geboren. Een hele dikke knuffel, ik hoop dat hij ergens met mijn 2 zoontjes een taartje eet op zijn verjaardag. Veel sterkte vandaag.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Dankje wel! Ik ben ergens “blij” dat hij vorig jaar overleden is en niet nu. We hebben mooie foto’s en een fijn groots afscheid kunnen nemen van hem.
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Ik snap wat je bedoeld, zit hier ook gewoon weer even met tranen in mijn ogen terug te denken...
    Als ik het even pittig vind met de maatregelen, dan denk ik weer aan die overlevingsperiode en dan valt het allemaal reuze mee.
     
    Spectre, Philou, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb zelf al lang geen vader meer en eerder vorig jaar, toen je nog 3 mensen uit mocht nodigen en onze zoon toen jarig was en we dus exact m'n schoonouders plus m'n moeder uit konden nodigen, heb ik wel vaak gedacht aan al die jarige kindjes die nu dus alleen maar 1 opa/oma-combinatie uit mochten nodigen ipv. gewoon beide opa's& oma's (gezien veruit de meeste jonge kinderen vaak nog 2 opa's en 2 oma's hebben).

    Is het voor jou niet mogelijk om zelf bij ze op bezoek te gaan?
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat knap meiden, hoe jullie ieder toch jullie eigen positieve draai geven aan die zwarte bladzijdes uit jullie leven.

    Dikke digi-knuffels voor jullie allebei.

    @Loveischocola ik zal vanavond een kaarsje voor je overleden zoontje branden.
     
    Dubbelgeluk en Loveischocola vinden dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
  9. SuperWokkel

    SuperWokkel Actief lid

    14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Tja avondklok, het is niet anders ben ik bang.
    ik ga ook elke avond even wandelen als de kinderen in bed liggen om even mij hoofd leeg te maken.
    Want het word er zeker niet makkelijker op , het is ontzettend zwaar.
    Heb nu een springtouw besteld , ga elke avond maar een half uur stom staan springen in de tuin ofzo
    Krijg ik toch nog wat beweging.

    Werk is al druk aan het regelen dat we een verklaring krijgen voor als we moeten werken.
    Niet dat ik voor de lol met werkkleding aan een stuk ga rijden ofzo.
    Maar ben bang dat er wel mensen zijn die hier misbruik van gaan maken.
     
    Athina, hummeltje5 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Ik vraag me af of ik m'n dochter bij dr werk (ziekenhuis)op mag halen na een avonddienst.
    We laten haar liever niet met de trein terug gaan, ook al is t maar 1 halte.
     
    Syane, hummeltje5 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Haha leuk ik heb ook net een springtouw besteld!!:roflmao:
     
    SuperWokkel vindt dit leuk.
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nee , lijkt me niet dat dat de bedoeling is.
     
  13. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Alleen op een station staan wachten op een trein om 12 uur, na een avonddienst vind ik ook niet echt fijn, als je 17 bent.
     
  14. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Loveischocola, Dubbelgeluk en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou mijn dochter wel ophalen. Ik vind het onverantwoord om zo’n meisje daar op dat tijdstip te laten staan.
     
    GossipGirlxoxo, kadootje, soovi en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Maar zou je dit je kind aandoen? Ik nodig gewoon beide opa's en oma's uit voor mijn zoontje zijn 4e verjaardag.. Mijn zusje woont bij mijn ouders in huis dus die mag ook gewoon mee. Buitenom onze ouders zien wij verder niemand en komen we nergens thuis. Schoonouders zien we sowieso al wekelijks, mijn oudste is daar iedere week en dan zou ik ze nu niet beide tegelijk uit mogen nodigen?:roflmao: nee sorry, ze zijn van harte welkom. Ga mijn zoontje niet ook nog eens vertellen dat hij maar 1 opa of oma tegelijk mag uitnodigen
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte op deze moeilijke dag ♡
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Uhh ja, gewoon doen
     
    Elizah vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als het toen, ten tijde van ons zoontje z'n verjaardag, zo was geweest dat er maar 2 mensen uitgenodigd mochten worden ipv. 3, hadden we ongetwijfeld m'n moeder gewoon op 1 dag gedaan en m'n schoonouders op een andere dag.
    Hoe we dat zouden hebben aangepakt als er maar 1 iemand uitgenodigd mocht worden, zoals ze nu willen doen, weet ik niet.
    Hij werd toen 4, dus begreep al best goed wat een verjaardag vieren inhoudt natuurlijk.
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina