Avondklok, ik hoop zo niet dat die er komt.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #681 HappyRabbits, 24 jan 2021
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
    Voor de mensen die zich zorgen maken als ze moeten bevallen.
    80% Kon gewoon door na controle.

Bijgevoegde bestanden:

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Als je een goede reden hebt om nog op de weg te zijn, wat is dan het probleem? Zo niet, je wist toch dat er een avondklok is? Wat doe je dan nog buiten?
    Niet de schuld bij anderen leggen. Je bent dan zelf in de auto gestapt.
    Enne...een politieagent doet gewoon zijn werk.
    Wat bijzonder, altijd dat wijzen naar anderen.

hummeltje5, Taiga, nijn37 en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mhhhh iets met een hypotheek die betaald moet worden, en kinderen die graag s’avonds wat op hun bordje willen...Maar succes met het vinden van een nieuwe baan, das niet voor iedereen zo makkelijk namelijk.

hummeltje5, Syane en Theezeefje vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    De laatste (Corona) tijd misschien. Als je iets verder terug kijkt zie je dat Nederlanders vooral een grote mond hebben maar zelf veranderen, protesteren of überhaupt hun best doen om zelf iets te veranderen daar zijner hier niet zo goed in. Dus ja veel wordt klakkeloos geaccepteerd. Dus je loopt in dit geval of het risico dat je betrapt wordt buiten en dan betaal je de bekeuring of je blijft netjes binnen.
    Er worden vandaag weer protesten verwacht. Helemaal prima! ( alleen het geweld dat gebruikt wordt is alles behalve prima)

5. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee, je bent gewoon niet kritisch genoeg joh. Als je dat wel bent, dan snap je het... Ik mis ook kritisch vermogen, ik zie het ook niet.

Men heeft het trouwens steeds over rechten. Hoe zit het eigenlijk met plichten? Die heb je namelijk ook, zelfs in een democratie!

hummeltje5, Mar76, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vriendin is toch wel blijven slapen. Situatie uitgelegd, vriendin zei als het niet ging ze op de studeerkamer zou gaan liggen. Maar het is helemaal goed gegaan :)

hummeltje5 en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
  8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    En Facebook! Vergeet Facebook niet! Twitter....Dat vertrouw ik dan weer niet. Weet niet, ik krijg daar dan een gek gevoel bij...#sarcasmoff

flowertje36, Mar76, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind gewoon dat we een verwend volk zijn. Iedereen zou eens moeten weten hoe goed we het hier hebben.
    Complotten geloof ik niet in, dan is de wereld 1 groot complot, leg maar uit dan hoe dat zit.

hummeltje5, nijn37, Mar76 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Nee, de drammers (vaak ook nog een kleine groep) komen het verst.
    Zo werkt het hier.
    Nederlanders zijn stront verwend, helemaal met @Snoopy1979 eens.

En die protesten prima?? Die mensen zouden zich kapot moeten schamen.

hummeltje5, nijn37, Madeliefje06 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het is net een schoolklas in het groot. De grote bekken krijgen de meeste aandacht. De leerlingen die gewoon hun werk doen, die hoor je amper en vergeet je soms.

hummeltje5, nijn37, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb met een collega een kleine discussie gehad, die begon over dat we een dictatuur aan het worden waren. Toen ik zei dat de hele wereld dan 1 grote dictatuur was, had hij weinig meer te zeggen en was hij vooral boos. En dat snap ik, want het is ook allemaal niet leuk. Maar ik denk dat veel mensen dingen zeggen vanuit frustratie.

Felice vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Vergeet tiktok niet!

Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik geloof ook niet in complotten. Maar ik geloof wél dat de pandemie wordt gebruikt/misbruikt om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen. Als voorbeeld dicht bij huis zie ik het vuurwerkverbod waar in Nederland al jaren over gesproken wordt. Dat is er nu gekomen “want Corona”, ik acht de kans heel groot dat het er volgend jaar weer/nog steeds is. En zo zijn er nog wel meer dingen landelijk maar ook wereldwijd. Waarmee ik dus absoluut niet zeg dat Corona met dat doel gemaakt of verspreid is oid, daar geloof ik absoluut niet in. Maar nu het er is, wordt het wel handig toegepast in mijn ogen.

Voor wat betreft de discussie over de fuik op de A2. Alleen maar goed, eindelijk eens wat daadkracht!

hummeltje5 en Axia vinden dit leuk.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #695 zonnetje2015, 24 jan 2021
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
    in Corona geval misschien wel maar al eens aan de boeren gedacht?
    Of aan de ouderen die iedereen zielig vindt omdat ze zo weinig zorg krijgen?
    Jeugd die zich nergens aan houdt?
    Misdrijven zijn aan de orde van de dag maar fatsoenlijk straffen oh maar want ze mankeren vast wel iets.

Iedeeen heeft z’n mening klaar maar verder accepteren we dit allemaal. Want wie doet er daadwerkelijk iets aan of mee?

Idd zijn we kats verwend. We mogen best eens protesteren, zelf de handen uit de mouwen steken, zorgen voor een ander en bijvoorbeeld Opvoeden. Maar niemand doet het. Iedereen heeft z’n mening klaar en verder doet men niks. Mijn kind doet zoiets niet..
    Verwend, lui, gemakzuchtig, egoïstisch dat zijn we .

16. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ik maak me dus wel zorgen.. Mijn vliezen zijn met 17 weken zwangerschap gebroken en daardoor kan de bevalling in principe ieder moment op gang komen. Omdat er veel lichamelijke afwijkingen zijn gezien op de echo’s, moet ik naar Maastricht om te bevallen. Dat is vanuit mij dik een uur rijden. Ik ben sowieso al vreselijk angstig voor die hele rit en nu met de avondklok nóg veel meer. Ja het is een geldige reden om op straat te zijn, maar mijn moeder moet eerst naar mij rijden om me op te halen, ze kan daarvoor al aangehouden worden onderweg. Dan moeten we nog naar Maastricht rijden en misschien worden we onderweg ook nog een paar keer aangehouden? Ik vind een uur in de auto zitten met weeën al vreselijk lang maar als daar nog veel meer tijd bijkomt door aanhoudingen... Dit zit dus constant in mijn gedachten. Ik zit al in een klote situatie en dit komt er ook nog eens extra bovenop.

17. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dit is dan toch ook een complot?

En even algemeen:
    Ik vind dat mensen niet zo ver door moeten denken. Wat een gedoe zeg. Om wat? Om alles wat je in de reacties leest om social media? Want laten we nou eerlijk zijn: zonder de social-media-experts had überhaupt niemand van een complot gehoord. Misschien een enkeling die wat in zijn hoofd haalt. Maar zonder ruimte om te ventileren dooft dit weer uit.

En wees nou eerlijk: als de politie gisteren niet had gehandhaafd he.... Was er vandaag ongetwijfeld overal discussie over dat het allemaal niks voorstelt en dat ze toch niks doen tegen mensen die toch buiten lopen. Het is ook nooit goed he... NL is inderdaad maar een verwend volk. Doe normaal zeg.

nijn37, spruitje80, Philou en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik zou als het zo ver is 112 bellen, de situatie uitleggen en vragen of je bv. je verklaringen kunt mailen en dat je dan “gesignaleerd” wordt als juist niet aanhouden oid. Geen idee of dat kan, maar het overwegen waard lijkt mij.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Waarom is dat een complot? De definitie van complot is: Een complot of samenzwering is een geheime samenwerking tussen mensen met een kwaadaardig doel.

Het voorbeeld dat ik gaf valt daar volgens mij totaal niet onder. Het vuurwerkverbod is geen kwaadaardig doel en ook geen geheime samenwerking. Het zijn allemaal feiten en toetsbare zaken.

hummeltje5 en Spectre vinden dit leuk.
  20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Hoe bedoel je??

Deel Deze Pagina