Mensen willen ook gehoord worden. Dat is voor ieder mens zo belangrijk en nu gebeurd dat gewoonweg niet meer. Je moet vooral niet zeuren en we moeten het er maar mee doen want het is niet anders.
Ik denk dat de overheid voorbij gaat aan de afbrokkelende steun bij een groter deel van de bevolking. Dan heb ik het niet alleen over hersenloze relschoppers. Maar ook over gewone mensen die niet rellen. Maar er ook niet (geheel) achterstaan en zich er niet langer aan houden. Je kunt niet continu maatregelen op elkaar stapelen zonder perspectief. En verwachten dat iedereen het daarmee eens zijn. Dat is geen excuus om te rellen! Maar beter zou het met mensen of groepen in gesprek te gaan. Perspectief bieden. Wanneer kan er wel weer wat? Betere uitleg over bepaalde maatregelen. Op dit moment hoor ik op tv alleen maar onzekerheid. Men weet het gewoon niet. En iedere keer komen ze weer op zaken terug of worden maatregelen verlengd. Terwijl er ook landen zijn waar ze het anders doen (bijvoorbeeld wel een avondklok maar ook onderwijs en of winkels open). En het vaccinatiebeleid is erg slecht. Als ze ergens het leger voor willen inzetten laat het dan daarvoor zijn! Die hebben dat eerder prima gedaan. Hun aanbod is echter afgeslagen en de GGD doet hun best maar bakt er weinig van... Reacties als "rellen is vreselijk ze moeten het leger inzetten/schieten/opsluiten" zijn begrijpelijk maar lost het probleem niet op (en kan zorgen voor een tegenreactie van nog meer geweld).
Hadden ze dan meteen moeten indd, niet nu iedere keer een regeltje erbij. In mijn ogen draagt de avondklok niks bij. Ik weet dat anderen daar anders tegenaan kijken en dat is ook oké.
Waarom is dat belachelijk? Die persoon heeft hele hoge kans op overlijden als hij/zij corona krijgt dus logisch dat hij/zij eerst mag.
Maar heb jij alle informatie om uberhaupt te kunnen bepalen of een avondklok al dan niet bijdraagt? Vanuit de overheid zijn allerlei taskforces die zich hier mee bezig houden en waarin rekening wordt gehouden met weet ik veel hoeveel aspecten van de hele coronacrisis. Dat kun je toch niet overzien als je daar niet in zit? Denk dat dat me nog het meest stoort (niet perse van een bepaald persoon, maar in het algemeen): zoveel mensen denken het allemaal beter te weten en gooien zonder enige kennis van zaken hun mening in het openbaar.
Ik weet eerlijk gezegd niet welke we krijgen. We hebben zo'n overload aan informatie mbt dat vaccin. We prikken dan ook direct de huisartsen mee. Als het goed is ontvangen we het een deze dagen.
Maar dat is niet wat ik zeg he. Ik vraag je op basis waarvan je concludeert dat het een grote groep betreft. En ik zeg je daarbij dat ik het uit mijn omgeving niet herken en dat je het op basis van de rellen niet concluderen. Dus ben ik benieuwd waar je het wel op baseert. En dat het in jouw omgeving wel speelt is dus ook geen bewijs dat het een grote groep betreft. Dat werkt 2 kanten op. Bovendien is het onrustig worden van de maatregelen nog altijd geen reden om niet achter het overheidsbeleid te staan. En het wel achter de maatregelen staan, betekent andersom ook niet dat alles redelijk oké gaat met iemand. Ik word zeer onrustig ervan, heb het allesbehalve makkelijk momenteel, maar geloof wel dat mensen die ervoor gestudeerd hebben, beter weten dan ik wat er nodig is. Hoe kut ik het ook vind. Want ik realiseer me ook dat wanneer we alles los zouden laten en er veel mensen in mijn omgeving zouden sterven (niet alleen door Corona, maar ook doordat de zorg overstroomd is en mensen niet meer geholpen zouden kunnen worden), het heel waarschijnlijk is dat dit een veel groter effect heeft op mijn leven. Dan even op de overige reacties die ik langs zag komen over perspectief geven. Hier bekruipt mij het gevoel dat het nooit goed is. Bieden ze perspectief, dan is het perspectief niet goed genoeg en roept iedereen dat ze niet iets moeten roepen wat mogelijk toch nog verandert, want alles is te onzeker. En doen ze het niet vanwege alle onzekerheid, dan moeten ze het wel doen.
Zover ik weet moeten ze elkaar vaccineren Althans dit werd mij vorige week medegedeeld. Ik ga het morgen nog een keer vragen. Ik kan het niet meer volgen. Het verandert iedere keer.
Nee maar dat een ic arts de ene dag zegt dat hij geen heil ziet in een avondklok en de andere dag compleet het tegenovergestelde komt niet bepaald geloofwaardig over. Net als met de mondkapjes, minister van volksgezondheid zegt de ene dag dat het schijnveiligheid is.. een halfjaar later zou het ineens wel werken en wordt het verplicht. Je kan niet van mensen verwachten dat ze dan geen vragen gaan stellen. En het feit dat je al raar aangekeken wordt op het hebben van een andere mening zegt mij genoeg dat dit land steeds meer verdeeld raakt. Niet alleen dit land overigens, dit gebeurt momenteel overal ter wereld en ik vind dat best ernstig.
Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Zodra je mening afwijkt van de regels word je raar aangekeken.
De jongste relschopper in Eindhoven was 14 Ik zweer het, als ik mijn kind(eren) zou herkennen op deze beelden, ik sloeg ze eerst zelf verrot en daarna sleepte ik ze mee naar het politiebureau... De mijne konden 14, 17, 20 of 25 zijn maar als ik ze dit soort gedrag zag vertonen, ze waren de mijne!
Klopt, en de mensen die je dan raar aankijken vinden het weer vreemd dat wij het ernstig vinden dat we raar aangekeken worden. Die zien er volgens mij echt de ernst niet van in. Als dit zo doorgaat dan ga ik op den duur een keer het woord indoctrinatie gebruiken vrees ik. Oke lange vage zin, maar hoop dat hij duidelijk is.
Exact, en buiten dat mochten ze van mij ook nog eens publiekelijk hun excuses aanbieden, samen met hun spaargeld. Demonstreren ben ik voor en begrijp ik ook. Maar geweld/ rellen kan en wil ik niet begrijpen en heeft ook niets met demonstreren te maken.
Ik wou het idd net posten. 14 jaar dat is toch niet normaal meer. Van mij mogen ze allemaal aantekening/strafblad krijgen. Succes met vinden van een baan!
Vragen stellen is niets mis mee in mijn optiek. Maar wat je nu meer ziet is dat mensen meteen zeggen dat het belachelijk is en meteen hun mening geven die dan nergens door onderbouwd wordt.
Holy moly man! Ik vind dit best een heftige reactie eigenlijk. Helemaal eens dat relschoppers moeten worden aangepakt en dat als mijn kind dit zou zijn ik actie zou ondernemen, maar om nou te zeggen dat je je kind verrot zou slaan...