In Geleen, Zwolle en Rotterdam-Zuid wordt er gesproken over 'groepen jongeren'. In de overige plaatsen wordt er gesproken over 'groepen/een groep mensen'. Zie deze link: https://nos.nl/l/2365888#UPDATE-container-50601780
Ach jeetje, knuffel voor jou! En voor iedereen eigenlijk! Wat een ellende dit zeg... alsof heel NL in een slechte film is beland!
Ik volg momenteel alles wat los en vast zit. Vind het echt verschrikkelijk. Op Twitter zie ik veel filmpjes van mensen die provoceren etc die gebrekkig Nederlands praten. Niet dat dat wat zegt... Want ken ook veel Nederlanders die extra gebrekkige straattaal uitkramen...
Sta niet raar te kijken als de motorclubs zich bij de hooligans aansluiten. Ze zijn wel in de non-grata hoek gezet maar kom niet aan met rottigheid in "hun" stad en al helemaal niet aan kinderen. Probeer alleen als agent maar t onderscheid te maken tussen relschoppers en helpende-schoppers. Normaliter zijn die helpende schoppers weer je "tegenstander" bij de eerstvolgende wedstrijd. Rare gasten zijn t soms, maar niet altijd even rot. In elk geval geen groepen die je gezamenlijk met de politie/ME tegen je wil hebben. Liever gewoon rustig thuis blijven, scheelt weer botbreuken enzo die behandeld moeten worden...
Schilderswijk ook weer onrustig. Goede bekenden van ons hebben hun eigen zaak aldaar en kunnen het via de camera vanuit huis volgen. Gisteren zijn ze gespaard gebleven en nu afwachten wat er nu gaat komen. Compleet gek geworden lijkt het wel.
Ik hoor en lees niks meer over Venlo/Roermond. Zouden een hoop ME bussen richting Roermond zijn... Hopelijk blijft het daar vandaag rustig!!
Zooooo erg voor alle winkeliers, die nu toch al een klote tijd hebben... En je kunt potdomme niks doen... Wachten tot ze weg zijn! Zo triest!
@Bovine sterkte!! En sterkte aan alle andere mensen die iemand kennen die tegen het geweld moet strijden nu!
Dankjullie❤️ het zal een lange nacht worden. Ze hebben inderdaad totaal geen besef meer wat ze anderen aandoen. Hij is wel wat gewend maar er is nu wel heel veel geweld hopen dat het snel over is
Ja echt vreselijk. En ik begrijp wat je bedoelt. Daarom denk ik dat de relschoppers in Rotterdam voornamelijk jongeren zijn uit die wijk.
Denk dat mn man zn dag wordt en met een witte vlag en grote grijns staat te filmen. Die vindt ze zo machtig mooi. Qua techniek ik ook, maar dan wel met de motor uit in alle rust. Zekerheidshalve loop ik maar een blokje om met mn dochter en check t banksaldo maar alvast en ga vast offertes bij loodgieters ga opvragen wat een nieuwe stamleiding kost. Die pui van de woning houdt geen tank tegen.
Mijn zus woont in het centrum van een stad waar gisteren gereld werd, en die zag telkens verschillende groepen jongeren. Van blanke, blonde meisjes en jongens (16-20 jaar) tot getinte jongens in diezelfde leeftijdsgroep. Eenvoudig om 1 bepaalde groep op film te krijgen en met een vingertje te wijzen dan. Maar daar waren het echt vooral jongeren, geen groepen voetbalhooligans ofzo. En tja, het zal per stad verschillen welke groepen gaan rellen... Ik zag bij beelden uit Rotterdam ook écht heel jonge jongens, die waren geen 16...
Ik zie nu net beelden op Twitter vanuit Den Bosch, een hele groep bestormt een voor zover ik kan zien een winkelcentrum en daar boven zit een appartementen complex en dan zie je echtpaar boven in hun woonkamer die elkaar radeloos omarmen, Moet toch ook enorm angstig zijn,