Avondklok, ik hoop zo niet dat die er komt.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ik me wel oprecht afvraag. Die rellen keur ik niet goed maar het komt ergens vandaan. Het kabinet drukt er een avondklok doorheen, maatregel op maatregel en dit is de druppel bij een kleine groep van de bevolking maar deze kleine groep van de bevolking maakt heel veel kapot. Het zijn veelal kansarme jongeren waar niemand naar omkijkt en die sleuren weer andere jongeren mee in deze ellende. Het is een soort domino effect. Ik heb jaren geleden in een huisartsenpraktijk in de Schilderswijk gewerkt en je mag alleen maar blij zijn dat je wiegje daar niet heeft gestaan want het is veelal knap uitzichtloos. Ik mag toch aannemen dat het kanbinet ook lijntjes heeft met psychologen, gedragsdeskundigen of zijn ze zo blind om te denken dat deze jongeren/ volwassenen die toch al niks te verliezen hebben keurig om 21 uur op de bank gaan zitten Netflixen?
    Ik sta er versteld van.
    Die avondklok hadden ze beter kunnen laten want dan was dit nu niet gebeurd want je kan je werkelijk afvragen of het dit nu allemaal waard is geweest.

SAARC, Whysteria, Kleintjuh85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ze hebben hun data niet goed genoeg beveiligd zodat dit kon gebeuren. De overheid zelf legt commerciële bedrijven torenhoge eisen op op gebied van databeveiliging, maar zelf houden ze zich er niet aan. Daar kan ik als it-er, die me dagelijks in alle bochten wring om die eisen na te leven, best een beetje boos om worden.

SAARC, Whysteria, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    In andere landen waar ze een avondklok ingevoerd hebben, zijn net zo goed rellen geweest. Ze hadden het kunnen verwachten. Ik blijf erbij dat deze maatregel niks uitmaakt voor het aantal besmettingen en het zeker niet waard is geweest... mensen kunnen alsnog bij elkaar komen om te eten bijv en deze relschoppers hielden zich sowieso al niet aan de regels dus daarvoor hadden ze het niet hoeven in te voeren.
    Het is zoals je zegt, veelal probleem jeugd, kansarm zonder uitzicht en hooligans die hieraan mee doen. Vast niet allemaal hoor, maar denk zeker wel voor de meerderheid..
    Beetje jammer dat nu mensen die tegen (een aantal) maatregelen zijn, over 1 kam worden geschoren.. zo van ohh jij bent het er niet mee eens, dan ben je vast ook voor die rellen hè. Uh nee.

SAARC, Whysteria, RoAn1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Nou wordt ie helemaal mooi, 'het kabinet drukt er een avondklok doorheen' :confused:
    Het kabinet heeft met de tweede kamer oeverloos lang lopen debatteren over een avondklok, ik had liever gezien dát ze hem er doorheen gedrukt hadden, een paar weken eerder, in de kerstvakantie mijn part.

Dat er problemen in de Schilderswijk zouden ontstaan komt niet echt als een verrassing denk ik. Maar in al die andere steden??
    Uiteraard wonen overal kansarme jongeren, maar je maakt mij niet wijs dat het alleen maar kansarme jongeren waren die daar stonden te rellen.

Philou, Zoe123, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @Bovine Hoe is het met hem? Niets overkomen? Ik las dat er agenten gewond zijn geraakt vannacht en moest aan jou denken... :(

Bovine en Syane vinden dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    In Rotterdam was de grootste rel ook in een kansarme wijk. Als je ziet (en hoort op filmpjes) wat voor types er rondrennen zie je het al gelijk.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je bedenkt dat in het OMT niet zulke mensen zitten, maar artsen, virologen, microbiologen, epidemiologen, RIVM enzo. Het gaat alleen om de aantallen besmettingen en ziekenhuisaantallen. De rest is ondergeschikt. Scholen sluiten? Doen we gewoon, kan ons het schelen. Zien we daarna wel wat voor puinhoop dat wordt en hoe we dat op gaan lossen.

SAARC, Sado, Whysteria en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Bovine hoe gaat het nu met je partner? En hebben jullie nog een beetje kunnen slapen vannacht?

Bovine vindt dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.254
    11.854
    113
    #1109 Syane, 26 jan 2021
    Laatst bewerkt: 26 jan 2021
    Dat kan. Maar stellen dat dit aan de overheid ligt is nogal bijzonder. De ggd is niet DE overheid. Het is een op zichzelf staande organisatie. Dat was mijn punt.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou ik ook. Ben benieuwd of mijn gegevens er ook bij hebben gezeten.
    Echt wtf! Als KPN een datalek heeft dan krijgen ze miljoenenboetes. Als de GGD hele kwetsbare gegevens lekt zoals het bsn nr plus adresgegevens dat is het... tja menselijke fout, we hadden het niet in de gaten.

Ik ben meer dan een beetje boos! :mad:

SAARC vindt dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.268
    28.330
    113
    Dat klopt, en hebben ze ook. Ze zijn veel in gesprek met de jeugdwerkers in die wijk(en).
    In maart toen alle jeugdcentra dicht gingen, hun bijbaantje niet meer kon, school niet meer kon hadden ze echt een probleem. Gelukkig mochten een paar weken later de wijkcentra wel weer open voor dit soort jongens. Maar het is heel zwaar voor hun.
    Ze hebben geen eengezinswoningen met tuinen, laptops (met internet), klusprojecten, hobby's (kost namelijk geld) zoals vele hier. Ze zwerven veel op straat en dat mag nu niet meer. Werken mocht ook niet meer, naar school mocht ook niet meer. Ik denk dat ze zich in het nauw gedreven voelen (meer als dat ze al deden) en zich uitermate vervelen..

SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De GGD is geen commerciële partij.

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Volgens mij is de GGD een overheidsinstantie en de mensen die er werken zijn veelal ambtenaren.

mamameer vindt dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.254
    11.854
    113
    Dat zeg ik niet. Het is een op zichzelf staande organisatie.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.254
    11.854
    113
    Ik interpreteer overheid dan anders als jullie blijkbaar. Ik reageerde op deze post:
    “Ja top bezig de overheid, verbaast mij niks“
    Ik vind het nogal een dooddoener om dit op DE overheid te gooien. Het zijn individuele medewerkers die dit geflikt hebben binnen een organisatie.
    Ik heb mijn post hierboven aangepast. Ik bedoel te zeggen dat DE overheid niet bestaat. Ik vind het gevaarlijk om zaken te generaliseren. Daardoor heb je meer risico op polarisatie. Dat vind ik het gevaarlijke hieraan.

Kolibrie2, Philou, Adje en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.254
    11.854
    113
    mamameer vindt dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    #1118 cowgirl80, 26 jan 2021
    Laatst bewerkt: 26 jan 2021
    En ik zeg er zijn allerlei regels rondom databeveiliging die men had moeten naleven. Ik werk zelf met gevoelige medische gegevens... medewerkers mogen alleen die data zien die ze nodig hebben om hun werk uit te voeren. Data mag niet langer bewaard worden dan strikt nodig is om je werk uit te voeren. Medewerkers mogen niet allemaal vrij door data heen zoeken. Zoekacties op gevoelige data moeten worden gelogd. Sommige data moet als extra gevoelig kunnen worden aangemerkt en als daarop wordt gezocht moeten er alarmbelletjes afgaan bij leidinggevenden. Als dat allemaal was nageleefd dan was dit nu niet gebeurt denk ik.

En daar wringt het persoonlijk bij mij, omdat ik weet dat dit bij meer overheidsinstanties nog steeds niet op orde is (jeugdzorg, uwv om wat voorbeelden te noemen) terwijl commerciele bedrijven heel veel moeten investeren om hieraan te voldoen. Practice what you preach zeg ik dan.

SAARC, hummeltje5, Whysteria en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dat gevoel heb ik ook. De meesten wijken zijn toch echt de ' minder' goede wijken.

Mijn vader kan bevoordeeld niet wakker liggen van deze rellen zijn mentaliteit is anders. Veel politie geweld mee gemaakt wat niet nodig is maar toch gebeurd is omdat hij van het woonwagenkamp komt. Nergens mee te maken maar toch zeer agresieve opgepakt worden doordat je achternaam hun niet aan staat. En voor de duidelijkheid dit gebeurd en gebeurde jaren geleden nog veel erger. Discriminatie in de politie wereld is één ding dat echt aangepakt zou mogen worden

En NEE ik ben tegen rellen. Maar denk dat het ook bij deze jeugd vooral hun ongenoegen over alles is. Als je als kans armen altijd als laagste van de maatschappij behandeld word gaan ze hun eigen er ook naar gedragen. Want er word toch niks van hun verwacht.

En hier mee praat ik de rellen niet goed, want deze hebben niks meer met corona of een avond klok te maken maar met hun ongenoegen over hoe alles gaat in Nederland. En dit is niet de manier waar op je dit zou moeten doen maar wel de enigste manier die zij kennen om zich gehoord te voelen.

Van mij mogen ze overigs veel harder ingrijpen hoor. Maar probeer mijn eigen in de ' relschoppers' te verplaatsen. En dit is het enigste wat ik als motief kan verzinnen.

Vitamientjuh, RoAn1981, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Bovine

Bovine Actief lid

1 jul 2018
    165
    130
    43
    Vrouw
    Hij ligt gelukkig ongedeerd in bed. Helaas wel collega's gewond, hopen dat het goed met hen gaat. Er zijn ook alweer aanwijzingen voor rellen vanavond :(

Deel Deze Pagina