Avondklok, ik hoop zo niet dat die er komt.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.843
    3.609
    113
    Vrouw
    hummeltje5, Philou en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.881
    113
    Vrouw
    Maar als jij het callcenter belt met de vraag wanneer je afspraak ook alweer is, want je bent het vergeten op te schrijven. Dan moeten ze dat wel kunnen opzoeken toch?

Én degenen die jou bellen voor de uitslag zullen ook je gegevens moeten kunnen zien.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar een bsn nummer heb je zeker niet nodig.

Dubbelgeluk en Spectre vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.881
    113
    Vrouw
    Het klinkt mooi. Maar de gemiddelde voetbalsupporter is niet opgeleid om rellen te voorkomen of stoppen.

Én hoeveel van die supporters vind het eigenlijk gewoon best spannend om mee te doen. Aan de "goede kant" uiteraard. Maar wel een verzetje.

Dus ja. T is tof van ze dat ze willen helpen. Maar ik vind het ook wel een beetje eng.

hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.881
    113
    Vrouw
    Nee. Een uniek nummer om je ervan te verzekeren dat je de juiste persoon aan de lijn hebt is niet echt noodzaak natuurlijk.

Lomo vindt dit leuk.
  6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Zuul vindt dit leuk.
  7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Die waren om 21 binnen

Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  8. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.843
    3.609
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal! Ze lopen wel onder leiding van een of meerdere agenten en dragen hesjes om zich te onderscheiden van de relschoppers.

Ik probeer in dit nieuwsbericht toch iets positiefs te zien en dat is dat burgers graag de politie willen helpen en dat ook daadwerkelijk doen in grote getalen(of is het getallen:roflmao:?)

Huismuisie en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt om 21 waren ze binnen.
    Rond 19 zoiets zijn ze beginnen te lopen door de stad

G89 en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Adje vindt dit leuk.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Als ik (bijvoorbeeld) Amazon bel met een vraag over mijn bestelling of een klacht o.i.d. dan volstaat het ordernummer, en als ik die niet kan vinden is mijn adres ook prima. Ik heb ze nog nooit mijn BSN hoeven te geven. En dan heb je het over een globale onderneming met miljoenen klanten.
    Wat is de noodzaak van een BSN om in schubbekutteveen een Coronatest te laten doen? En waarom moeten die gegevens dermate toegankelijk zijn dat een tijdelijke kracht deze kan doorverkopen (ervan uitgaand dat het niet iemand wat verderop de hiërarchie is geweest die zijn/haar kans zag een extra centje bij te beunen)?

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #1234 Huismuisie, 26 jan 2021
    Laatst bewerkt: 26 jan 2021
    Ja heel handig, maar niet noodzakelijk. De belastingdienst helpt me ook hoor zo der dat ik het bsn nr opratel. ;)

Whysteria vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.077
    113
    Ja, daar zou een strikte scheiding in moeten zitten... maar ze waren natuurlijk wel ergens op uit, dus wellicht zijn er intern ook nog wat regels doorbroken. Bah misschien heb ik hem wel aan de telefoon gehad voor een test:eek:

15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.732
    7.248
    113
    Vrouw
    Misschien is het wat waard dat ze weten dat persoon X een bepaald aantal keer getest is en wat de uitslag was. Dan heb je wel een unieke persoons-identifier nodig.

Overigens weet ik niet wat die callcenter medewerkers precies doen en of daar bsn voor nodig zou zijn.

Mamafiets vindt dit leuk.
  16. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.843
    3.609
    113
    Vrouw
    bosi333, Adje, Aszz en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    In principe mag alleen de overheid en diensten gerelateerd aan de overheid je bsn gebruiken.

Dit staat op de site van de Rijksoverheid:

Organisaties buiten de overheid mogen uw BSN gebruiken als dit in een wet staat. En alleen voor het doel dat in de wet staat omschreven. Een zorgverlener (zoals uw huisarts of tandarts) is bijvoorbeeld verplicht uw BSN te gebruiken.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.881
    113
    Vrouw
    Die hebben je numme wel in beeld als je belt. en als je de GGD belt helpen ze je ws ook wel als je je naam en geboortedatum noemt.

Feit is dat dit onder de 'normale ' persoonsgegevens valt. En niet onder medische. Die laatste verwacht is, dat ze alleen voor een beperkte groep zichtbaar zijn.

Ik heb het voor de zekerheid even opgezocht:

In de Uitvoeringswet AVG (UAVG) wordt het BSN niet als bijzonder persoonsgegeven aangemerkt. Wel mogen de Europese lidstaten onder de AVG zelf voorwaarden stellen aan het verwerken van een nationaal identificatienummer, zoals het BSN.

Voor je info: foto's bijvoorbeeld vallen wel onder de bijzondere persoonsgegevens en dus strengere regels.

Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja. Maar mijn punt was dat er geen enkele reden is om een Coronatest te koppelen aan een BSN nummer. En het punt in dezen is dat je momenteel dus ook de overheid niet kan vertrouwen om veilig met gevoelige informatie om te gaan. Dat doet me ook weer denken aan die Coronatesten die naar Abu Dhabi werden verscheept voor analyse. Herinnert iemand zich die nog? Dus nu ligt niet alleen je DNA op straat, maar eveneens je BSN. Fijn geregeld van de overheid weer.

Deel Deze Pagina