Avondklok, ik hoop zo niet dat die er komt.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Heb geen moeite met de avond klok

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Ik snap inderdaad dat hardlopen met kinderen op die leeftijd er niet in zit :$
    Wel lastig dat je man dan zoveel dagen moet werken, en dan ook nog zulke lange dagen, dat lijkt me voor jullie hele gezin wel behoorlijk zwaar!

Ik loop zelf niet hard en heb de kinderen al wat ouder (die kunnen overdag wel even alleen thuis blijven met 8 en 10 jaar), dus vandaar dat ik het me afvroeg, soms lastig om in een ander te verplaatsen :oops:

NiVa0230, Syane en Muisje2016 vinden dit leuk.
  3. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Da's op zich een goede suggestie, en lief dat je meedenkt. Alleen heb ik zo'n ding niet en om m nou aan te schaffen voor een paar weken (maanden? o_O) lockdown...

Bovendien is het ook mijn enige vorm van me-time op het moment, heel even een halfuurtje niemand om me heen hebben. Zit er niet echt op te wachten om dan mn kinderen mee te nemen.

Ik ben vandaag gewoon ff alle regeltjes en beperkingen spuug en spuugzat.:( Kan ook even niet meer denken in mogelijkheden (er zullen wel wat hormonen meespelen). En dan wordt ik gewoon echt opstandig als het gaat om zoiets simpels als een halfuurtje rennen in mijn eentje.

En voordat ik hier afgebrand wordt, ik houd me al een jaar keurig netjes aan alles. Ook de dingen waar ik het nut niet van in zie, want "samen tegen corona" etc. Maar de rek is er uit bij mij, althans vandaag wel. :(

Mississippi, Huismuisie, Bloem2310 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Wat mij betreft is de avondklok echt helemaal prima. Heb ik geen last van. Ik werk thuis en kan mijn werk prima indelen zodat ik in de avond wat meer werk en overdag dus wat meer naar buiten kan.
    Maar ja, dat is mijn situatie. Ik kan me goed indenken dat het voor anderen misschien wel echt impact heeft. En stukje bij beetje wordt het er allemaal niet leuker op.
    Zo heeft het sluiten van het kinderdagverblijf juist wel weer heel veel impact op ons en op mensen zonder kinderen juist weer helemaal niet.
    Uiteindelijk leveren we dus allemaal wat in. Helaas is het voor sommigen groepen wel echt een flinke optelsom aan het worden.

Maar als je het mij op de man af zou vragen, begrijp ik niet dat de avondklok (en het flink beperken van bezoek) niet eerder is ingevoerd. Of in ieder geval vóór het sluiten van de scholen. Nu lijkt de avondklok ineens het laatste redmiddel terwijl wat mij betreft het sluiten van de scholen dat had moeten zijn.
    Maar ja, dat is ook echt vooral bekeken vanuit mijn situatie. Dit zal vast niet voor iedereen zo voelen. Ik ben blij dat ik zelf niet in de politiek zit.

Mar76, hummeltje5, autumn86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Inderdaad, was weer een lekker kortzichtige opmerking. Krijg soms echt het idee dat sommige mensen denken dat er alleen kantoorbanen bestaan ofzo.
    Denk dat de baas van mijn vader niet wil dat hij thuis gaat werken: kan mijn pa zijn eigen huis gaan schilderen :roflmao:

SuperWokkel, Syane, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.044
    14.731
    113
    Vrouw
    Ik heb geen moeite met de avondklok. Ik vind het s avonds beslist niet aanlokkelijk om nog naar buiten te gaan.
    Maar snap goed dat het voor diegenen die wel zo dapper :thumup: zijn graag wel willen sporten/lopen. Zeker als je dag al vol zit met andere verplichtingen.
    Maar ja met alle maatregelen worden mensen ingeperkt in hun doen en laten...

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik vind de avondklok dus wel te ver gaan. En ik zet vraagtekens bij het effect in de wintermaanden. Het is koud en donker, de feestdagen zijn voorbij en winkels en horeca zijn toch dicht. Hoeveel effect gaat dit hebben? Het zou dan puur bedoeld zijn voor die beperkte groep die gaat feesten in de avond? Zal die zich hierdoor laten weerhouden? Ik vraag het mij af.

Daarbij is het ook het idee dat je gewoon niet weg mag en dus bent opgesloten in je eigen huis waar ik moeite mee heb. Hoe mooi dat huis ook is. Bij slecht weer, een volle dag (thuis)werken of een klein huis vol kinderen kan even een wandeling, fietstocht of hardlopen in de frisse lucht heel goed voor mensen zijn.

hummeltje5, Soturi, Mississippi en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113

Huismuisie, Muisje2016, Shay25 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Gaat het jou aan waarom ik een uur buiten wil zijn? Mijn hardlooptraining duurt een uur. Dat is het enige lichtpuntje zo’n beetje wat ik heb op een dag....
    Ik werk al sinds maart thuis, ik thuisschool 2 kinderen en ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen, maar ik vind het loodzwaar. Als ik er van overtuigd zou zijn dat de avondklok na 2 weken klaar was en de kinderen dan weer naar school konden, en er daardoor geen code zwart zou komen... prima kom maar op. Maar ik zie niet dat het voldoende gaat helpen, de schoolsluiting zou ook maar voor 2 weken zijn, voor je het weet zitten we zo tot april.

hummeltje5, SAARC, Amberxx en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Er zijn een hoop mensen die over bovenstaande post vallen, dat snap ik hij is ook erg fel.

En natuurlijk snap ik dat niet alle banen vanuit huis kunnen werken, maar het verschil van nu het advies zoveel mogelijk thuis te werken vergeleken met hetzelfde advies afgelopen maart is erg groot op de wegen.... toen was er een stuk minder verkeer dan er nu is, zoals ik het zie wanneer ik aan het werk ben. Overal hoor ik om me heen dat mensen naar hun werk gaan terwijl ze die baan heel goed vanuit huis kunnen doen. Ik snap ook wel dat mensen op een bouwplaats hun werk niet vanuit huis kunnen doen, dat inzicht heb ik heus wel. Mij ging het om de mensen met een kantoorbaan zoals ik hiervoor ook uitleg.
    Ik zie zo'n verschil met de lockdown nu en afgelopen maart.
    En iedereen om me heen maar klagen over alle maatregelen waar ze zich ondertussen niet aan houden.

Tuurlijk snap ik dat mijn man en ik "geluk" hebben in onze situatie, hij is al vanuit de lockdown van vorig jaar thuis aan het werk. Maar ook wij zijn druk thuis met een baan en kinderen ondersteunen, net als de rest van het land. Het is echt niet mijn bedoeling geweest om iedereen hier aan te vallen over hoe zij omgaan met alle maatregelen, maar als ik iedereen (om mij heen zal ik meteen zeggen) hoor klagen over alle maatregelen maar aan de andere kant ook hoor klagen dat ons kabinet veel sneller had moeten zijn met alle maatregelen dan begrijp ik gewoon niet goed waarom zoiets simpels eigenlijk als een avondklok zo een probleem zou zijn. In principe mag je toch al niks, er is weinig noodzakelijk aan bezoek. Ja het is gezellig, maar noodzakelijk niet echt.
    Dus was ik fel, ja zeker maar net als de rest van Nederland ben ik klaar met alle maatregelen en mag het van mij zosnel mogelijk terug naar normaal!

Mamafiets, jannanas, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Zie echt het probleem niet, het is maar tijdelijk en helpt hopelijk om de besmettingen daar beneden te krijgen.

12. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik heb liever nu 3 weken een avondklok en dan een versoepeling vanaf 9 februari dan dat we zo door blijven modderen en alles tot april/mei moeten gaan verlengen.

Dan maar even 3 weken wat minder wandelen. Hardlopen wordt toch steeds zwaarder nu

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Knuf dat je het zo zwaar hebt en niet meer ziet zitten.

Maar ik denk dat je hier echt met je man over in gesprek moet. Dit wordt niet opgelost met alleen een uurtje me-time per dag met hardlopen. Wat je aangaf, dat hij soms wel 7 dagen per week werkt, je geeft met je post impliciet aan dat je eigenlijk veel te zwaar belast wordt en dat je dit uurtje per dag nodig hebt om het vol te houden.

Maar dan moet je aan de bel trekken in je prive situatie hoor, want dit is dan een kaartenhuis, en zelfs als de avondklok niet doorgaat kan er zo maar iets anders komen wat je van de figuurlijke evenwichtbalk waar je op balaceert af gooit.

Minoesje, hummeltje5, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Als de kraamhulp er is mag er niemand langs komen. Eind van de kraamweek zal het wel kunnen hoop ik ;)

15. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik verbaas me echt over het gebrek aan inlevingsvermogen hier voor mensen die hun leven anders hebben ingericht dan dat van jou.

Mij raakt die avondklok persoonlijk vrijwel niet, dus voor mijzelf zeg ik kom maar op. Maar ik ken zat mensen waarvoor die echt veel verandering van ze vraagt. Dus ik begrijp absoluut dat dit wordt gezien als een ingrijpende maatregel waar goed over nagedacht moet worden. Ook omdat het juridisch gezien een ontzettende beperking is van onze rechten.

En ja voor de een is het sluiten van scholen de ergste maatregel. Voor de ander het verbieden van alle contactberoepen. En voor een derde de avondklok. Zo heeft iedereen in deze tijd zijn eigen moeilijkheden.

Minoesje, hummeltje5, Goldrose en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
  17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.086
    1.069
    113
    Ik blijf gewoon hardlopen op de tijden dat het mij uitkomt, en wanneer ìk het wil.
    Het is om sociale contacten te voorkomen. Die heb ik niet tijdens het hardlopen. En als de politie me zou aanhouden, dan zorgen zíj́ juist voor dat contact.

Wat een onzin zeg. Onbegrijpelijk.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.769
    113
    Vrouw
    Neen e, jij mag daar niet zijn. Dus het is door uw overtreding dat ze contact moeten maken met u ;).

Die mensen doen uiteindelijk ook maar hun werk e. Maak het hen en uzelf niet moeilijker als nodig.

Zxcvb, hummeltje5, smax en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Sporten,wat is dat ook alweer?? Oooo dat wat mij geld kost maar niet kan worden afgenomen door zoon omdat er een dak boven zit.

hummeltje5, Anouk2005 en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina