Zijn jullie kinderen nu ook alweer verkouden, nu de school weer open is? Het was echt heerlijk, de hele lockdown geen snotneuzen gezien en de school is weer open en het is weer raak. Gaan er dan toch verkouden kinderen naar school? Of gaan ze na een negatieve test weer naar school en steken ze de rest aan? Het irriteert me echt. Weer thuis blijven deze vakantie, niet naar de oppas, geen verjaardagsvisite (opa en oma), kinderfeestje afzeggen... omdat andere kinderen blijkbaar gewoon verkouden naar school gaan...?
Nee mijn zoon is niet verkouden (groep 3) maar dat is hij ook vrijwel nooit. Een keer in november. Maar in zijn klas wel al 6 kinderen deze week thuis voor een test (allemaal negatief) Mijn jongste is inderdaad 1,5 week naar opvang (2 dagen per week) en heeft direct een loopneus. Heeft hij dus echt 3 dik 2,5 maand niet gehad. Na vorige lockdown was dat ook zo. Maar goed volgens mij is dat bekend van een opvang want die mogen ook gewoon komen met een snotneus natuurlijk...die likken ook nog aan speelgoed samen enzo. En ik denk eerder dat ze elkaar aansteken voordat er klachten zijn en als het eenmaal zo rond gaat dan is dat zo. En idd ook naar school na negatieve test (snap ik ook) kan het ook van komen. Al was het zo dat die kinderen wel naar school komen maar spelen doen ze bijv pas als ze niet meer verkouden zijn. En sommige kinderen zijn er überhaupt gevoeliger voor toch. Ik vind het niet zo raar voor Corona was dit ook gewoon zo. Er gaan altijd veel virussen rond.Ik geloof er niks van dat je dat kan voorkomen.
Met een negatieve test mogen kinderen gewoon verkouden weer naar school, anders zitten ze thuis terwijl ze bewezen géén corona hebben - dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.
Ik denk dat dit niet altijd te voorkomen is, ook al gaan kinderen niet verkouden naar school... je kunt al besmettelijk zijn voordat je klachten krijgt..
Laat je ze niet testen trouwens? Wellicht als die negatief is en het feestje pas laat in de week is, is de verkoudheid weer over?
Ok dat wist ik niet, stond niet in de info van school. Irritant, want dan zal mijn zoon constant verkouden zijn. Ik wil hem niet constant laten testen.
Nee ik ga mijn oudste niet constant laten testen. Zijn verkoudheid duurt meestal 2 weken en ook al is het geen corona komen opa en oma toch niet als ze verkouden zijn. En vind het ook lullig als hij zijn vriendjes aansteekt op zijn kinderfeestje, want dan moeten die ook weer thuisblijven of testen (Wij hebben trouwens allemaal al corona gehad, dus hele kleine kans dat hij het weer heeft)
De oudste heeft gelukkig nergens last van, maar de jongste had na één dag bij de gastouder al weer een paar dagen last van dikke snotneuzen.
Ah ja dan heeft hij er ook wel erg last van. Mijn kinderen zijn nooit zo lang verkouden. Maar goed, niet je niet sowieso laten testen? Want als hij 2 weken verkouden is mag hij ook niet na de vakantie naar school toch? Dus zit hij sowieso lang thuis? Lastig. Je mag gewoon met een negatieve test naar school. Dus ja.
Is toch logisch dat andere virussen ook weer de kop opsteken? Er bestaat meer dan alleen corona. Maar vervelend is het wel
Meestal is het dan 1 week over en begint het weer. Ik vind dat echt te vaak om hem te laten testen. En de jongste mag met diezelfde verkoudheid zonder testen naar de psz Wie weet test ik hem over een week dan maar, als het nog niet over is.
Natuurlijk, maar het verbaasde me. Ik had het zo snel niet verwacht aangezien ik van iedereen hoorde dat de kinderen de hele lockdown niet verkouden waren geweest. Ik ben er gewoon zo klaar mee, maar jullie vast allemaal ook
@Nijntje01 ik zou even navragen bij school of ze met een negatieve test verkouden mogen komen. Ik las hier ergens dat verkouden kinderen niet mochten komen, ook niet met een negatieve test @Lisa280887 ?
Technisch gezien mogen negatief geteste kinderen weer naar school. Maar bij ons op school en het hele bestuur niet. Gedachte erachter: verkouden kinderen leidt tot verkouden leerkrachten, meer onnodige thuiszitters. Verkouden kinderen steken ook elkaar aan. Indd even navragen bij de school!
Ja, mijn verkouden dochter heb ik laten testen en gewoon weer naar school gedaan bij de negatieve uitslag Het is geen doen anders, ze loopt het tenslotte ook bij school op, of van haar broertje die naar het KDV gaat.
En zo benadeel je dus de kinderen die chronisch verkouden zijn of jongere broertjes of zusjes hebben.
Wat verstaan jullie eigenlijk onder verkouden? Want als mijn kinderen een keer niesen of hun neus ophalen gaan ze dus gewoon naar school. Als ze door hun mond moeten ademen vanwege verstopte neus of het blijft eruitlopen dan beschouw ik ze wel als verkouden (en houd ik ze sinds Corona thuis) Maar hier komt dat laatste dus nauwelijks voor, de laatste keer was dat alleen mijn oudste dochter in april. Wel ontzettend rot dat je zoon zo vatbaar ervoor is.
Dat hadden wij in het begin van het schooljaar ook. Binnen no time beide kinderen verkouden thuis. Had ik nu ook verwacht, maar deze keer (nog) niet *klopt nu hard af*. Maar denk dat die verkoudheidsbesmetting vaak al plaatsvindt voor ze überhaupt klachten hebben.
Nee hoor. Met kinderen die er chronisch last van hebben maken we andere afspraken/uitzonderingen. En waarom de jongere broertjes/zusjes? Die komen toch gewoon?