Avondklok opgeheven?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 3rdwish, 16 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    SAARC en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Gaaaaap!!! Gaan we weer.....:rolleyes:

Zuul, Strijkkraal, NiVa0230 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik zeg niet dat de avondklok te pas of te onpas is. Ik zeg dat als een regering beslissingen gaat nemen zonder dat daarvoor een wettelijke basis is die beslissingen dus te pas en te onpas worden genomen, ongeacht de inhoudelijk (on)juistheid van die beslissingen. Juist in een uitzonderlijke situatie is het van groot belang dat onze rechtstatelijke principes gehandhaafd worden.
    Als jij als regering van de mensen verwacht dat ze zich aan de regels houden dan moet je dat zelf ook doen.

Nellie4, Wenda, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik vind het ook erg dat supermarkten direct met het bericht komen dat ze weer later open mogen. Ik vind dat ongepast. Ongepast om dat zo snel al naar buiten te brengen en ongepast om geen eigen verantwoordelijkheid te nemen en de supermarkten gewoon om 20u45 te laten sluiten. Die 5 kwartier maken ook niet veel meer uit voor de omzet.

2littlemonkeys, Zxcvb en Syane vinden dit leuk.
  6. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Chaos alom als vanmiddag het spoed appel wordt toegewezen. Ongekend dat een spoed appel zo snel op zitting komt, welke ingangen heeft de overheid bij de rechterlijke macht.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ik hoop dat ook de mensen die deze rechtszaken aanspannen dit zo zien. Dat zij zich dus ook aan alle maatregelen houden. Als je de rechterlijke weg wil volgen dan is dat jouw recht. Maar houdt je tot anders is bewezen je aan de maatregelen. Daarvan vraag ik me af of dat gebeurd. Het werkt natuurlijk wel twee kanten op. Als jij aan de kaak stelt dat een ander niet de goede weg bewandelt en zich niet aan de wettelijk basis houdt dan moet je dat zelf uiteraard ook doen.
    Echt, ik hoop het, anders is het aanspannen van al die rechtszaken zeer dubieus.

hummeltje5 en chrystel73 vinden dit leuk.
  8. maliro

maliro Niet meer actief

De meeste supermarkten hier sluiten om 20:00, "vroeger" om 22:00. Dat is al 12 uur per week. Daarnaast, het was bedoelt om de klanten van overdag meer te spreiden.

Ik ben blij dat ook de regering zich aan de regels moet houden, ik vrees wel dat de verdeeldheid in ons land nog groter wordt nu. Als er vanavond rellen zijn zou me dat ook niks verbazen.

Ik vind sowieso dat we niet meer moeten doen alsof het een killervirus is want dat is het gewoon niet. Dat er vorig jaar paniek en onwetendheid was, is logisch en verklaarbaar. En dat de regels werkten zag je heel goed toen het verschil tussen bv Brabant en Noord-Nederland duidelijk werd.
    Maar ik denk wel dat er nu meer oog moet zijn voor het lijden, de schade, door al die maatregelen. Daarin mis ik echt nog een stukje.

Zonnestralen, SAARC, sannever en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit zijn eigenlijk de opmerkingen die mij nog het meest irriteren. De insinuatie dat de overheid vals zou spelen danwel kwaad wil met ons.

Zuul, chrystel73, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Aangezien het hier niet gaat om een hoger beroep tegen een uitspraak die een volledig land aangaat, snap ik wel dat ze dit met spoed oppakken etc. Dat jij denkt dat de overheid dit met ingangen bij de rechterlijke macht heeft geregeld is echt gekkigheid. De uitspraak van de rechter in eerste instantie bewijst al dat dit niet aan de orde is en er echt wel sprake is van onafhankelijkheid op dat vlak van onze rechterlijke macht in Nederland.

Syane vindt dit leuk.
  11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Wat een fantastisch argument. Alsof de regering denkt dat het virus gevaarlijker wordt na 21u.
    Waar het om gaat is dat je ontmoedigd wordt om nog af te spreken met mensen in de avond, en het aantal contacten dus omlaag gaat. En ik denk eerlijk gezegd dat de avondklok in die zin wel zijn effect heeft.
    Nu zullen ze weer andere maatregelen uit de kast moeten trekken: visite thuis geheel verbieden, of bijvoorbeeld nog maar 10km van thuis mogen zijn.
    Want onder de streep is het gewoon nog te vroeg om weer meer contacten te kunnen hebben, daarvoor is de besmettingsgraad nog veel te hoog, en er zijn nog onvoldoende mensen gevaccineerd.
    Ik vind het geen goede zaak dat in deze alweer het "gezag" van de regering onderuit gehaald wordt. Alsof ze die maatregelen allemaal voor de lol opleggen. Het virus is de vijand, niet de overheid.

Pisam, Relax, Zuul en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Rutte roept iedereen op zich aan de avondklok te houden
    Premier Rutte legt op een persconferentie uit waarom er hoger beroep is aangetekend. "Het opschorten van de maatregel zou direct een ernstig gevolg hebben voor het bestrijden van het coronavirus." Hij roept dan iedereen op zich te houden aan de avondklok.

Graag de cijfers waaruit het blijkt.

Wish05, Zonnestralen, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Roosje35

Spoed appel is normaliter niet op dezelfde dag, na een paar uur. Er staan termijnen voor, en dat is twee weken. Na een spoed appel komt een turbo appel (dus nog sneller) en zelfs die komt niet op dezelfde dag op de rol.
    Er is een rechter geweest die ballen heeft getoond, voor mijn gevoel wordt dezelfde rechterlijke macht vandaag om 16.00 uur weer terug in de mand gestuurd. Ik hoop echt dat ik ernaast zit en dat de uitspraak in stand blijft.

SAARC, Cin85, Lm2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
  15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben tegen de avondklok, altijd al geweest. Dus ik hoop net als jij dat de avondklok gewoon wegblijft. Ik denk alleen vanwege de onduidelijkheid die deze uitspraak met zich meebrengt het nog sneller moet dan spoed of turbo (begrijpelijk).

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    lijkt mij ook duidelijk dat ze niet van plan zijn om op korte termijn de avondklok te schrappen..

En ben nog steeds van mening dat een avondklok niks gaat bijdragen of bijdraagt.
    Want Jantje gaat gewoon na werktijd bij Pietje eten en oké moet 9uur thuis zijn dus dan gaan we toch gewoon 20.45 naar huis.

En waar zijn de harde cijfers van de werking? De daling van de besmettingen zette al in voor het ingaan van de avondklok. De daling staat nu wat stil, dus hoe kunnen ze zeggen dat de avondklok een noodzaak is.

Wish05 en SAARC vinden dit leuk.
  17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
  18. Roosje35

De uitspraak is kristalhelder...niets onduidelijk aan. Het staat alleen vele niet aan.

en uiteraard hoop ik ook niet op rellen, maar dat hadden ze kunnen voorkomen door net als iedereen door de wettelijke hoepeltjes te springen en gewoon de zaken op orde hebben. Juist van de overheid in een pandemie mag je dat verwachten. Over 5-10 jaar zal er wel een memo (in een parlementaire enquête) boven water komen waarin staat dat er een afweging is gemaakt om de avondklok gewoon in te voeren op een onjuiste wettelijke basis, kortom dat het bewust is geweest, kan het kabinet wat er dan is opstappen.

SAARC en Cin85 vinden dit leuk.
  19. Chantaa89

Chantaa89 Actief lid

11 mrt 2020
    168
    235
    43
    Vrouw
    Ik snap echt niet waarom iedereen zulke problemen heeft met die avondklok. Moeten we nou persee iedere dag met alle vrienden en familie op de bank gaan zitten. Tuurlijk is jammer dat je na bezoek iets eerder naar huis toe moet.

Zelf geniet ik ook weer van de voordelen, het lijkt nu iedere avond na 21:00 zondagochtend bij ons op straat hierachter. En tuurlijk vind ik het ook zuur dat je na 21:00 niks meer kan. Maar om nou te zeggen dat ik het als verschrikkelijk ervaar midden in de winter. In de zomer had ik het vervelend gevonden want dan zat je vaak nog heerlijk buiten of maakte je een wandeling. Ik vraag me soms ook serieus af wat nou iedereen doet na 21:00 ? Gaan jullie allemaal iedere avond bij iemand op bezoek ?

Wij hebben deze week helaas corona in huis. Mijn man is besmet geraakt terwijl hij 1 dag op kantoor is geweest. 4 meter afstand bureaus, mondkapjes plicht als je je verplaatst en eten op je werkplek. Iedereen besmet hing dus lekker in de lucht daar. Gevolg dat ik nu met 40+ 4 dagen zwanger alleen in quarantaine zit in overige gedeelte van het huis. Met de hoop dat de baby nog even wacht en ik morgen opnieuw negatief test. Anders moet ik dus bevallen met mensen in pakken, afstand gaan houden tot mijn baby en mondkapjes dragen. En bij geval van een keizersnede mag mijn man niet eens bij de geboorte zijn. Wij zijn wel even geschrokken van de besmettelijkheid van de Britse variant. Gewoon iedereen! Zo kan je maar weer zien dat je een besmetting ook niet kan voorkomen. 1 collega ligt zelfs op de IC op dit moment.

Wij gaan duimen dat ik morgen negatief test en mijn man donderdag uit isolatie mag mits zijn milde klachten verdwijnen. Hier is corona helaas geen feestje

Butchke vindt dit leuk.
  20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Recht werkt twee kanten op he... Net zoals Virus waanzin recht had om de rechtzaak aan te spannen heeft ook de overheid het recht om in hoger beroep te gaan. Zo werkt recht!

Het is niet het een of het ander.

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina