Is ook echt ingewikkeld. Rechtbank heeft uitspraak gedaan. Avondklok er af. Daar gaat de staat tegen in beroep. Die zitting dient vrijdag. De staat heeft tevens gevraagd om tot dan de ingangsdatum van het besluit van de rechtbank aan te houden. Dus tot vrijdag de avondklok te handhaven. De zitting van het hof van vandaag om 16 uur ging over dat verzoek. Dus het aanhouden van de avondklok. Tijdens die zitting heeft viruswaarheid de rechters gewraakt. Een aparte commissie (van het hof) moeten zich nu er over buigen of dat wrakingsverzoek terecht is. Vinden ze het onterecht dan gaat de zitting met dezelfde rechters door. Vinden ze het terecht dan komt er een nieuwe zitting met nieuwe rechters. Volgens mij is dat de korte versie.
https://www.nu.nl/binnenland/6116829/wrakingsverzoek-tegen-hof-den-haag-afgewezen-zitting-avondklok-voortgezet.html
Ben ik de enige die zo geniet van mevrouw de voorzitter tijdens deze zitting? Ik lig echt in een deuk om deze dame hoor
Ik keek net zo'n liveverslag en die voorzitster zei iets van; "het kan vriezen of het kan dooien" mbt de stijging of daling van de besmettingen de komende tijd. Wat een helder licht
Ik keek net de hoorzitting mee. Zegt ze aan het eind dat ze gelukkig allemaal een werkgeversverklaring hebben voor het geval de avondklok toch nog van kracht blijft vanavond
Ik vond dat nog wel grappig. Toen ze zei dat ze de belangen hadden afgezet tegen elkaar en de belangen van de staat belangrijker vinden in dit verhaal.... dat vond ik wat minder grappig.
inderdaad, vanaf het moment dat de turbo-appel werd geïntroduceerd en dat deze vandaag om 16.00 uur zou plaatsvinden wist ik al dat de avondklok in stand zou blijven. Ze zijn van bovenaf teruggefloten. In vrijdag heb ik weinig vertrouwen.
Nee dat zei ze niet hoor. Ze zei dat ze het belang van de staat zwaarder vindt wegen. Dat is niet hetzelfde.
Dat dus. Het luistert wel echt heel nauw om hier de juiste woorden bij te gebruiken. Hoe er trouwens door de rechter bij de uitspraak werd heen gepraat vind ik echt schandalig. Dat doe je niet. Het was helemaal halleluja toen ze in hun voordeel hadden geoordeeld en nu ineens allemaal slecht. Dat slaat natuurlijk nergens op. Hoe viruswaarheid het hier aanpakt getuigt echt van amateurisme.
100% afgesproken werk. Ik riep het direct toen ik hun koppen zag. Misselijk. En dan ‘de ander’ betichten van allerlei complotten, maar ondertussen heel bewust zo een rechtszaal in gaan. Kleuters.
Eens. Tsja.... gelukkig heeft de wrakingskamer meteen hierover geoordeeld dat de zitting gewoon kon doorgaan. En is het allemaal voor 21 uur afgehandeld. Het besluit kan ik wel volgen. Zou onzinnig zijn om na een aantal dagen geen avondklok er vrijdag mogelijk wel een te gaan invoeren. En na tijdens vonnis kwam de ware aard naar boven. Zeer slechte verliezers en echt geen enkel respect voor de rechtspraak.