Hallo allemaal, Mijn zoontje eet al sinds ie 4 mnd is fruit en groente met een lepeltje...dat ging altijd super goed want hij at het er ook echt vanaf. Dat doet ie opzich nu ook wel alleen na elke hap duwt ie zijn duim in zijn mond?! Echt vreemd!herkennen jullie dit en waarom zouden ze dat doen? Groetjes Debbie
mijn zoontje duwt vaak met zn wijsvingertje het stukje wat verder in zn mond als het een groot stuk is? Heeft dit er soms mee te maken bij jouw kindje? Of misschien heeft het bij jou te maken met een zuigbehoefte?
Een duim zonder eten erop? Ruben likt bijv. wel echt zijn vingers af (bij een toetje o.i.d.) maar zomaar zijn duim erin...nee. Volgens mij heeft ie dat wel eens gedaan maar niet zo lang of zo vaak dat het me een ? bezorgde. Ben benieuwd! Elmo
Ja hij heeft niets op zijn duim zitten maar steeds als hij de lepel dan weer ziet gaat zijn duim erin haha...lijkt wel of ie me wilt pesten ofzo haha Zuigbehoefte zou wel kunnen...hij duimt heel veel. Eerst had hij altijd een speen maar sinds hij zijn duim gevonden heeft...wilt ie niets anders meer dan zijn duim!
mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gedaan, na elke hap zat hij met zijn duimpje in zijn mond. ik haalde zijn duimpje dan uit zijn mond, zodat hij dan weer verder kon gaan met eten. en volgens mij snapte hij het na een aantal keer.
M m m mijn Zoontje doet dat ook sinds kort . zijn tandjes zijn wel bezig door te komen .Misschien dat het ook zo is bij jouw zoon?
Dochter deed het niet maar ik heb het wel mee gemaakt met oppas kindjes. Huidig gastkindje doet het ook, is ook 4 mnd en ook bij z`n fles doet hij het. Vervolgens wordt hij boos omdat er te weinig uitkomt Soms met fruithapje iets minder handig want hij wordt er niet schoner op.
Merel deed het altijd (en heel soms nog wel eens) als ze iets heel erg lekker vindt. Misschien ook een manier om de hap sneller naar achteren te kunnen werken?