Hoi meiden! Ik, 28, ben voor het eerst zwanger we zijn ontzettend blij en gelukkig! Ik ben net 5 weken, erg pril dus nog. Alles is nieuw voor mij dus ook de symptomen, voor zover die er kunnen zijn zo vroeg. Ik ben benieuwd of iemand het herkent. In de middag ben ik extreem moe, gister heb ik 2,5u geslapen en kon ik savonds weer goed slapen. HONGER!!! Ik heb continu honger. Vanochtend kwark gehad met fruit en havermout. Smiddags een bruin broodje met avocado. Daarna een gezonde smoothie met groenten, denk wel zeker 600 ml liter. En twee uur later alweer rommelde maag. Heb rostis gemaakt en zalm, over een uur weer avondeten Ook heb ik lichte krampjes in mijn baarmoeder steeds. Niet vervelend, maar sinds vandaag lijkt het iets sterker en uit te stralen naar mijn liezen/benen. Dit vind ik wel vreemd, en vraag me dan direct af of het nog wel goed zit… Ik ben erg bang dat het mis gaat merk ik, maar kan niets anders dan afwachten. Wat een bizarre tijd zo tussen je test en de eerste echo in! Ben benieuwd of jullie deze symptomen ook hebben!!
Allereerst: van harte gefeliciteerd! . Alles wat je omschrijft is heel herkenbaar hoor, dat hongergevoel, de vermoeidheid en ook zeker die krampjes. Zeker de eerste paar weken voelde ik iedere dag steekjes en krampjes, bij mijn baarmoeder maar ook soms uitstralend naar de zijkanten (liezen) en naar onderen toe. Soms heb ik dat nog steeds. Dat hoort er echt allemaal bij en is niks om je zorgen over te maken (zolang het geen aanhoudende heftige pijn is en geen grote hoeveelheden helderrood bloedverlies). Ik zag het als een teken dat er in ieder geval vanalles gaande was in mijn baarmoeder, en dat is natuurlijk een goed teken!
Gefeliciteerd! Herkenbaar hoor. Hier ook bij 4 en 5 weken veel honger, erg moe, rugpijn (!!!) en krampjes en steekjes bij de baarmoeder. Dat stopte bij 6 weken en toen kwamen de misselijkheid en pijnlijke borsten. Sinds gisteren (9 weken) weer alle klachten die ik bij week 4 en 5 ook had. En nog blijf ik denken: zijn dit wel genoeg symptomen? Het is allemaal normaal en heel spannend. Zeker de tijd tussen de positieve test en de eerste echo. Het positieve gevoel na de eerste echo kon ik 2 dagen vasthouden en nu weer elke dag zorgen haha. Het hoort erbij en je kunt helaas niets anders doen dan afwachten. Ik duim voor je dat je een gezonde zwangerschap mag hebben. Probeer ook vertrouwen te hebben, hoe lastig dat ook is.
Echt super herkenbaar van al mijn zwangerschappen! Al schommelde het deze zwangerschap heel erg en had ik dagen deze symptomen en soms ineens een dag dat ik me heel goed voelde. Super spannend voor je, gefeliciteerd!❤
Gefeliciteerd! Heel herkenbaar. Hongerrrrrrr. Ik at de hele dag door, eind van de dag nog kliekjes pasta van de dag ervoor en in de nachtdienst (neem normaal een tosti ofzo mee en eet amper) om 23:30 al m’n eten al op en de hele afdeling geplunderd met alles wat eetbaar was…. En idd van die krampjes alsof je ongesteld moet worden en doodmoe! Klinkt hartstikke zwanger