laagdragen en menstruatiekrampen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emib, Jul 29, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emib

Emib Bekend lid

Mar 26, 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dag dames

Ik ben 29 weken zwanger, en ik heb de laatste tijd heel veel last van menstruatieachtige krampen. Kan dit al betekenen dat de baby aan t zakken is? Ik heb zelf ook het gevoel dat ik de baby heel laag draag. Is mijn 3de zwangerschap.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Bij 28 weken had ik last van milde krampen, soort menstruatie krampen. Bij mij bleek het een blaasontsteking te zijn die voor harde buiken zorgt (en op langere termijn voor weeen en vroeggeboorte kan zorgen). Nu ik antibiotica heb gehad heb ik geen last meer. Ik zou als ik jou was even de verloskundige bellen. Die van mij adviseerde om direct naar de huisarts te gaan.

3. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Je kunt even bellen! Kunnen ook gewoon inderdaad indalingsweeen zijn!

4. Emib

Emib Bekend lid

Mar 26, 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    bellen naar? MIjn volgende gynaecoloog bezoek is 10 augustus pas :(

5. Flamingo1990

Een gynaecoloog kun je altijd bellen, gewoon die afdeling bellen.

6. Emib

Emib Bekend lid

Mar 26, 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    moest je dan ook continu plassen? of pijn bij het plassen?

Een verloskundige heb ik niet, ben dus daarom een beetje aan het twijfelen.

7. Flamingo1990

Nee, ik had geen blaasontsteking symptomen. Alleen harde buiken en menstruatie krampen. Bij zwangere vrouwen uit een blaasontsteking zich vaak anders dan bij niet zwangere vrouwen. Toch zou ik niet twijfelen en gewoon echt bellen, ook al heb je geen verloskundige. Desnoods ga je langs de huisarts of bel je gynaecoloog. Vooral dat laatste heeft gewoon een zorg plicht net als een verloskundige dat heeft. Menstruatie krampen op dit termijn voor langere tijd is niet heel gewoon. Misschien ben je overbelast en heb je te veel harde buiken, of heb je een blaasontsteking. Beide is niet goed voor je kindje want het kan leiden tot vroeggeboorte. Misschien bel je voor niks en blijkt er niks aan de hand, maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen.. heel veel succes!

kly073 likes this.
  8. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Bellen naar degene die je behandeld lijkt me he? Dus de afdeling gynaecologie. Zijn ze voor :thumup:

9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Heb er ook last van, heb zelf ook het idee dat de baby aan het indalen is. Merk ook dat ik iets meer lucht heb met ademhalen. Minder gepropt zeg maar.

10. Emib

Emib Bekend lid

Mar 26, 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    bedankt voor de reacties. Ik heb nog altijd niet gebeld hoor, omdat ik denk dat ik weet dat het geen weeen, maar wat het dan wel is, blijft een vraagteken zeker.. :)

11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Voorweeen zouden het ook nog kunnen zijn..

12. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Ik heb er ook last van regelmatig. Maar gaat altijd weer over. Is het niet van de groei van de baarmoeder?

Share This Page