Mijn tip is om wel toe te geven aan je honger. Dat signaal geeft je lichaam je niet voor niks. Vaak gaat misselijkheid ook juist over van iets kleins te eten. Bij mij is het nu met 14 weken echt stukken beter, maar (sorry, ontmoedigend), bij 6 weken heb ik het eerst tot zeker 11 weken alleen maar erger voelen worden. Avondmisselijkheid werd al snel hele-dag-misselijk. Sterkte!
Klopt dat je lichaam dat signaal niet voor niks geeft maar als ik elke keer ga eten dan ben ik dadelijk 10 kg zwaarder en dat wil ik dan ook weer niet
kan zeker ,ik had het dag en nacht ... tipje voor de avond als je dan gaat liggen ga ietjes rechtop liggen ( dubbele kussen of zo nemen ) heb je het zuur je mag een reni nemen en anders even een drankje aan vragen. zijn je hormonen meis valt zo weinig aan te doen maar een troost het gaat vaak weg rond de 16de week , janken blijft haah wordt vast nog wel erger ,ik zat gisteren plots te janken bij een engelse baby schow ,sloeg echt nergens op zie maar zo is beter dan dag en nacht over je nek gaan maar goed daar heb je niets aan want je voelt je ellendig neem ik aan .. oowhh en veel slapen wilt ook nog wel eens helpen kan je er beter tegen / opvangen
Ja merk ook dat als ik minder geslapen heb ik helemaal jankerig wordt en niks meer kan hebben! Die misselijkheid is ontzettend vervelend maar dat hebben de meeste vrouwen, kan alleen niet zeggen dat ik continu op een roze wolk drijf als ik zo misselijk ben.
10 kg bij een zwangerschap is heel normaal. Ik ben nogal slank van mezelf en ben beide keren wel meer dan dat aangekomen, met de bv vloog dat er ook zo weer af, en nog 10 extra ook (toen dus ondergewicht). Ik praat misschien wel erg vanuit mijn eigen referentiekader, ik had een laag bmi nu met deze iets onverwachte zwangerschap en heb op advies van vk en dietist vooral toegegeven aan de 'rare' trek die ik had ondanks de misselijkheid. Ik ben dus rap bijgekomen de afgelopen maanden, omdat ik bizar veel trek had in erg volle/calorierijke dingen (zoals kaas en volle melk ). Nu heb ik dat gelukkig minder, ik hoef heel eerlijk gezegd ook niet de hele tijd in dit tempo aan te komen, maar weet uit ervaring dat ik het laatste trimester moeite met eten zal hebben door zuurbranden. Sorry, beetje uitgebreide toelichting, ik snap wel dat je niet steeds wilt eten, maar je kunt natuurlijk wel kiezen WAT je dan eet, het hoeven geen taartjes te zijn.
Helemaal mee eens, ik eet ook wel verantwoord, heb vandaag ook yoghurt, crackers en fruit gekocht voor het geval ik echt steeds trek krijg. Het is gewoon frustrerend dat ik direct na het avondeten, nu ook weer, misselijk wordt en dan lijkt niet veel te helpen.
Bah sinds gisterenavond is het wel heel erg aan het worden, heb gisteren een paar keren flink moeten overgeven! Vandaag de hele dag al misselijk en nu net ook flink moeten overgeven. Durf bijna niks te eten ondanks dat ik wel honger heb omdat ik bang ben dat ik weer moet overgeven! Dit is echt verschrikkelijk. Ik heb van die Sea Bands, ik drink gemberthee wat zo goed tegen de misselijkheid zou moeten zijn, ik eet om de 2 uurtjes kleine beetjes, ik eet meer fruit en yoghurt dan vroeger want dat zou beter zijn. Ik kan niet meer normaal functioneren! Ik doe er alles aan maar helaas, wat kan ik nu nog doen?
Emesafene aan de dokter vragen. Dat zal iig tegen de braakneigingen en het braken helpen. Het dempt de misselijkheid maar iets. Ik heb erge angst voor overgeven en heb ze vooral daarom. Ik heb eigenlijk nooit over hoeven geven (maar ik 'kan' het ook niet). Ik hoop voor je dat het snel weer minder wordt. Bij mij was het het ergste tussen 7 en 10 weken. Daarna na 12 werd het beter. Wel blijven eten! Soms word je juist extra misselijk van de honger. Eet lichte dingen anders, en geen grote dingen ineens. Ik heb 2 maanden geen warme maaltijd kunnen eten, ik kreeg al neigingen als ik het rook. Ik vond het het beste om alleen te eten wat me niet tegenstond. Was lastig, in de ergste weken stond alles me tegen. Ook beweging en prikkels mijden hielp me wel maar het mijden zelf was lastig gezien de twee rond rennende doerakken hier en mijn werk. Ik heb af en toe een dag of dagdeel vrij genomen op een opvangdag.
Ik zou zeker contact opnemen met je huisarts, hij of zij kan medicijnen voorschrijven. Er zijn ook homeopathische middelen tegen misselijkheid en braken, maar ik heb geen idee of dat helpt... En kijk voor meer lotgenoten en tips ook eens in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/525806-hyperemesis-gravidarum-deel-2-a-9.html
Ik 'kon' eerder ook nooit overgeven, als ik heel erg misselijk was moest ik echt een vinger in mijn keel steken. Dit is de eerste keer in mijn leven sinds mijn kindertijd dat ik spontaan moet braken, is echt verschrikkelijk! Ik kan sinds gisterenavond ook geen warm eten meer ruiken, laat staan eten, heb het gisteren en vandaag wel geprobeerd maar zonder succes. Ik ga morgen ook de huisarts bellen en vragen of ik iets mag krijgen want ik lig bijna de hele dag op de bank en functioneer gewoon totaal niet, het is verschrikkelijk, dit kan zo geen weken meer doorgaan want dat kan ik mijn man ook niet aandoen. Hopelijk helpt medicatie dan wel, alhoewel ik er normaal geen fan van ben maar dit is ook niks!
Ik heb er last van!!! Bah. Vanaf gisteravond begon het. Overdag prima. Maar nu sinds half uur weer misselijk.
Ben vanochtend bij de huisarts geweest en heb Emesafene gekregen, heb direct een tabletje ingenomen en na 1 uur was de misselijkheid als sneeuw voor de zon verdwenen!! Voor mij is het echt een wondermiddel, kan zelfs weer fatsoenlijk eten!! Bepaalde geuren kan ik nog steeds niet ruiken en moet nog wat voorzichtig zijn met eten maar het gaat 10 keren beter. Ik heb voor 7 dagen meegekregen en moet volgende week vrijdag weer terug naar de huisarts om te kijken hoe het gaat en eventueel een nieuwe dosis tabletten te krijgen als ze zouden helpen. Hopelijk blijven ze zo goed helpen want ik functioneer weer! Kan wel juichen zo blij ben ik (en mijn man ook haha).
Hier nog iemand met avondmisselijkheid. Ik krijg het later op de avond. Zeg maar tegen bedtijd aan. Ik lig dan helemaal stil in bed en kan er zelfs niet tegen wanneer m'n man even z'n teen kriebelt (even een gek voorbeeld haha). Ik voel het aankomen. M'n buik is dan wat onrustig, ik word wat draaierig of flauw en dan komt het opzetten. Heb nog niet hoeven braken gelukkig. Hoop echt dat dit me bespaart zal blijven!
Ik had het de eerste 3 avonden ook dat ik me zo flauw en draaierig voelde zonder te braken en toen de 4de avond ging het loos, erg vervelend maar je kan altijd naar de huisarts gaan voor medicatie, heb ik nu ook en heb nergens meer last van!
Ik ben niet misselijk, maar wat ik heb, 'k vraag me af of het er een vorm van is. 's Ochtends en 's middags heb ik weinig trek in brood. Ik eet wel, maar 't gaat niet van je-van-het. Dit heb ik overigens niet met avondeten. En dat lijkt het eten zich snel te verwerken, want dan heb ik 's avonds weer trek. vaak eet ik dan nog wat crackers oid (heel af en toe wat chips, maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen). Aan vlokken en chocolade(pasta) hoef ik nog steeds niet te denken..
Annick, je lijf heeft meer voeding nodig om de zwangerschap goed te volbrengen. Het is heel gebruikelijk dat je veel trek hebt tussen de maaltijden door. Ik eet de hele dag door kleine beetjes, avondeten gaat er bij mij niet echt in. Dus verspreid over de dag eet ik boterhammen, soep, yoghurt, fruit, biscuitjes, enzovoort. De eerste weken van de zwangerschap heb ik vooral geleefd op beschuit, crackers, biscuitjes, als het maar licht was. Dat zou je goed als tussendoortje kunnen eten. Liga koeken zijn ook goed voor je, daar zit extra ijzer en calcium in. Je eetpatroon verandert nu je zwanger bent, dus ik zou niet teveel vasthouden aan de drie maaltijden op een dag. Daar red je het niet mee! Succes!