ik heb van Nutricia de avondpap bicuit gekocht en de zonnige ontbijtpap appel. maar nu zag ik dus dat dat met water gemaakt moet worden en er al melkpoeder ( opvolgmelk) inzit. nu stond er op de verpakking 7 eetlepels toevoegen aan 170 water. maar toen werd hij te dik om op te drinken. maar als ik er minder schepjes indoe dan kloppen de verhoudingen waarschijnlijk niet meer? met rijstebloem is het niet zo moeilijk omdat je dan zelf eerst de melk maakt. ( dus dat de melk in iedergeval de juiste verhouding heeft ) maar met bicuitpap raakt dat dus in de war als ik de verhoudingen verander. kan dat kwaad? en hoe doen jullie dit?
heb het net aan Nutricia zelf gevraagt zag dat je daarmee kon chatten. die zeggen gewoon 7 eetlepels en er mag 20 cc exstra water bij. maar dan is hij nog te dik heb de philips naturelspeen met 4 gaatjes ( 6 mnd speen ) en die is geschikt voor pap. ( en dat klopt want gewoon rijstelbloem 3 scheppen door melk krijg ik er wel gewoon uit. maar die fijne granen en dromerigpapje lukt dus niet .
Wij hebben die pap ook gehad. Ik zou dit zowiezo niet in een fles geven maar gewoon uit een bordje. Na die pap hebben we het nooit meer gebruikt want het viel zo zwaar dat ze de hele dag heeft gehuild. Ik denk dat het voornamelijk commencieel is dat zogenaamde dromerige papje. .je zou wel rijstepap kunnen doen , is milder en minder suiker (de naturel dan)
Wij geven de fijn volkoren hiervan. Ik zou het ook uit een bordje geven. Elke vorm van pap die wij door de fles wilden geven werd hier geweigerd . De pap uit een bordje gaat in rap tempo, soms binnen 5 minuten haha
Had zo'n proefverpakking toendertijd en vond het écht helemaal niks (nog afgezien van de suikers die er in zitten!)... Hierna gewoon granenpap van Bambix gebruikt, kun je gewoon toevoegen aan de gewone fles. Al die extra smaakjes zijn nergens goed voor! Hij lostte trouwens ook echt niet fijn op...
Ik zou pap met vreemde namen niet kopen. Er zit giga veel suiker in. Het beste is de granenpap van Bambix. Pyjamapapje idem dito.
ik heb nutricia idd gemaild over suiker die erin zitten. en hun zeggen dat er geen suiker inzit, maar op de verpakking staat van wel zag ik ik heb nu idd de granenpap gedaan gewoon een lepel door de fles. dan is het makkelijker en gewoon nog dun.( van bordje voordat hij naar bed gaat vind ik niet zo makkelijk ) en om 5 a 6 uur smorgens uit een bordje werkt ook nog niet hihi want hij leg hem dan altijd nog terug in bed en dan valt hij aan de fles weer in slaap ) rijstebloem vanille deed ik normaal wel voordat hij ging slapen savonds omdat onze uk anders de nacht niet doorslaapt. maar dacht neem heel af en toe dus een ander smaakje maar geen succes helaas. want de verhoudingen zijn gewoon drama. het is veel makkelijker om gewoon door de melk te doen dan door water.
Ik heb Nestle er over gemaild (niet via hier) en hun beweren ook dat er in bijv het pyjamapapje alleen suiker zit die uit de opvolgmelk komt en dat er geen toegevoegde suiker in zit. Maar ik vind nog dat er in veel babyproducten veel te veel suiker zit. De kant en klare papjes zijn echt niet gezond!!
ik heb ook niet de kant en klaar gekocht maar de pak. die jezelf nog moet aanvullen met water. ik had dat gekocht omdat Nutricia vertelde dat er geen suiker inzit. maar op de verpakking staat duidelijk suiker. dus ik laat hem maar lekker staan.en mischien een x uit een bordje tussendoor als hij wat ouder is. ik probeee nu gewoon de fijne granen. alleen is dat een drama met mijn avent naturel speen. dat zijn 4 gaatjes maar die velletjes van de granen blijven steeds voor de gaatjes zitten dus moet ik denk ik een speen met 1 groot gat?
Die pappen zijn niet bedoeld voor in de fles, maar om van een bord te eten. Daarom is het dikker. Opvolgmelk bestaat natuurlijk voor ongeveer de helft uit suiker...
er staat wel op verpakking fles of bord 170 water fles 130 water bord maar het geeft niet ik neem wel gewoon weer rijstebloem dat ging ook goed door de fles
het geeft niet ieder zijn mening ik neem gewoon weer de vertrouwde rijstebloem en een andere fles met 1 groot gat ipv 4 voor de granen zodat die velletjes erdoorheen passen. weet alleen nog niet zo goed welke fles daarvoor geschikt is. ik zag van avent de classiclijn een papspeen. helaad past die niet op de naturel aventfles dus moet ik eerst de classicc fles kopen en los de papspeen.
Iedere voeding voor baby's, of het nou moedermelk of kunstvoeding is bestaat voor ongeveer de helft uit suikers. Dat hebben ze nl. nodig om te kunnen groeien. 1 schepje Nutrilon van ongeveer 4,5 gram poeder bevat iets minder dan 0,5 gram eiwit, 2,7 gram suikers en 1 gram vet.
dan mag er wel meer vet in zitten, dacht nl dat ze vet nodig hadden om te groeien. Ik heb dit gevonden op de site van friso per 100 ml: 277 kJ, 66 kcal; eiwit 1,4 g; koolhydraten 7,2 g (suikers 6,4 g, lactose 6,2 g); vet 3,5 g