bv weer op gang brengen???

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Trotsemama1, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hallo
    ik heb de 1ste week bv gegeven
    en toen was ik gestopt
    thobias pakte de borst niet
    maar wat vanavond gebeurde
    ik had gedouched en liep dus nog bloot en ik pakte thobias op en hij pakte de borst!!! kan ik mijn bv weer op gang brengen???

hij kreeg er namelijk net wel wat uit want toen hij los liet zat er bv in zijn mond

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja dat kan zeker!
    Wat een leuek ervaring voor je. Misschien moet je eerst een aantal keren succes boeken op deze ongedwongen manier om hem er lekker mee vertrouwt te maken. Er zit nu geen dwang achter en blijkbaar is dat voor jullie alletwee prettig.

De volgende stap is dat je een kolfapparaat in huis haalt en eens gaat kijken of je kunt bijstimuleren.

Zal ik het eerst maar hierbij laten, ik heb zonodig nog heel veel tips voor je maar niet alles tegelijk.

Laat maar horen hoe het gaat.

groet
    Linda

3. Trotsemama1

hij heeft van kwart voor 9 tot kwart voor 10 aan de borst gezeten ! was natuurlijk niet veel !wat er uit komt
    ik heb nog een handkolf en ben ook meteen weer begonnen met kolven
    ik heb van 2 borsten nu 20 cc gekolfd
    en ga zo nog een keer kolven !
    merk wel dat ik hem wel goed moet aanleggen want het begon een beetje pijn te doen !
    ik vond het zo bijzonder dat hij het nu ineens wel deed
    en kreeg meteen weer moed om het weer op gang te brengen

4. Trotsemama1

hallo
    ik ben sinds vandaag echt goed bezig met het weer opgang brengen
    ik had vorige week verkeerd aangelegt waardoor het pijn ging doen en weer gestopt was
    maar heb nu een elektrische kolf gehaald omdat die beter werkt
    en heb dus vandaag 4 x gekolfd
    wanneer zou ik moeten gaan merken dat er meer uit gaat komen ??
    leg thobias ook weer aan maar meneer raakt gestresst omdat hij er bijna niks uit krijgt
    zijn er nog middeltjes om me toeschietreflex weer terug te laten komen
    en me productie weer goed op gang te krijgen??

5. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Leuk dat je er mee doorgaat!
    Hoeveel ml komt er nu per kolfbeurt? En hoe kolf je?
    Je kunt het beste een beetje afwisselend kolven: bijvoorbeeld elke borst 2 keer 5 minuten, dus links 5 min, rechts 5 min, links 5 min, rechts 5 min. Tijdens het kolven kun je dan je borst flink meemasseren; behoorlijk kneden en masseren richting de tepel.
    Hoe vaker op de dag je dat doet hoe beter, dus liever 8 keer dan 4 keer...;)

Daarnaast is er nog een medicijn dat je productie kan helpen opkrikken: domperidon (voor info zie www.borstvoeding.com) maar dit zou ik zelf pas inzetten na bijvoorbeeld 1 of 2 weken intensief kolven.

groet
    Linda

6. Trotsemama1

ik wissel regelmatig af met kolven
    en vanaf gister middag tot nu heb ik al 100cc gekolfd
    ik heb trouwens nu een neusspray van de dokter gehad voor me toeschietreflex en dat werkt goed
    krijg nu zelf lichtelijke toeschietreflex zonder de spray !!
    vind dit zooo geweldig:D ben blij dat ik het aan het doen ben !!

Deel Deze Pagina