Baby 8 weken begint rond 17.00 al aan de nachtslaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hoe kan ik dit voorkomen? Ze krijgt bv om 15.30 de fles en gaat dan om 16.30 naar bed om niet meer wakker te worden voor de fles van 19.30 uur. Wat moet ik hier nou mee? Dit betekent dat ik haar 2 x wakker moet maken 19.30 en 23.30 uur en vervolgens wordt ze 3,5/4 uur later weer wakker voor een voeding. Ze wordt dus 2 keer uit haar nachtslaap gehaald. Gisteren heb ik haar om 21.00 wakker gemaakt en om 1.30 is ze dan alweer wakker. Zou ik r laten liggen om 17.00 dan slaapt ze wel veel langer achter elkaar door, maar dan heeft zij s avonds haar nacht al gehad en zal ze dus s nachts weer veel meer wakker zijn. Heeft iemand een tip om te voorkomen dat ze al zo vroeg de nacht in gaat? Of moet ik er in mee gaan en lost zich dit vanzelf op?! Dit is namelijk dood vermoeiend zo.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iets eerder de fles geven en niet in bed maar in de box doen?

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Beneden in de box, dan slaapt ze misschien niet zo vast. En misschien haar zelf laten komen voor een fles ipv wakker maken?
    Hier slaapt ze s avonds ook gerus 4 a 4,5 uur maar ik maak haar niet wakker voor een fles. Ze komt vanzelf als ze honger heeft. Als ik haar wakker maak dsn weet ik zeker dat ze snachts nog een keer komt. Nu wordt ze zelf rond 23.00 uur wakker. Fles erin en tussen 7 en 8.00 uur komt ze pas weer.

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Op hoeveel voeding zit ze?
    Hier hadden we het ook maar dan zo rond 18 uur.....
    Ik heb hem toen laten liggen en hij sliep dus gewoon door,wel werd op het cb gezegd dat een baby van 2 maanden maar 11 uur zonder voeding mag. En dat zat er dan vaak net niet tussen, dus ik zou gewoon eens kijken waneer ze zich zelf meldt.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou eens kijken wat er gebeurd als je haar gewoon laat slapen. Overdag en 's nachts. Kijk gewoon eens wanneer ze vanzelf komt, als ze honger heeft wordt ze echt wel wakker.
    Ik neem aan dat ze op 6 voedingen zit?

Hier had ik ook een kleine die ik steeds wakker moest maken. En vervolgens dronk ze niet zo goed omdat ze nog moe was. Je maakt ze snel op het verkeerde moment in hun slaapcyclus wakker waardoor hun cyclus in de war raakt.
    Toen we de vaste tijden loslieten en haar zelf haar ritme lieten bepalen kreeg ze toch haar flessen binnen en ze had binnen een week een goed ritme te pakken. Maar geef het evt wat langer de tijd.

6. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zat ik ook te klooien met die flessen... nu echt volledige op eigen verzoek aan voeden... mannetje heeft nu helemaal zelf een ritme bepaald.. rond 21.00 zijn laatste fles en komt dat rond 06.00 weer.. maakte we hem wakker voor de late voeding kwa hij om de 2 uur snachts nu lekker zelf laten bepalen en hij slaapt door en is in eens van 7 voedingen naar 5 voedingen gegaan...
    enige wat we hebben moet veranderen is de grote van de flessen omdat hij anders te kort zou komen..

ik zou je kleintje het lekker zelf laten bepalen..

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou luisteren naar je kindje en niet te star vasthouden aan een schema. Ik heb hier hele slechte ervaringen mee. Gewoon voeden en slapen op aanvraag en zo samen een ritme vinden.

8. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je kindje volgen en voeden op verzoek..dan komt er vanzelf een ritme uit. Je zal zien dat de nacht steeds meer op schuift.
    Mijn zoontje begon de nacht na de fles van 20.00 en kwam om 02.00 weer dit werd steeds later! Nu slaapt hij sinds een aantal dagen van 21.00 tot 07.30:D

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hmm ok bedankt maar om 15.30 al de laatste voeding voor de nacht is wel heel vroeg he haha. Als t na de fles van 19.30 zou zijn is t minder erg.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar als ze om 15.30 uur gaat slapen, wanneer wordt ze dan weer wakker? Midden in de nacht? S avonds laat?

11. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Hier ook altijd een vroege slaper gehad, ik ben altijd maar een beetje meegegaan in zijn ritme. Als je zo langzaam de flessen kan verschuiven dat ze om 17.00/18.00u de laatste kan krijgen dan kom je misschien heel mooi uit.

Hier wel in ieder geval, al vanaf een paar maanden en nu 8 maanden en nog steeds tussen 17.00 en 18.00 de laatste fles, en meteen slapen tot 07.00/08.00.

Deel Deze Pagina