Mijn laatste IUI poging is recent mislukt..we willend oor naar ivf en as vrijdag heb ik afspraak met mijn ha en ik wil haar vragen voor een RIF bloedonderzoek.. 1. heeft iemand ervaring met dit onderzoek in NL? 2. wat wordt precies hiermee getest? Vitaminen, hormonen..nog meer? 3. wat is je ervaring: heb je hier wat aan gehad? Ik denk nl dat ik een tekort heb aan progesteron en B6 die hard nodig zijn voor een goede innestelling..Volgens mij gaat het bij mij altijd daarbij fout.. 4. Wat kan ik evt extra vragen aan mijn ha? Alle raad en advies is meer dan welkom...
zover ik weet kan het RIF batterij onderzoek alleen in belgie/duitsland. ik wil dat ook gaan doen en na vragen tijdens mijn intake gesprek in gent. 6 ivf terug plaatsingen gehad en nog geen positieve zwangerschaps test en dat terwijl de embryos van goede kwaliteit zijn
RIF batterij is een specifief onderzoek in Gent, dat 'kent' men nergens anders onder deze benaming. In Dusseldorf heet het een immunologie onderzoek. Nederland voert deze onderzoeken niet uit, laat staan een huisarts.
O echt?? Wat raar dat we het hier niet hebben als RIF hier niet mogelijk is wat kan ik evt vragen om te testen: progesteron? Overactief immunsysteem? ...???
Dit is zo summier in vergelijk met het RIF batterij wat TS vraagt. Daarin zoekt men ook op bloedstolling, immuun activiteit en nog zo veel meer. Dat bestaat gewoon niet in NL. Hier overigens het probleem heel duidelijk, bij IVF alleen met herhaaldelijk implantatie falen oftewel innestelingsproblemen.
Nou ja, dat bestaat wel, maar niet in één mooi combi-pakket . Dus dan zou je inderdaad zelf heel goed moeten weten wat er getest moet worden, en dan kan je dat natuurlijk aanvragen.