Ik volg een voltijd opleiding naast een gezin met twee kleintjes nog jong en dicht op elkaar, man die een intensieve baan heeft. Daarnaast werk ik nog 13 uur per week, doe het volledige huishouden, de financien etc etc. Ik ga 1 dag in de week naar school, moet veel thuis werken en stage lopen. heb iedere 2 weken een examen, het is echt pittig inhoudelijk, maar ik geniet echt van die dag voor mezelf! Het is niet verkeerd om energie in jezelf te steken, zo blijf je naast mama,echtgenote, huishoudster, werknemer enz ook gewoon je eigen ik! Er zijn momenten dat ik t heel zwaar vind. ik kan pas leren zodra de kleintjes en man op bed liggen, dan heb je er vaak al een lange dag op zitten maar ik zie het als een investering in de toekomst. Wel zou ik een opleiding kiezen die je écht leuk vind, anders zou ik t iig niet volhouden!
ik doe pw 4 jeugdzorg dat is 1 dag naar school 3-4 dagen stage lopen. je moet aan een bepaald aantal uren voldoen om je diploma te kunnen halen. voor mij is dat 750 uur
Ik doe een thuisstudie sociaal pedagogische hulpverlening (HBO), naast een gezin en een baan van 24 uur op HBO-niveau. Ik vind 't erg zwaar en moet mezelf echt dwingen om aan de studie te gaan. Ik heb dan nog wel het geluk dat ik niet elke week naar school hoef. Wel heb ik praktijkdagen en examens op locatie, maar dat is niet elke week. Ik studeer meestal 's middags, in het weekend als mijn man thuis is, of als mijn zoon een middagslaapje doet. 's Avonds na mijn werk studeren is geen doen, na achten kun je mij altijd opvegen namelijk. Ik vind het dus zwaar, maar als je een studie kiest die écht bij je past, ga je die paar jaar bikkelen er uiteindelijk wel voor overhebben. Constant het einddoel voor ogen houden, daar gaat het om.
Ik heb een avondopleiding gedaan naast mijn gezin en werk. Ik heb er 2 jaar over gedaan en afgelopen december heb ik alles afgerond. Ik heb tijden gehad dat ik alles vervloekte en op het laatst (was net bevallen van mijn 2e) wilde ik bijna stoppen. Ik had toen de keuze.. of doorgaan en na 3 maanden klaar zijn of een jaar wachten. Ik heb voor het eerste gekozen en zat 7 weken na de bevalling weer in de schoolbanken. Het was zeker pittig maar ik ben zoooo blij dat ik het gedaan heb! Het is een flinke investering maar als je daarna kan gaan doen wat jij wilt is het alles dubbel en dwars waard
Ik heb een fulltime baan, daarnaast ga ik 1 middag en avond in de week naar school. Ik heb een gezin met een dochtertje van 3 en wij zijn bezig voor een tweede wondertje. Het vereist een beetje planning en medewerking van manlief maar het lukt nu zeker en ben er van overtuigd dat het met een tweede ook lukt (ondanks dat ik tot vlak voor de bevalling naar school zal moeten 1 dag in de week en na de bevalling ook al weer snel).