beauty routine voor mama's met weinig tijd

Discussion in 'De lounge' started by Djennaa, Jun 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Nu ik pas mama ben geworden merk ik dat de 'mij tijd' er zwaar bij ingeschoten is. Het is dus een sport geworden zo snel mogelijk, zo leuk mogelijk voor de dag te komen :D

Dus ik was benieuwd, hoe ziet jullie snelle beauty routine eruit? En wat kan je daarvoor echt niet missen? Hoop wat leuke tips op te doen!

Hier ben ik meestal klaar in 10 min:

Voor rond mijn ogen gebruik ik touche de eclat van yves saint laurent (onmisbaar als je gebroken nachten hebt) Voor mijn gezicht gebruik ik handcreme van dove, werkt super voor n droog huidje. En sun powder van collistar (zonnebankjes pakken ken ik alleen uit een ver verleden haha)
    Verder zorg ik dat mijn wenkbrauwen altijd netjes geepileerd zijn, zie je er meteen een stuk frisser en verzorgder uit.

Ik heb n boblijn die ik snel kam en daarna kneed ik er thickening paste van john frieda in. Leuk rommelig staartje doet het ook altijd goed. Elke dag snel ff wassen en een 1 minuut maskertje erin.

En als finishing touch het luchtje alien van thierry mugler, en de bijpassende bodylotion. Zitten kleine glitters in I love it :) of zwitsal mama buikbalsem. Word je heerlijk zacht van.

Als ik meer tijd heb gebruik ik nog makeup basis van de Hema, een lichte kleur oogschaduw (hoef je niet zo secuur op te doen, als het ongelijk is valt het niemand op) en wat mascara.

Ben meestal super naturel, gelukkig vind mijn vriend me zo het mooist.

Dus vertel, wat is jullie snelle beauty geheim?

2. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh daar neem ik wel de tijd voor... door eerder op te staan smorgens:p maar ben zo klaar hoor... eerst douchen uiteraard, dan een lekkere lotion op mn lichaam... nivea op mn gezicht... en van dat kapperspul in mn natte haar inkneden dan uitkammen (lang haar) beetje mascara en een smokey eyes lijntje onder mn ogen... soms een lippenstiftje... licht bruin.... (ben zelf bruin dus dat valt niet zo op :p).... deo op... parfum.... leuke kleding... hakken aan en klaar ben ik... doe er meestal zo'n 30 minuten over... daarna maak ik de meiden wakker en gaan we wassen aankleden haren doen enzo...

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik doe me smorgens wassen, tanden poetsen, haren kammen en in ee clip of staart, bb cream van garnier en een parfummetje, ik heb permanente make up dus dat scheelt.

4. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Ow geniaal, permanente make up, dat kan natuurlijk ook :) Eens uitzoeken waar ze dat hier in de buurt doen.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Ik neem tijd en ik kan in 30 minuten klaar zijn.
    Heb trouwens lang haar met krul/slag waar regelmatig de stijltang doorheen gaat. Met of zonder stijltang zit ik onder de 30 minuten.

Mijn haar was ik altijd in de avond op een uitzondering na. Douchen is dus altijd ff omspoelen met een lekkere Dove douchegel. Daarna wat bodylotion van nivea, deo en parfum. Haren of stijlen of de krul/slag beter inkneden met wat Palmer's wax. Make-up is binnen een minuutje of 10 tot 15 klaar afhankelijk van een simpele make-up of 1 met smokey eyes.
    Aankleden; kleding bedenk ik de avond ervoor of net voor het opstaan.
    En ready to go :p

Ik vind dat je tijd moet nemen voor jezelf, desnoods door iets eerder op te staan zodat je de tijd rustig kan nemen. Anders breekt het je op na een tijdje denk ik

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik doe het op mn gemakje en doe er 30 minuten over. Snel snel, waarom?
    En ja, ik breng mijn dochter 4 ochtenden (van 2 uur) naar de peuterspeelzaal, dus ben gewoon op half 9 klaar :) Dan maar om half 7 uit bed ipv 7 uur :)

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik sta elke ochtend eerder op dan de kinderen, zo hoef ik me niet te haasten waar ik een enorme hekel aan heb namelijk!
    Ik ga altijd eerste douchen en aankleden en dan met een kop koffie aan tafel mijn make-up doen. Daarna mijn haren om vervolgens pas de kids wakker te maken :)

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    #8 Djennaa, Jun 5, 2012
    Last edited: Jun 5, 2012
    Zoonlief heeft hier meestal rond 5 uur de laatste nachtvoeding, daarna ga ik eruit om de honden in de tuin te gooien. Doe ik de eerste was erin. Sochtends slaapt D bijna niet dus daarna sta ik meestal al weer boven. D entertainen, weer voeden, naar beneden voor de honden, ontbijten, was van de dag ervoor afhalen en vouwen. Was van sochtends eruit halen en ophangen. Weer de honden, daarna voeden. Haha je ziet waar het misloopt met de tijd ;) Als D meer tijd tussen de voedingen laat hoop ik weer wat meer tijd voor mezelf te hebben! Vroeger opstaan is hier dus geen optie.

Snap nooit waar andere mama's de tijd vandaan halen. Hier is alles haasten en nog meer haasten. Doe ik toch wat fout :D

9. Hier heel snel klaar; Laagje BB, laagje foundation, eyeliner, haar kammen, serum er in, en aan de zijkanten een beetje opsteken met speldjes, of een haarband in, luchtje op.. Klaar!

Als ik uit ga of een dagje weg krul ik m'n haar meestal.. Daar heb ik met mijn haar wel gruwelijk veel tijd voor nodig, ben daar zo'n 3 kwartier mee bezig..

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh 5 minuten max.. tanden poetsen, wassen, bostel door het haar staart, los, half opgestoken, bril op , KLAAR!

soms beetje oogschaduw/mascara, dan duurt het een halve min langer.

11. Rana84

Rana84 Actief lid

Dec 12, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij god, dit kon ik zijn hahaha!
    Ik gebruik ook dove handcreme voor mijn gezicht, sunpowder (ook geen tijd meer voor de zonnebank), wenkbrauwen heb ik altijd netjes, mascara en ook hier leuk rommelig staartje en ook het luchtje Alien (love it!)!!

Ik maakte er ook altijd een sport van om zo snel mogelijk klaar te zijn. Mijn kleine meid wil namelijk geen minuut zonder mij :)
    Maar tegenwoordig sta ik 20 minuten eerder dan mijn man op zodat, mocht de kleine meid intussen wakker worden, hij dan bij haar is en voeden kan. Misschien ook een optie voor jou? Dan kan je in ieder geval wat meer tijd voor jezelf nemen..

12. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    #12 Djennaa, Jun 6, 2012
    Last edited: Jun 6, 2012
    Hahaha freaky :D
    Laatst n ander luchtje van Thierry Mugler geroken, Womanity heette het, ik vond hem erg lekker! Miss voor jou dan ook het proberen waard dan haha!
    In het weekend laat ik manlief ons handenbindertje entertainen. Voeden kan hij niet voor me doen, maar meestal houd hij D bezig zodat ik lekker kan douchen scrubben en scheren.
    Had beter een ander topic kunnen openen: 'meiden, waar vinden jullie tijd voor jezelf?' ;)

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar hoelang doe je over een was opvouwen en ophangen dan? Dat duurt bij mij max 20 minuten. Honden laten wij 'sochtends kort uit (mijn man doet dat, rondje van een kwartier). Daarna komen ze pas om half 11 weer buiten, als ik met de jongste de oudste ga halen bij peuterspeelzaal. (de eerste keer is om 7 uur).

Als ik het zo lees heb je voor 11 uur al 4 voedingen gehad en 3 keer de honden gedaan, dan zou ik ook geen tijd voor mezelf hebben. Nou laat ik de baby ook wel gerust 5 minuten huilen, ik maak af waar ik mee bezig ben voor ik naar boven ren. Dat deed ik bij de eerste niet en ik vond de tijd met de eerste als baby veel onrustiger dan de tijd met baby 2, terwijl baby 2 echt een rotstart heeft gehad en ik ook..

14. Rana84

Rana84 Actief lid

Dec 12, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat luchtje moet ik dan maar eens proberen. Mijn parfumflesje is bijna leeg en ik wilde net weer de navulverpakking van alien kopen :D

Heb je wel eens gedacht aan af en toe kolven? Mijn kleine meid drinkt helaas niet aan de borst maar krijgt wel afgekolfde melk. Voordeel weer daarvan is dat ik één keer per week lekker lang de tijd neem (min. 2 uur :D ) voor mezelf om te ontspannen in bad, scrubben, epileren enz... Dan hoef ik niet te stressen mocht ze honger hebben.
    Misschien kan je dat ook af en toe eens doen...

15. Akoya

Akoya Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    2,744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta altijd als eerste op (06.15 uur), dan kleedt manlief onze zoon aan, ik ga douchen, vanuit de douche aankleden, dan wat curlsrock van Tigi in mijn haar kneden, als het nodig is wenkbrauwen epileren, dagcreme van Nivea op mijn gezicht, dan met de difuser mijn krullen in krul brengen, dan mascara, dan mijn schoenen nog aan, daarna met zoonlief naar beneden en dan kan manlief douchen. Dan brood smeren, tanden poetsen, etc. Ik doe er ongeveer 30 tot 45 minuten over. En ik het weekend neem ik het ervan en dan pak ik ook een haarmasker van Tigi en een gezichtsmasker van Nivea. En dan heb ik ook echt de tijd om mezelf ff goed te ontapen (lees: ontharen). Dat doe ik doordeweeks ook wel, maar dan vaak ff snel, snel..

16. Linana

Linana Niet meer actief

Trouwens... ik lees nu al 3 keer "geen tijd voor zonnebank" Kan jullie man/vriend niet ff oppassen zodat je lekker ontspannend onder de zonnebank kan?
    die dingen zijn vaak wel tot een uur of 8 of soms langer open toch?
    Vanaf volgende maand ga ik mooi weer minimaal 1 keer per maand onder de zonnebank hoor, dan past mn vent maar ff max een uurtje op. Ik voel me er lekkerder door en zie er beter uit, dus alleen maar voordeel

17. Rana84

Rana84 Actief lid

Dec 12, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is doordeweeks pas om 19:30 terug van werk helaas. Dan eten we en willen nog een beetje aandacht voor elkaar. In het weekend hebben we altijd heel veel te doen en neem ik me de tijd er niet voor om onder de zonnebank te gaan. Vrijdagavond is altijd mijn minimaal 2 uur durende beautyritueel in de badkamer :D maar misschien dat ik die maar eens met een half uurtje ga inkorten en dan naar de zonnebankstudio ga.

Share This Page