Graag advies over de hoeveelheid ml per keer voor de oppas

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pomm, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hi meiden..

Laatst opende ik een topic omdat ik op advies van het CB overgestapt was naar 5 voedingen ipv 6 en dat mijn zoontje sindsdien niet meer doorslaapt.

Na het lezen van de reacties ben ik weer terug gegaan naar borstvoeden op verzoek wat neer komt op 5 of 6 (meestal) voedingen.

Wat mij nu opvalt is dat mijn zoontje op mijn vrije dagen doorslaapt en op mijn werkdagen niet doorslaapt.

Ik weet niet zo goed hoeveel ik in een flesje moet doen wat mijn (schoon)ouders hem dan aan kunnen bieden.
    Ik geef nu 150cc per flesje mee, de ene keer lijkt het goed de andere keer lijkt het te weinig volgens mijn schoondouders. Hij krijgt daar dan elke 3 uur. Dus max 3 flessen van hun.

Hebben jullie tips over de hoeveelheid? Ik zit er over te denken om een weegschaal te huren om op mijn vrije dagen te zien welke hoeveelheid hij bij mij drinkt. In denk in de ochtend meer dan de avond.

Laatste keer dat mijn zoontje gewogen is was met 12 weken. Hij was toen 61cm en 6500gram. Inmiddels zit hij over de 7000gram heen, eind van de maand wordt hij weer gewogen.

Wat bieden jullie je kindje aan?

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ochtendvoeding drinkt mijn dochter veel zo'n 200
    2e voeding 150cc
    3e voeding 150cc
    4e voeding 120cc
    5e voeding 160cc
    6e voeding 100cc

Hier is ze uit de fles tevreden mee. Ik kolf vaak minder dus dat is soms lastig. Spaar dan ook kleine beetjes bij op de dagen dat ik de borst geef.
    Ook geef ik altijd wat extra mee in apart flesje maar is nooit nodig dit is meer dan genoeg

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik denk op zich dat het best netjes is wat je meegeeft (hier werd over het algemeen maar 100 tot 120 cc gedronken per fles). Wat ook nog zou kunnen is dat je zoontje mamahonger heeft op je werkdagen, dat hij dat daarna als je weer terug bent in gaat halen en daarom niet doorslaapt.

Mijn dochter had op begin als ik ze ophaalde bij de opvang dat ze perse wilde drinken ook al had ze net gehad, was volgens mij gewoon mama honger.

4. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk niet dat het antwoord zit in de hoeveelheid voeding, maar wel in mama-honger. Veel kinderen die werkende moeders hebben en dan dus ineens de fles krijgen, terwijl ze normaal de borst krijgen, hebben daar last van. Het is dus niet eens echt honger, maar wel het inhalen van het gemis van jou!

Mocht je twijfelen kun je het volgende sommetje aanhouden.
    gewicht in kilo's kind x 150 : aantal voedingen

in jouw geval is dat
    7x150= 1050: 6= 175
    1050: 5= 210
    Het gemiddelde daarvan is 190cc. Weet niet hoeveel je hem nu aanbiedt? Het kan ook zuigbehoefte zijn als hij erna ontevreden is, uit de borst moeten ze meer werken dan aan de fles!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Zorg voor wat extra melk in kleine hoeveelheden (diepvriesbakjes/zakjes?) zodat ze wat extra kunnen geven als hij dat nodig lijkt te hebben.
    Ik zou niet gaan wegen wat hij per keer bij jou drinkt; drinken uit een flesje is sowieso heel iets anders dan drinken uit een borst. En de hoeveelheid zal vast variëren. Zelf eet je toch ook niet alle dagen exact evenveel? De ene dag wil je 2 boterhammen, de andere dag toch een 3e. Dat is voor je baby niet anders.

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bedankt voor de reacties!

Het lijkt inderdaad mamahonger. Ik kwam net uit mijn dagdienst thuis, mijn vriend had hem bij mijn schoonouders opgehaald en kwam iets later thuis. Na 5 minuten was hij ontzettend aan het snuiven boven mijn borst en werd driftig. Hem aangelegd en hij heeft heerlijk gedronken. Nu lekker tevreden...

Handige tip, van die extra voeding, heb voldoende in de vriezer liggen.

Deel Deze Pagina