Zwanger en nu al lactatiedeskundige?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Tweekids, Nov 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij Sylvano is het allemaal niet zo gelopen als gepland, hechtingsproblemen maar heb ook cup F waardoor hij niet goed aan kon happen, tepels zijn op zich niet het probleem wel nog tepelhoedjes geprobeerd maar het mocht allemaal niet baten. Wel weinig melk aanmaak door de grote borsten en uiteindelijk dus een borstontsteking gekregen met alle gevolgen van dien. Nu wil ik het bij deze spruit weer proberen maar is het verstandig nu al naar een deskundige toe te gaan ? Kan zij mij nu al helpen/voorlichten en kijken voor tips? Of misschien een cursus of iets?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat goed dat je je nu al gaat orienteren. Juist moeders in jouw situatie hebben baat om een cursus te volgen (ook al heb je dat eerder al gedaan) of contact te hebben met een lactatiekundige.
    Wanneer je een cursus volgt zul je bij alles terug denken aan hoe het toen ging. Soms vallen dingen dan ineens op zijn plek of krijg je in beeld wat jouw aandachtspunten zullen zijn. Door je daar al van bewust te zijn en je er op voor te bereiden sta je straks beter aan de start!

Ik zou je altijd aanraden om een cursus of moedergroep van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties in de buurt op te zoeken. Het kan fijn zijn om met andere moeders je verhaal te delen en hun ervaringen en tips te horen. Je bent heus niet de enige met cup F of een lastige start! Volg ook een cursus liefst bij een lactatiekundige of borstvoedingsorganisatie.
    Verder orienteer vast welke lactatiekundigen bij jou in de buurt zitten. Bieden ze een pakket aan, zodat je meerdere keren contact kunt hebben? Bij veel lactatiekundigen kun je ook overleggen, zodat je al voor de bevalling contact hebt, in de kraamtijd en waar nodig daarna. Het is sowieso prettig om al kennis gemaakt te hebben. Er komt veel op je af na een bevalling en wanneer je al weet wie je vertrouwt en met wie je contact wilt hebben omdat je je wensen en grenzen daar al hebt kunnen aangeven is het belletje zo gemaakt.

Kijk ook vast hoe je verzekerd bent: Hoe wordt lactatiekundige zorg vergoed? Deze maanden zijn bij uitstek de tijd om evt. over te stappen naar een andere verzekeraar. (voor je hele gezin of voor jou alleen) Zo heeft bijv FBTO een pakket waar een volledig pakket wordt aangeboden, kan interessant zijn om daar naar te kijken (en de berekening te maken of overstappen zin heeft of je alsnog goedkoper uit bent wanneer je de lactatiekundige zorg zelf betaalt)

Kortom: neem contact op, soms zijn lactatiekundigen ook aanwezig bij een borstvoedingscafe en kun je al eens kijken met wie je te maken hebt, of je een klik hebt samen ;)

Veel succes, en geniet ook van je zwangerschap!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bedankt voor je duidelijke antwoord ik ga opzoek!
    Ben inderdaad aan het kijken voor overstappen zit nu bij Menzis en krijg opzich alles vergoed maar FBTO hoor ik veel goede verhalen over, bedankt!

Share This Page