Verlof-betaling via uitzendbureau of bedrijf?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Zanita, Jan 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanita

Zanita Actief lid

Jan 1, 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik heb het volgende ook bij een UWV mw hier voorgelegd, maar wil even kijken of jullie mij ook kunnen informeren.

Ik werk als docent en ben momenteel in dienst via het uzb. Ik krijg per 1 feb een contract voor een half jaar (tot aan het eind vh schooljaar-31 juli, daarna wordt er nog gekeken).

Mijn supervisor gaf mij aan dat ik moest nagaan wat voor mij in het voordeel is ivm verlofuitbetaling. Via het uitzendbureau of via de school zelf? Hij moest zelf ook op onderzoek uitgaan.

Is het zo dat als ik via de school zelf in dienst ga en mijn contract loopt op 31 juli af, dat ik tot 31 juli betaald krijg ook al is mijn uitgerekende datum 4 juli? of is het dan handiger dat ik via het uzb ga zodat ik wel alles betaald krijg e.d.? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als de school jou in dienst neemt, zullen ze waarschijnlijk een flinke vergoeding aan het uitzendbureau moeten betalen. Dat is in elk geval wel mijn ervaring met uitzendkrachten die daarna in dienst komen, dat soort bedingen staan meestal in de uitzendovereenkomst.

Voor jouw WAZO-uitkering maakt het volgens mij niet uit. Je verlof gaat namelijk uiterlijk 4 weken voor je uitgerekende datum in, en duurt dan 16 weken. Gedurende die tijd betaalt UWV een uitkering aan jouw werkgever, of dat nou het uzb is of de school. Als jij in de tussentijd je baan kwijt bent geraakt, krijg je het rechtstreeks van het UWV.
    Maar ik denk dat het UWV je hier een nog betrouwbaarder antwoord op kan geven.

3. Mardou

Mardou Lid

Oct 18, 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klopt. het maakt niet uit wie je werkgever is, het UWV neemt je WAZO-uitkering over.

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Je uitkering blijft hetzelfde. Deze kan of door het UWV of door de school betaald worden. Via het uzb gebeurt volgens mij niet,zij vallen namelijk onder een vangnet van het UWV. Dit houdt in dat zodra je ziek wordt je een uitkering via het UWV krijgt. Hoe dit precies bij jou uzb geregeld is, daar zou je even over moeten bellen.

Waar je wel rekening mee moet houden is je pensioenopbouw en eventuele verzekeringen waar de werkgever aan mee betaald. Dit zou verschillen kunnen veroorzaken.

Share This Page