kan ook anders...

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by sitara, Apr 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hallo mensen

als ik jullie berichtjes zo lees,
    heb ik veel geluk gehad met mijn baas

ik ben afgestudeerd in juni vorig jaar, en in november kreeg ik werk aangeboden als verzorgende
    best, want mijn vriend en ik waren juist gaan samenwonen (woonden daarvoor bij zijn ouders in) en dus konden we een extra inkomen goed gebruiken (vriend werkte al een jaar)
    halverwege november ontdekt dat ik zwanger was (al 6 en een halve week)
    wou het in eerste instantie verbergen, maar ko dat uiteindelijk niet want ikw as echt de hele dag door strontmisselijk (overgeven en al) tot uitendelijk bijna aan 14 WEKEN

ik vertelde het dus aan sommige collega's en vroeg hun begrip op te brengen en niks te zeggen tegen de baas (deden ze gelukkig ook)

begin december werd mijn contract verlengd voor nog een maand( gelukkig maar)
    maar halverwege december was ik bijna 3 maand ver en moest ik het wel gaan vertellen
    had ondertussen ook besloten dat, als mijn contract niet verlengd werd, we het kindje niet zouden houden, dat zou financieel gewoon niet haalbaar zijn, maar vond het zo klote dat omwile van geld, ik zou een abortus moeten plegen, terwijl ik het zo graag wilde houden

ik was zo zenuwachtig, had al info gevraagd bij de cm enzo
    en nja, ik stond er niet zo pos voor; in belgie als je van school komt, moet je je inschrijven bij de vdab, dan beginst je wachttijd (9 maanden) dat betekent dat je 9 maanden lang gen recht hebt op uitkering (bv wwloosheid, ziekte, ...) als je zonder werk valt, met andre woorden, dat duurde dus nog tot halverwege april eer ik kon stempelen enzo

als mijn baas mijn contract niet verlengde moesten mijn vriend en ik het dus met 1 inkomen stellen en konden we dus niet sparen en dus ook op het einde van de zwangerschap niks betalen ivm facturen, ...

2. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    mijn baas was blij dat ik eerlijk was, en we kwamen tot een overenkomst dat ik nog een contrac kreeeg zonder proefperiode tot eind april, zo was ik zeker van een inkomen, en kon op op het einde van het contrct gaan stempelen

uiteindelijk ben ik sinds 12 feb op ziekteutkering, omwille van allerlei redenen
    maar mijn baas heeft zich aan zijn woord gehouden, mijn contract blijft doorlopen tot eind april en hij heeft me gezegd dat ik na mijn bevalling altijd mag terugkomen

ik heb veel geluk gehad als ik dat zo hoor, maar het is dus wel mogelijk

geef de moed niet op!

xxx

Share This Page