Stedentrip Praag

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Louise11110, 20 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Samen met een vriendin ga ik begin december naar Praag voor 4 dagen.
    Hebben jullie tips? Wij zitten vlakbij de stad en een station dus zijn vrij mobiel. Wel ben ik tegen die tijd zo'n 20 weken zwanger dus we zullen geen hele avontuurlijke dingen doen:p
    Ik ben benieuwd naar jullie tips!

O en hoe is het kwa eten daar?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.007
    113
    Vrouw
    Leuk! Praag heeft een goed ov netwerk, dus dat is ideaal als je zwanger bent.
    Ik ben er als puber zijnde voor het laatst geweest, maar de joodse begraafplaats is mij het meeste bijgebleven. Echt heel indrukwekkend. Daarnaast natuurlijk die klok met de discipelen op het plein (kom niet meer op de naam), de burcht en de Karelsbrug.
    Het eten is goed, vaak staat er veel vlees op het menu, en vergeleken Nederlandse prijzen, ook goedkoop. Alhoewel Praag de laatste jaren steeds duurder wordt. Het loont zeker om in een iets minder toeristische buurt te gaan eten.
    De meeste jongeren spreken ondertussen goed Engels en of Duits, de oudere generatie spreekt als 2e taal alleen Russisch.
    Schiet me net nog te binnen dat de buurt van de ambassades, ook super mooie gebouwen heeft, vooral de Duitse ambassade is erg mooi om te zien.

Louise11110 vindt dit leuk.
  3. Louise11110

O wauw dankjewel voor je tips! Hier was ik naar op zoek! Die joods begraafplaats zou ik inderdaad graag willen zien.
    Kan je inrestaurants ook gewoon een Engels menu krijgen dat je weet?

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.007
    113
    Vrouw
    Wat versta je onder een Engels menu? Voor mij is dat een pint met een burger voor £4 ofzo, maar voor jou vast niet. ;)
    Maar er is ook gewoon westers voedsel en zelfs mijn Engelse vrienden vinden Praag geweldig.
    Er is zelfs een hooters aanwezig, dus ook Amerikanen zijn welkom. :p

5. Louise11110

Haha nee ik bedoel engelstalig:roflmao:

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.007
    113
    Vrouw
    :roflmao: Oeps!
    Maar ja genoeg Engelstalig! Zelfs bij musea en bezienswaardigheden kan je terecht in het Engels.

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    De Karelsbrug mag je indd niet over slaan. Als je daar de laatste zon pakt en die ziet onder gaan is dat echt prachtig. Daarachter zat een Da Vinci museum. Ik weet niet of dat er nog zit. Daar ergens zit ook een middeleeuws cafe/restaurant. Maar ik weet de naam niet meer en waar hij nou precies zat.

Deel Deze Pagina