zal ik dit wel redden???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moederlief, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halli dames

Even mijn verhaal dinsdag onze eerste echo gehad
    en wij blijken een tweeling te verwachten:)
    Wij zijn heel blij dat wel maar ook erg onzeker
    Waarom het feit ik heb 3 dochters van 2 jaar 3 jaar en 5 jaar die van 3 wordt 1 oktober 4 jaar die gaat dan naar de basisschool:)
    Wij hadden geen rkeneing gehouden met ineens 2 kleine wondertjes, Wat natuurlijk geweldig is maar ook druk;)
    Hoe ga ik dit straks doen smorgens de kids aan kleden naar school voedingen verschonen badjes in kinderen eten huis schoon houden heen en weer lopen naar school :$ Ik vraag me af of ik dit wel allemaal redden ga :(
    Ik ben er heel blij mee echt waar begrijp me niet verkeerd alleen alle zorg wordt dubbel zo groot en 5 kinderen is niet niks
    Ik ben zo bang dat ik zal valen als moeder ik ben best pienter en netjes, ik wil graag veel in 1 keer doen.... Maar nu vraag ik me zelf af hoe ik dit ga doen????? iemand ervaring met zoveel kinderen:(

2. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Al heb ik nog geen ervaring, misschien dat je je oudste kind gaan leren zelf aan te kleden etc.?
    Helpt je man jou?

3. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die helpt als die kan maar werkt ook!
    De oudste kleed zich zelf wel aan veder poest ik haar tandjes en doe de haartjes.

4. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Hmm, snap wel dat het lastig is...
    Verder kan ik je niet helpen.
    Ik wens je heel veel succes, probeer ook ervan te genieten!

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier zijn het er wel geen 5, maar de oudste gaat wel een beetje moeten meehelpen (zelf aankleden, boterham smeren ed).
    Maar je zal zien, het zal wel vanzelf komen, niet stressen, het zal stapje voor stapje gaan en uiteindelijk zal het ook lukken.

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Om in het huishouden te helpen hebben wij sinds kort een robotstofzuiger. Die stofzuigt elke dag de hele beneden verdieping en ik zet hem 1 à 2 keer per week boven neer. Het scheelt toch weer tijd, die jij zo te horen nuttig kan besteden :) Het is even een investering, maar ik vind het het zeker waard. Misschien een idee voor jullie.

7. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja indd wie zou zeggen
    ik ben tevens echt heel blij met de twins zeker
    het is alleen echt even kijken hoe en wat!
    hoe ga je dat doen hoe verdeel je alles wat doe je eerst wat kan wachten wat komt uit met de tijd en voedingen tenslotten moet je overal aan denken!

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Het zal vast niet altijd makkelijk zijn en wel even tijd kosten om een ritme te vinden, zeker als je er al 3 hebt, wij hebben er natuurlijk nu maar 1 rondlopen. Ik heb verschillende tweelingmoeders gesproken en echt hele verschillende ervaringen gehoord. Manager op m'n werk had het als heel zwaar ervaren combi peuter/tweeling. Die riep maar denk aan jezelf en regel zoveel hulp als je krijgen kunt (zij had destijds via een of andere opleiding een stagiaire in huis kunnen krijgen voor een aantal uren per dag. Of dat nu nog kan wist ze niet, kan wel 15 jaar geleden zijn) Een tweelingmoeder op de psz van dochter zei echter dat ze met de tweeling veel minder werk had gehad dan met haar oudste die een huilbaby was.

Wat wel een aardig boekje is: 'alles dubbel' ervaringsverhalen van tweelingmama's over zwangerschap en babytijd.

9. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    He

Als jou tweeling er is, dan gaan er al 2 naar de basisschool. Zo heb je overdag toch al wat meer tijd, om voor de tweeling te zorgen.

Het denken op voorhand maakt je als persoon enkel onzeker. Maar zodra ze er zijn, ga jij zeker genoeg tijd hebben voor al jou kindjes huishouden etc!

Heb er gewoon volste vertrouwen in!

10. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Toen mijn kindjes nog stuk kleiner waren deed ik veel op voorhand.

De eerste 2 weken na mijn bevalling kreeg ik hulp van de buren die ook hun kindjes naar school brachten. Ze namen tijdelijk mijn kids ook mee.
    Na die weken had ik een "strak" schema.
    Savonds maakte ik alvast de schooltasjes klaar en smeerde ik brood voor de kinderen alvast voor het ontbijt. Ook legde ik de kleding klaar voor de volgende dag. Smorgens om 6.30 stond ik op en begon met helpen aankleden van de kinderen. Daarna naar beneden en gezellig aan tafel. Brood en spul stond al klaar en ondertussen kon ik de baby voeden. Daarna tandjes poetsen, schoenen aan en naar school.
    Had ik de kids op school, kon de baby eventjes spelen en ik de ontbijtboel opruimen en lunchtafel klaarmaken. Ook veegte ik de rommel op onder de tafel, maar liet ik het stofzuigen voor 'savonds als de kinderen op bed lagen.

zo verliep mijn dag. Ik deed veel in het voren en ruimde vooral speelgoed en spul savonds met de kinderen op. Ook heb ik de kinderen vanaf het begin geleerd om de troep op te ruimen. zoals bordje naar de keuken, was in de wasmand, schooltas op de haak en schoenen op het rek. Eerst speelgoed opruimen voordat er nieuw gepakt mag worden. Eten en drinken alleen aan de grote tafel.

Door deze "strenge" regels hou ik me huisje enigzins schoon en heb ik ook nog tijd voor mezelf tussendoor.

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ze hoeven toch niet allemaal smorgens in bad.gewoon even wassen met een was hand kan ook.en dan doe je de kleintjes gewoon s avonds in bad als de andere kids in bed liggen.en ja de tweeling zou mee moeten in het ritme van de andere kids.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    natuurlijk ga je dat redden!! Je vind echt wel een manier, en je kids hoef je niet allemaal smorgens te wassen....je kan ze ook savonds wassen en dan smorgens een washand over het gezichtje halen.

Of de ene helft van je kinderen op ochtend wassen, en de kleintjes savonds.
    En je man kan ook wat doen, die kan evt de avondwassers doen uit zijn werk weg? en meehelpen in het huishouden!

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Eerste tijd dat mijn kids nog in de wandelwagenbak lagen, was t makkelijk, hoefde je ze niet eerst om t kleden ;) en badderen deed ik toen wanneer t uitkwam. Soms 2 dagen niet, alleen kop en kont wassen dan. De oudste(n) zelfstandiger maken scheelt ook al de helft en zij willen ook best s helpen met flesje geven of speen/luier aangeven etc.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Goede tips! (heb zelf nog geen kids maar hou deze in m'n achterhoofd) Zo begin je je dag lekker opgeruimd en kom je geen troep van de vorige dag tegen.

Nog een tip: berg de helft van het speelgoed een tijd op, op zolder ofzo. Als je merkt dat ze op bepaalde dingen zijn uitgekeken of het is het seizoen er niet voor dan haal je dat weg en wissel je wat om. Zo voorkom je dat werkelijk alle speelgoed overdag uit de kast wordt getrokken. Plus, ze hebben het idee even weer wat nieuws te hebben.

Ik weet zeker dat het goed komt. Je gaat je ritme vinden. Voordeel is dat de kindjes elkaar bezig gaan houden.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ennetje t huishouden, is hier behoorlijk bij ingeschoten, maar komt ook door mijn situatie (zie onderschrift), wij kregen en krijgen nog steeds vaak hulp. Is moeilijk om te vragen maar anders had ik t niet gered.

16. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    allereerst van harte gefeliteerd.

tuurlijk zal het wat drukker worden met een tweeling erbij maar zoals andere al eerder zeggen, duidelijke regels met de andere en die iets zelfstandiger maken.

je gaat het wel redden, al zal het de eerste tijd meer overleven zijn.
    kindjes hoeven niet elke dag in bad, lekker wassen kan ook.
    van te voren rugzakjes enzo klaarmaken.
    misschien idd een andere ouder die je kindjes kan meenemen naar school.

probeer ervan te genieten. het komt zoals het komt.
    geniet van het leven en het huishouden mag ook wel een dagje iets minder aandacht hebben hoor.

17. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de handige tips!
    Het komt indd zoals het komt!

18. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel van de dingen die je noemt, zijn met een vierde kindje sowieso lastiger en drukker denk ik. Ook een eenling moet mee in het ritme en zich aanpassen aan het schoolschema.

Kun je de oudsten laten overblijven? Dat scheelt enorm met halen en brengen lijkt me.
    Je zult een vrij strak 'regime' moeten voeren om alles soepel te laten verlopen, en het zal flink doorwerken zijn, maar dat was met een enkel vierde kindje ook zo.

Hier is de situatie ietsje anders, de tweeling zijn nummer 2 en 3 maar ook hier eerst een paniekreactie hoe me dat in hemelsnaam moeten gaan doen. Als ik kijk naar onszelf en de ervaringen van andere tweelingouders lees, duurt dat een paar dagen tot een week en dan is het voornamelijk nog leuk :)
    Hoe het in de praktijk gaat moet nog blijken natuurlijk!

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Werk je ook nog gewoon? Dan lijkt het me wel pittig. Maar anders moet het te doen zijn. Hele volksstammen hadden er vroeger meer rondlopen, en toen was het huishouden echt nog een stukkie zwaarder. Komt goed joh! Hartstikkeleuk 2 van die stuiters

Deel Deze Pagina