Goedenavond ! Ons vriendinnetje is ondertussen al weer 3 maanden (!!), en is erg nieuwschierig naar de wereld om haar heen. De draagdoek vind ze fantastisch en wil alleen nog maar omhoog 'zitten' (de box is dus ook geen succes meer). Ze is erg sterk in haar rug en nekje, en kan zichzelf dus al best een tijd omhoog houden (zelfs cb was verbaast vandeweek). Wij hebben een Dubatti one kinderwagen. Hierbij rits je de wieg van het frame, en rits je het wandelwagen gedeelte er weer op. Dit maakt switchen heel lastig. Wel zitten er 3 standen op (helemaal plat, schuin en volledig zittend). Ik vroeg me af wanneer het verantwoord is om de wieg te wisselen voor de wandewagen. Mevrouw vind het verschrikkelijk dat ze niet kan rondkijken in die wieg, maar ik weet niet zo goed of haar rugje het al aan kan. Papa en andere mensen in de omgeving durven niet te knopen met de doek, maar (met name de oma's) vinden het wel erg leuk om te wandelen. Wanneer zijn jullie overgestapt? Iemand nog tips voor nieuwschierige baby's ?
Hier ook.. vond het verschrikkelijk.. was gewoon over gestapt op dat andere waarin ze rechtop zit.. ze pastte er nog niet in maar probeerde met hier en daar opgerolde dekentjes het "passend" voor haar te maken.
Wij legden onze jongste wel eens op haar buik in de reiswieg, kap naar beneden, kon ze mooi om zich heen kijken . Zou de reiswieg zeker wel gebruiken tot een maand of 6.
Ik had haar met twee maanden al niet meer in de reiswieg, maar in de maxicosi op het onderstel. Zelfde als jij, ze wilde rondkijken. En ze zit er geen uren per dag in, dus ik vond het wel best.
Hier pas met een maand of 6 in de wandelwagen, eerder zou ik echt niet doen. Sterk ruggetje of niet, het moet het wel aankunnen. Wij legden zl ook op zijn buik in de reiswieg, kon hij toch rondkijken. Sowieso de kap naar beneden, ook als hij op zijn rug lag, dan zag hij net wat meer. De MC gebruik ik echt alleen in de auto, het is een autostoel, de houding is niet optimaal voor jonge kindjes en ze zitten er snel te lang in.