Vriend en ik denken al een tijdje aan het kopen van een auto, een met open dak welteverstaan. Nu vroegen we ons alleen of dat überhaupt mogelijk is met 3 kinderen achterin die nog in een stoeltje moeten. Ik lees dat 2 vaak wel gaat, maar 3 kan ik niet echt vinden op internet. En op die manier zouden we wat gerichter kunnen zoeken. Ik heb er verder heel weinig verstand van, vandaar dat ik het hier vraag. Mocht het namelijk niet gaan, dan wachten we nog een aantal jaar tot ze los kunnen zitten of op een verhoger. Iemand hier verstand van of een goede tip?
Voor zover ik weet, bestaat er geen 5 persoonscabrio. Je moet dan 3 gordels achterin hebben, anders mag je feitelijk niet eens stoeltjes erin plaatsen. Ik denk dat je moet wachten tot de kinderen groot genoeg zijn, zodat er ook eentje voorin kan zitten, maar dan kan je man niet mee.
Een DS3 Cabrio heeft 3 gordels achterin maar dat betekent nog niet dat je er makkelijk 3 stoelen in krijgt. Verder vond ik Golf, BMW 3 (maar daar past in het midden alleen een maxo-cosi), en als je echt plek wil, een Land-Rover Defender cabrio
Ja, zelf hadden we het ook al over een Golf of BMW. Een landrover zal het niet worden haha, maar bedankt voor je tips Ik heb zelf helemaal geen ervaring met kinderstoeltjes en dergelijke. We hebben allebei nog nooit een auto gekocht. Als de jongste zal komen, is de oudste 4,5. Vanaf welke leeftijd/lengte mogen ze zelfstandig zitten? Want wellicht hoeven we dan helemaal niet zo lang te wachten
Met 4,5 zou de oudste al in een stoelverhoger kunnen maar het hangt ook van het gewicht af. Die stoelverhogers passen misschien wat makkelijker in het midden van de auto. Anders kan je ook op zoek naar een autostoel groep 0 voor de kleinste die in het midden kan, dan stel je het nog een jaartje uit voordat de oudste op een verhoger gaat en de jongste naar een vervolgstoel. Het zal wel een puzzel worden hoor maar de meeste stoel fabrikanten geven een lijst waarin je kan zien op welke plekken in je auto een bepaalde stoel past.
Super bedankt voor je tips. We hebben gisteren besloten om sowieso nog een jaar te wachten en dan gaan we eens op onderzoek uit