ay, koorts! en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bjanc, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Meiden, ben 7 weken zwanger. Net was ik de was aan het uitzoeken, ik voelde me spontaan t zweet uit breken... Dacht hmm, ff tempen aangezien ik me al de hele dag misselijk en wat brak voel maar hier de prille zwangerschap de schuld van gaf...
    Je raad t al.. koorts 38.1
    En nu?

Hebben alleen paracetamol met codeine in huis... Wat niet goed is als je zwanger bent begreep ik..

Hoeveel kwaad kan t werkelijk?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Waarom zou je meteen paracetamol moeten nemen? Ik demp zelf koorts alleen als het echt hoog is, 38.1 is niet echt zorgwekkend lijkt me. Ik zou wel gewone pcm in huis halen voor het geval. Ik ben bij de tweede zwangerschap vrij ziek geweest met hoge koorts (boven de 40), die heb ik wel moeten bedwingen met pcm.

Ik zou vooral lekker gaan slapen als ik jou was, hopelijk zakt het weg.

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Berichten op internet zijn wisselend. Vandaar dat ik hoopte dat jullie tops hadden.

Maak me ook niet direct zorgen.

Ga idd zo slapen

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Koorts moet je niet negeren als je zwanger bent hoor.
    ''Heb je koorts hoger dan 37,5 graad en heb je verder geen griep- of verkoudheidssymptomen, bel dan je verloskundige. Hij kan inschatten of de situatie erg is. Als je koorts hoger dan 39 graden is, is dit mogelijk schadelijk voor je baby.'' las ik op internet...

5. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi Bjanc!

Ik ben ook al een week aan het kwakkelen, ook verhoging en hoop hoesten, toen ik bij de dokter was zei hij dat het beste was om echt gewone paracetamol te gebruiken. Ik had ook alleen die met codeïne of ibuprofen. Maar mijn dokter zei dat beide niet goed waren voor de doorbloeding naar de placenta toe. Dus gebruikte toen sporadisch (1 per dag) een gewone paracetamol 500.

6. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna,25 weken en heb ook de,griep hoge koorts niet getempt maar zeker richting 40 begon zaterdag neem ook 2 paracetomol in nu koorts is,weg sinds vandaag alleen hoest me kapot me,hele buik,doet zeer van. Het heerst gewoon me kids zijnook ziek

Beste is gewoon paracetomol nemen alleen wanneer nodig is ik neem zelden dus nu was het eel nodig. Beterschap

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Balen dat je ziek ben meid!
    Zag dat je weer zwanger was gefeliciteerd!

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Thanx voor de felicitatie!
    K neem ook zelden of nooit wat in hoor.naar wil niet fat dit mis gaat door iets wat met mij is.

Thanx voor de reacties

9. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Meiden, gewone paracetamol kan echt geen kwaad hoor.... vraag maar na bij je vk. Dus als je koorts hebt, flinke hoofdpijn oid kun je rustig paracetamol nemen. Wat ik altijd geleerd heb is dat de enige pijnstiller die wel gewoon mag. En verder is heel Nederland momenteel wel geveld door een griepje, verkoudheid of buikgriep dus lekker onder de wol en uitzieken. En als je hele hoge koorts krijgt gewoon even aan de bel trekken bij je huisarts voor advies. Beterschap!

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Je mag 6 paracetamol per dag hebben.
    Dat is niet schadelijk voor de baby.

Ik heb afgelopen week in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging dus hier 2 weken goed ziek geweest met koorts. Maar ze hebben daar verder niks mee gedaan hoor. Hier ruim 34 weken zwanger.

Dus 38.1 is nog niet zorgwekkend.
    Lekker paracetamol erin en naar bed.
    Beterschap en hopelijk snel beter.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Gewone pcm kan geen enkele kwaad. Overigens is 38.1 wel echt heel minimale koorts, echt niet nodig daarvoor pcm te nemen. Koorts betekent gewoon dat je lichaam aan het werk is een virus uit te schakelen. Alleen hoge koorts kan schadelijk zijn, dan wordt pcm zinvol. 38.1 is absoluut geen hoge koorts, en kan totaal geen kwaad. Ik geloof niet dat ik bij 38.1 uberhaupt al mijn temp loop te nemen of wat dan ook joh :D

Deel Deze Pagina