afmetingen ondersteek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Seth, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Even een rare vraag:

Heb eergisteren een ondersteek besteld via internet....
    nu heb ik hem vandaag ontvangen, maar hij lijkt zo klein....:(

De buitenmaat is diameter 31 cm....
    de binnendiameter 20 cm en 10 cm diep......

is dit een normale maat voor zo'n ding?
    de buitenmaat volgens mij wel... iig als ik kijk naar andere exemplaren op internet....

Iemand die toevallig er eentje al klaar heeft staan die even wil meten..?.:D

Tja mn eerste thuisbevalling..... (als het goed is) dus ben ik gelijk overal onzeker over....:D

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm ik had er geen in huis toen ik thuis wilde bevallen.. Uiteindelijk het zh geworden, maar wist niet dat een ondersteek nodig was..

3. Seth

Seth Niet meer actief

Staat hier 2x op het lijstje bij vk... en kraamzorg....
    (ofja dat ik er 1 moet hebben dan bij thuisbevalling)

wat ik begrepen heb... (maar heb dus geen ervaring met thuisbevallingen) is dit om de placenta in op te vangen..... of om op te gaan zitten ivm de ontsluiting..... of dat het makkelijker is om te hechten....

Nu weet ik dat je ze bij de thuiszorg kan lenen, maar aangezien ik het bed ook op kratten zet... en dus niet bij de thuiszorg hoef te zijn, heb ik er eentje gekocht via internet....
    (vind het idee ook wel prettiger dat het nieuw is)

tis een kunstoffen voor 15 euro.... maar vroeg me dus vanmiddag opeens af..of het wel een goeie is....:)

4. Seth

Seth Niet meer actief

niemand zo'n ding al klaar staan??? :D

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    is normale maat! Hoeft ook niet groot te zijn.
    Ondersteek is voor als je na de bevalling niet in staat bent naar de wc te gaan. Dan kun je dus gewoon "op de pan" in je eigen bed.
    Je had m idd gewoon kunnen halen bij de thuiszorg en na enkele weken (ongebruikt vaak hihi) weer terug kunnen brengen. Hier ook geen klossen nodig maar ga zo'n ding wel halen of leen er 1 van t werk.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ondersteek is voor zover ik weet niet voor je behoefte, maar voor de placenta inderdaad. ;) Anders zou ik zo'n ondersteek nooit in huis halen, dan tilt manlief me maar op naar de wc.

Ik vond het de vorige keer trouwens al zo vreemd dat de thuiszorg mij een ondersteek leverde terwijl ik alleen om klossen had gevraagd. Ik wist toen nog niet dat dat ding nodig is voor een thuisbevalling ;) Ben toen ook in het ziekenhuis bevallen. Maar moet er dit keer inderdaad ook 1 regelen...

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de ondersteek binnen gekregen maar hij zat in een met plakband dicht geplakte plastic tas en daar heb ik hem lekker in laten zitten.....
    Zón ding kan voor van alles gebruikt worden:
    Om op te liggen als je gehecht wordt, anders zak je zo weg in bed. Of inderdaad om je placenta in op te vangen.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou hier is de placenta gewoon door mij eruit geduwd, de vk heeft m gepakt en me laten zien hoe uk erin zat enz.
    Van te voren had ze 1 van de 2 emmers gepakt die klaar moesten staan. Daar zat een pedaalemmer zak in. Daar ging de placenta in en werd in de container gemikt. Ik hoefde dat ding niet te hebben nl :D

Dus zo zie je maar, het kan overal voor gebruikt worden. Denk dat iederen vk zn eigen ding heeft waar ie wat voor gebruikt. Net zoals dingen uit t kraampakket wel of niet gebruiken.

Ik kon gelukkig wel naar de wc, 1 etage lager. Een vriendin van me niet, die heeft 2 dagen niet kunnen lopen dus die was blij met de ondersteek.

9. Seth

Seth Niet meer actief

Thanx....

Weet ik iig dat ik een normale ondersteek heb...... :D

Ach voor 15 euro..... kan ik straks nog altijd gebruiken om dochter zindelijk te maken....
    ikke op het ene potje.... zij ernaast op de hare.... hahahahaha....
    (geintje natuurlijk..... :D)

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hahha ja ik zie jullie al zitten :D

Deel Deze Pagina