lekker chinees!

Discussion in 'Gezondheid' started by Guinevere, Aug 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    ik heb zooooooooooon trek in chinees en mijn man heeft beloofd dat we vanavond bij de chinees een happie gaan halen. Het zal wel niet, maar weet iemand of het kwaad kan?
    Of dat er bepaalde gerechten zijn die ik niet mag?

2. Alina

Alina Actief lid

Aug 2, 2006
    129
    0
    0
    Ik ben zelf Aziatisch en wij eten thuis ook veel kruiden en erg heet voedsel. heb tot nu toe nooit meegemaakt dat iemand ergens last van heeft gekregen tijdens zwangerschap. maar misschien hebben andere meiden wel slechte ervaringen..ik heb in mijn omgeving nooit zoiets meetgemaakt

3. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben tijdens m'n zwangerschap ook chinees weest eten en het is me goed bevallen.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij eten ook redelijk vaak Chinees! Heerlijk en ik heb tot nog toe nergens last van gehad.

5. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Eef,

Ja ik heb altijd geleerd dat het niet goed is om chinees te eten.
    Het ligt er ook een beetje aan hoe (schoon) daar gewerkt wordt.
    Omdat eten daar vaak opgewarmd wordt zou ik nu niet naar de chinees gaan maar dat is mijn mening.
    Groetjes Karin

6. Fatna

Fatna Actief lid

Aug 23, 2005
    168
    0
    0
    Eef wat doe je nu, nu heb ik oooooooooook zin in chinees en ik heb er niet eens 1 in de buurt zitten..... :(

hmmm lekker tjap tjoy met rijst!!

8)

7. Fatna

Fatna Actief lid

Aug 23, 2005
    168
    0
    0
    Eef wat doe je nu, nu heb ik oooooooooook zin in chinees en ik heb er niet eens 1 in de buurt zitten..... :(

hmmm lekker tjap tjoy met rijst!!

8)

8. Niet meer actief

Zou er in china een 1 ouder beleid zijn als chinees eten schadelijk zou zijn..hihi..

Geniet er lekker van! Hmm.. heb ook wel trek, maar wij gaan gweoon iets wokken.

9. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    o het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Wij hebben ook geregeld Chinees gegeten en ik at alles, behalve dat ei ... Alles is nog steeds prima in orde. Als het maar allemaal goed gaar is, dan is het denk ik prima !

Groetjes,
    Nikki F

11. CVW

CVW Actief lid

Aug 6, 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    hoi Eef,

Als de chinees nog niet slecht bij de smaakpolitie is geweest kun je lekker gewoon gaan chinezen hoor!

Heb ik bij m'n vorige zwangerschappen ook gehoord.
    Opwarmen van afgehaald chinees eten doe ik liever nooit.

Verder is mij ooit verteld dat chinees eten aan het eind van je zwangerschap de bevalling kan opwekken door bepaalde kruiden die erin worden verwerkt, of het waar is???

12. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    fijn dat het zo lekker was!!!!

Gek he dat je nu ineens zoooooooooooooo''''''''nnnnn zin in een bepaald gerecht kan hebben!!!

13. Niet meer actief

och.. zo heb ik nu al weer dagen trek in rotti. Maar ja.. geen surinamer in de verre omtrek te bekennen.

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hihihi hebben jullie laatst die aflevering gezien van de smaakpolitie???
    Hij ging bij een Chinees naar binnen en het was er toch een partij ranzig!!!
    Ze hielden zich helemaal niet aan de veiligheidsregels....nou daar zou ik niet willen eten...jek!!!

Mijn man is installatiemonteur en moest ook een keer in een chinese keuken wezen en het was daar echt smerig!!!

Chinese keukens schijnen de goorste keukens te hebben...

Nou hadden we in mijn oude woonplaats een chinees met open keuken die er heel netjes en schoon uitzag en alles vers bereidde....hmmmmmm
    Sommige mensen mogen eigenlijk echt geen restaurant runnen!!! Als ze het niet schoon houden en niet aan de regels houden!!

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja wij kijken ook vaak naar de smaakpolitie en idd die Chinese restaurants zijn niet echt heel hygiënisch die je ziet, maar kijk eens in je eigen keuken. Of tenminste dat onderdeel dat die kerel bij mensen thuis in de keuken kijkt. Of dat hygiënisch is???
    Ik maak mijn keuken echt niet schoon zoals je dat volgens die normen moet doen die restauranst opgelegd krijgen.

Share This Page