Azie voor beginners

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Ik zou Bali doen als je voor het eerst naar Azië gaat. Behapbaar eiland, makkelijk rond te reizen met taxi's, gave huizen te huur voor als je met 5 personen bent, mensen zijn supervriendelijk, heerlijk eten voor weinig (inderdaad echt paar euro per persoon, en zooooo lekker...), veel te doen en te zien en je kunt het zo toeristisch maken als je zelf wilt.
    Ik ben er inmiddels drie keer geweest ;)
    Goedkoop of duur dat is aan jou. Wij houden wel van luxe dus waren afgelopen jaar zo rond de 8000 euro kwijt met zijn drieën... Met tickets en transfers. Maar goed, dan zaten we wel in hele fijne hotels. Als je het zelf regelt (via booking.com prima te doen) dan kan het echt goedkoper. De tickets zijn het duurste....
     
  2. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Overigens zou ik in Azie niet gaan rondtrekken met een camper... ;) Dat vind ik meer iets voor Amerika, Australie, Nieuw Zeeland of Europa. Ik heb geen camping gezien op Bali of Maleisie....
     
    fairy2011 vindt dit leuk.
  3. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Wij gaan aan het einde vh jaar met onze kinderen 5 weken naar Thailand. Ook geen Azië-ervaring, en wat me hier aanspreekt is relatief veel voorzieningen, veel afwisseling tussen cultuur, natuur en strand, de prijs voor 'levensonderhoud'. Iedereen zegt dat het super kindvriendelijk is dus we gaan het zien :)
    Het zal wel een dure reis worden. Ook al is het eten daar goedkoop, je bent al met al per dag toch aardig wat geld kwijt voor vervoer, overnachting, uitstapjes etc. En inderdaad, als je daar bent geef je dat x bedrag extra toch wel snel uit onder het mom van 'we zijn er nu toch'.
    De tickets kosten ons 500 PP, dus voor 2500 euro all-in ga je het niet redden, dan moet je gaan kamperen en met de auto weg.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Vervoer, overnachting kan daar echt heel goedkoop hoor. Wij zaten in een heel luxe hotel voor 35 euro per nacht. Bus vanuit Bangkok naar Koh Chang (luxe bus met airco) kostte ons 3 euro p.p (6 uur durende rit).
     
  5. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Met welke maatschappij vlieg je? En mag ik vragen waar je je tickets gekocht hebt?
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wij hadden auto gehuurd all in verzekerd was voor 10 dagen zo'n 500,- euro. Hadden we helemaal geen taxi nodig :)
     
  7. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Doe je alles x 5 weken x 4 pers word het evengoed duur. 35x40 voor een overnachting is 1400 euro (minimaal), 35x30 euro voor eten per dag is ook 1000. Ex. vervoer, uitstapjes etc. Het word hoe dan ook een reis van minimaal 5K. En dat is prima, daar hebben wij voor gespaard, maar goedkoop is het zeker niet te noemen.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Nou ja alles is relatief natuurlijk. Ja het is veel geld, maar als je kijkt naar je wat er voor krijgt vind ik het wel goedkoop. 5k ben je ook kwijt als je 5 weken binnen Europa weggaat.
     
  9. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Hoe was autorijden in Thailand? En in welke regio heb je dat gedaan. Ik lees en hoor daar zulke wisselende verhalen over. Van 'moet je absoluut niet aan beginnen' tot 'is prima te doen'.
     
  10. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Turkish Airlines, gekocht bij de airline zelf :) Vergeleken via google flights
     
    poema vindt dit leuk.
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    oh, dat ken ik helemaal niet...?
     
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Is prima te doen. Wij zijn van Bangkok luchthaven Tolweg naar Kanchanaburi geweest van daar naar khao Yai, naar koh chang met ferry en terug naar Bangkok..

    Ik vond het ideaal.. Ja je rijd links en af en toe gaan de ruitenwissers mee. ;) alles is automaat. Makkelijk rijden.

    500,- is voor aziatische begrippen duur maar we waren goed verzekerd, dat vond ik belangrijk.. Sunny cars, gewoon Nederlands contract
     
  13. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Klinkt goed! Goed om te onthouden als optie als we ergens zijn en de omgeving willen verkennen. Sunny Cars heb ik ook goede ervaringen mee inderdaad! Geen smerig gedoe met ter plekke vanalles aangepraat worden en goed verzekerd.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  14. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ben momenteel in Bali en ik vind het totaal anders dan dat ik altijd van mensen heb gehoord.

    Nee, ik eet hier niet voor een paar euro? Ik ben voor zowel lunch als diner minimaal 50 euro kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen en dan eten we basic in een normaal restaurant. En dat is overigens overal zo? Een maaltijd kost gemiddeld rond de 10 euro en dan nog voor iedereen drinken erbij maakt als gezin minimaal 50 euro. Nog steeds zeer goedkoop maar absoluut niet zo goedkoop als men beweert (mij werd verteld dat je voor 20 euro luxe at als familie). Deze prijzen zijn zowel in Ubud als Nusa Dua, Jimbaran, en de andere plekken waar ik geweest ben deze weken. Dat is dus minimaal 100 euro per dag waar je dan op moet rekenen. Ook vind ik het buiten het hotel om erg armoedig eruit zien overal. De sanitaire voorzieningen vind ik ook erg onhygiënisch. Zeker op openbare plekken! Dus als je op tour gaat, wees dan voorbereid met schoonmaakdoekjes etc. Ondanks dat vind ik het wel ontzettend mooi om allemaal te zien hier maar nee, ik ervaar het niet zoals mensen het mij allemaal vertelde.
     
  15. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Ik was er afgelopen zomer en wij aten echt (ook in Ubud) voor een euro of drie, vier per persoon. Ik weet niet in welke restaurants je eet? Maar wij gingen gewoon naar de warung. Bintang erbij voor een euro... was echt niet duur! Wijn wel, maar goed, dat is daar niet lekker! En ook restaurants bij hotels zijn duurder. Maar als je gewoon gaat eten bij de warungs, betaal je echt veel minder en eet je vaak nog veel lekkerder ook!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Die krotten langs de weg? Sorry dat durven wij niet aan... Wij eten gewoon in normale restaurantjes. Zowel midden in de bergen in Ubud als aan het strand in een strandtent of langs de weg bij het hotel. Ik ga niet in een of andere schuur langs een drukke straat met mijn kinderen staan voor een maaltijd van 2/3 euro. Ik vind de openbare toiletten al zeer onhygiënisch, laat staan de keuken van zo’n warung in een zelfgebouwde schuur... Ik ben ook best geschrokken van de keuken die ik zag bij een van onze tours... Die tour was inclusief lunch en als ik langs die keuken was gelopen voordat we zouden lunchen dan had ik echt overgeslagen... Je kan echt ziek worden van zulke slechte hygiëne en de hygiene buiten in Bali vind ik echt heel erg slecht.
     
  17. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.943
    113
    Gaan regelmatig naar Azië.
    Zijn wel reizigers.
    Bali en Thailand echt leuk met (jonge) kids.
    India minder geschikt.
    China vond ik ook goed te doen met kids.
    Japan idem.
    Ook goed ingericht op kinderen vond ik.
    Verder in Cambodja, Maleisië, Vietnam en Japan geweest.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  18. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.943
    113
    Tip: qua eten; kijk waar de locale bevolking gaat eten qua eetgelegenheden. Die zijn vaak echt goed. Oja, neem ORS mee op je trip. Heb ik de eerste 2x nodig gehad. Haha
     
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Als het toch langer termijn is, zou je ook eens informeren bij kleinere reisbureaus die kunnen je vaak ook op weg helpen wat wel en niet bij jullie als gezin past.
    Ze kunnen dan adviseren in wat voor land of welke route je zou kunnen doen.
    Wij hebben toen we nog geen kinderen hadden een aantal verre reizen gemaakt. Maar omdat we max 3 weken weg konden hebben we altijd van te voren onze hotels en bestemmingen laten vast leggen. Anders ben je tijdens je vakantie alleen maar bezig met zoeken naar je volgende slaapplek, en volgende bus of boottocht.

    Wij kunnen wel roepen, thailand, indonesie of maleisie, maar ik denk dat maar weinig van ons ook echt naar al die landen met kinderen zijn geweest. En de een ervaart iets op een andere manier dan een ander. Als ik lees dat @SDonya alles buiten de hotels vies vindt op bali, dan denk ik maar wat had jij dan verwacht van Bali? Hoe is je idee dan geweest dat het zo anders is als dat je nu ervaart. Dus ik denk dat dat ook een belangrijk stukje is voor je om uit te zoeken bij het land waar je voor kiest om heen te gaan.
     
  20. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Sorry hoor, maar zijn echt geen krotten langs de weg! Zijn gewoon kleine lokale restaurantjes waar ik gegeten heb, ook met mijn dochter, en daar is helemaal niks onhygiënisch aan...
    Zie hier twee websites van die 'krotten" waar wij heerlijk gegeten hebben in Ubud ;)
    https://bali-soul-warung.business.site
    https://warung-be-pasih-pak-koni.business.site/#gallery
     
    Flamingo1990 en jolien 1986 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina