Azie voor beginners

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Wat betreft Thailand en verwachtingen:
    Als je daar in het binnenland bent moet je geen uitgebreide riolering verwachting. Daar heb je ook nog mooie geulen met emmers water waar je je behoefte mag doen (ik hield het op haha).
    Maar dat vind ik ook iets wat bij het land hoort. Ik vond zelf het contrast tussen arm en rijk wel behoorlijk groot. 1 nacht lag ik in bad met uitzicht op het zwembad in een superluxe villa, maar ook met uitzicht op houten huisjes op palen waar 6 kinderen woonden. Erg confronterend en dat vond ik wel moeilijk. Ervan proberen te genieten terwijl je ziet dat een ander zoveel minder heeft.

    Qua eten: ik heb heel erg opgepast omdat ik net zwanger was. Man heeft overal gegeven en nergens last van gehad.
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Bali is ten onder gegaan aan massatoerisme en een corrupte overheid. Natuurlijk is er nog wel iets authentieks maar daarvoor moet je ver buiten de toeristengebieden komen.

    En tja ook andere soorten sanitair en voorzieningen horen bij dat land. En een heel andere mentaliteit qua afval etc. Niet zo raar gezien de armoede en veel te snel opkomende westerse invloeden zonder goed toezicht.
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Maleisië heeft dat opdringerige helemaal niet. Dat komt omdat de levenskwaliteit van de bevolking hoger ligt, men is daar niet zo armoedig en ze leven niet compleet van toerisme. Maleisische mensen zijn heel nederig en vriendelijk, totaal geen last van ze.
     

Deel Deze Pagina