Wat voor soort facebook-type ben jij ?

Discussion in 'De lounge' started by mel, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ik gebruik facebook het meest voor/op deze manier...

1. Ik heb geen facebook

2. Voor het delen van filmpjes en links

3. Voor het plaatsen van van die like-advertenties

4. voor het plaatsen van updates van mij/gezin met foto's gemiddeld 1x per week

5. voor het plaatsen van updates van mij/gezin met foto's gemiddeld 1x per 2 dagen

6. ik heb fb maar gebruik het zelden; ongeveer 1x per mnd/ 2 mnd

7. Voor het plaatsen van grappige anekdotes of mysterieuze, met niet-herkenbare foto's

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Ik zit reeds enkele jaren op facebook maar ik merk dat ik vaak ook maar een gek gedoe vind allemaal. 'Ik doe dit" x-aantal likes, ja én ? Eigenlijk is het maar raar wat wij allemaal doen, maar toch ergens is het dan ook wel weer leuk dat je in allemaal levens een kijkje mag nemen. Ik ben zelf gek op foto's maken en dus zet ik er met regelmaat wat op. De laatste tijd neemt dit wel wat af.
    Zelf heb ik nogal een hekel aan mensen die op fb zitten maar alléén maar van die advertenties delen om iets te liken en dan iets te winnen. Of mensen die écht élke dag elke scheet plaatsen. Of mensen die van die close-yup foto's plaatsen van kinderen die net op de spoed-eisende hulp zitten. Of van die links delen van mishandelde dieren. Of van die zielige verhalen van iemand die ziek is en iets niet kan betalen. Hihi wat doe ik eigenlijk nog op fb ? :)

Wat is voor jou de (voornaamste) reden en wat doe jij het meest op fb ? (behalve dan het neuzen bij anderen hihi)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Allemaal niet echt...

Meestal lees ik wat anderen plaatsen en soms like ik dat

Voor mijn hobby gebruik ik het wel ( als ik bijvoorbeeld een veiling heb)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb gestemd op updates van het gezin 1x per 2 dagen...soms minder vaak. Maar ik gebruik het als een soort dag/fotoboek wat de kindjes en wij meemaken. Ik plaats graag dingen.

En de optie die er niet bij staat: ik gebruik fb voor mn werk. Ik hou bij wat ik als gastouder allemaal met de kinderen doe en plaats foto's waar zij onherkenbaar op staan

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb gestemd op updates. Die krijgt trouwens niet iedereen op mijn Facebook te zien, ik heb een afgesloten MMM-lijst waar ik updates in post :) Verder post ik voornamelijk foto's van de dieren.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik plaats af en toe foto's van ons, dat kan van alles zijn. Zo houdt ik net zoals bij mijn zoontjes zwangerschap nu ook weer een soort buikdagboek bij. Probeer bijna elke week een foto te plaatsen van m'n buik. Verder doe ik weinig met fb, kom nooit op de profielen van mensen. Kijk wel paar x per dag alle nieuwe verslagen na en soms like ik wat of reageer ik ergens op.

Ben wel flink geminderd met fb gebruik, zo geb ik tijd terug ook mijn vriendenlijst flink opgeruimd. Had veel nieuwsgierige mensen die alles van mij wouden weten wbt zoontje/zwangerschap maar zich verder niet interesseerden in mij, daar was ik klaar mee.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik gebruik fb om te neuzen en vooral te kletsen met een hoop leuke dames!

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hmm allemaal eigenlijk niet. Ik zet er wel eens iets op over wat ik doe of als er een event is (bijvoorbeeld nu mijn zoon zijn B diploma heeft gehaald), maar verder gebruik ik facebook vooral als verzamelplaats van blogs, interessante mensen etc die ik volg. Daarnaast zit ik ook in wat groepen, bijvoorbeeld een art-journal groep oid. En ik gebruik facebook voor mijn stichting.

8. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Geen van bovenstaande opties.

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben volgens mij 1 van de weinigen in nederland die geen facebook heeft :D. Eerlijk gezegd snap ik de hype niet zo, en ben ik er oo niet zo van al die foto's van mij en mijn gezin op internet

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Oh overigens ben ik niet kinderachtig met blokkeren :) als iemand alleen maar stomme dingen deelt (zielige foto's, wedstrijden of spelletjes) of elk stom dingetje op facebook zet dan ontvriend ik die persoon of ik zorg dat ik de updates niet meer zie in mijn tijdlijn.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Ik plaats graag foto.s van mijn kinderen wat we doen enzo het is voor mij een soort dagboek.

Dochter snuffelt ook graag tussen de facebook foto.s en filmpjes van baby en nu.

Verder onderhoud ik ook contacten met familie en vrienden. Kortom mijn facebook is gezellig.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ow ja en buiten zelf dingen plaatsen is mijn grote fb hobby: neuzen en doorklikken...bij moeders van school en dan in vriendenlijsten neuzen, dan kom je ineens tegen wie wie elkaar allemaal kent e.d.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Allemaal niet echt eigenlijk.

Ik kijk meestal elke dag wel even op facebook om te kijken wat anderen er allemaal op zetten. Als ik iets leuk vind, like ik dat, anders scroll ik gewoon verder.
    Verder ben ik lid van een aantal groepen (over naaien en de silhouette cameo), vooral om inspiratie op te doen.

Zelf zet ik er misschien 1 x per maand iets op, vooral met specialere dingen (verjaardag, zwemdiploma, leuk uitje, etc).

14. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Hier ook geen Facebook. Ik vind het zo'n flauwekul!
    Ik kan mijn tijd wel beter besteden.
    Heb ook nog nooit zinnige dingen er op zien staan.

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat ligt misschien aan wie en wat je volgt :D Ik heb best veel zinnige dingen eigenlijk! Interessant nieuws op wetenschap gebied, leuke ouderschapsblogs, tips over mindfulness etc

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik gebruik mijn mans facebook om tickets te krijgen voor candy crush. Mijn vrienden zijn met zijn facebook bevriend, soms like ik hun posts, maar eigenlijk doen we er niet veel mee. Ik plaats er absoluut geen fotos op van ons en onze kleine, diegenen met wie ik de fotos zou willen delen spreek ik op whatsapp. Vind dat facebookvrienden geen vrienden zijn, maar vage kennissen en die gaan dat allemaal niet aan. Om iedere 'vriend' dan ook nog eens te gaan groeperen is me teveel gedoe.

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik deel af en toe foto's met wat tekst erbij via Instagram wat op facebook ook te zien is. Zijn dan net een paar zinnen. Verder heb ik niet veel met Facebook.

Ik kijk af en toe bij mensen en like dan eventjes als ik het heb gelezen. Kunnen ze het niet anders doen? zoals 'Markeren als gelezen' en 'Markeren als ongelezen' haha lijkt me veel beter.

Maar een dagboek bijhouden doe ik liever niet via facebook maar via mijn blog.

18. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Ik kijk er alleen op en reageer heel soms bij mensen maar verder doe ik er zelf weinig mee.

Aantal jaar terug toen het net 'in' was, was ik er meer op te vinden en plaatste ik nog weleens wat maar nu post ik zelden tot nooit meer wat.

Ben te nieuwsgierig om het eraf te gooien want vind het af en toe wel leuk om nog even te kijken wat mensen posten maar verder vind ik er niet veel meer aan.

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

De " ik heb geen FB, en vindt het allemaal maar waardeloos " type.

20. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik ben het type dat foto's plaatst die wel de sfeer weergeven, tenminste dat probeer ik, maar waar niemand herkenbaar opstaat, zoals een foto van de voetjes van mijn kleine in bad.
    Alleen mijn honden mogen herkenbaar op FB :D

Share This Page