Ik ben een echte azijn fan! Ik doe het bij de was, lap mijn ramen ermee, ontkalk koffiezetter, senseo, waterkoker er mee, voor de douchekop ontkalken. Ook dweil ik er mee als de hond een ongelukje binnen heeft gehad. Azijn neutraliseert de urine lucht van de hond.
Haha wat een hoop reacties al zeg! Ik heb zelf ook een gevoelige huid en kan maar tegen 1 soort wasmiddel (robijn) en heb van dat merk ook de wasverzachter. Zelfs neutral kan ik niet lekker tegen dus ik ben wel bang dat ze ook gevoelig is n had daarom azijn gekocht. Ik vond het wel een beetje vreemd met azijn maar jullie gebruiken het dus ook. Nu maar hopen dat ik er zelf tegen kan .
Ik heb toevallig gister ook voor het eerst een was gedraaid met half azijn en half wasmiddel (vond die verhouing wat prettiger dan 1 deel wasmiddel en 2 delen azijn). Het bevalt goed.... en je kan er dus flink mee besparen op het wasmiddel
Gebruik het ook voor de was! Ideaal. Schoonmaakazijn voor het dweilen van laminaatvloer, werkt stukken beter dan speciale producten. Geen doffe plekken en veel goedkoper!
Ik heb alles lekker gewassen met ariel waspoeder, en robijn wasverzachter! Bij onze eerste ook gedaan en nooit geen problemen mee gehad En het ruikt zo heeeeerlijk!
Haha lekker hè! Hier Ariël wasmiddel sensitive vloeibaar gebruikt en die witte robijn wasverzachter. M'n man zei vanmorgen nog wat ruikt dat toch heerlijk! Haha denk dat ik straks de babykamer niet meer uitkom als alles er ligt haha. Dan nog wat geurzakjes van zwitsal en het kan niet meer stuk
Hahaha, mijn kasten liggen ook vol met de geurzakjes van zwitsal! 3 pakjes à 3 geurbuiltjes gehaald, en ohhh wat ruikt het toch heerlijk als je de babykamer binnenkomt, om maar te zwijgen over de lucht die je ruikt als je een kast of la open trekt hihi
Haha ja inderdaad hier ligt de kamer ook vol straks haha....ben zo verslaafd aan zwitsal haha Heerlijk als je dan inderdaad de kast of lade open doet... Dat wordt hele dagen in de babykamer zitten haha
Ik begrijp toch goed dat jullie het over natuurazijn hebben? Of schoonmaakazijn? Of is dat geen verschil? Ik bedoel om mee te wassen. En combineren jullie dat dan met waspoeder of alleen vloeibaar wasmiddel in de machine?
Ik hoop dat het de hormonen zijn, haha, want ik snap het nog steeds niet. Doe je dat dus de helft van de hoeveelheid wasmiddel die je normaal gebruikt en dat aanvullen met azijn? Of doe je bovenop je normale hoeveelheid wasmiddel eenzelfde hoeveelheid azijn? En moet je de azijn dan toch in het vakje van je wasverzachter doen? Dit klinkt inderdaad wel als een goeie bespaar-tip!
1/3 van je normale hoeveelheid wasmiddel en 2/3 azijn. 😉Het zijn vast de hormonen. Anders moet je ff op uitzendinggemist naar de rekenkamer kijken. Uitzending over wasmachines. Daarin wordt het voor gedaan en uitgelegd waarom het goed is
Onze wasmachine functioneert sinds een tijdje echt niet heel goed..wasjes moet ik soms echt opnieuw doen omdat het gewoon NIET schoonruikt, voelt of oogt. Heb zelf eerlijk gezegd het idee dat dit komt door de azijn die ik gebruikte als wasverzachter..de machine rook er op een gegeven moment gewoon echt naar, de was dan weer niet. Zijn er nu mee gestopt en na vele schoonmaak-ronden ruikt het nu weer redelijk oke.. Niemand anders dit meegemaakt met azijn?
Ik heb de baby was nooit zonder wasverzachter gedaan. mn eigen was draai ik gewoon mee. Ze heeft geen eczeem of wat dan ook, anders zou ik het inmiddels wel gedaan hebben. Maar op voorhand al azijn gebruiken ging me te ver
Ja, klopt. Ik vul het wasmiddel aan met azijn. Dus ik gerbuik de helft van de normale hoeveelheid. De was is prima schoon geworden en je ruikt er niks van. Vandaag ga ik het weer proberen, want ik geloof het zelf ook nog niet helemaal
Ik gebruik al jaren diezelfde azijn als wasverzachter, ook bij onze was. Azijn helpt tegen kalk en maakt daarmee het water al zachter. Daarom is het ook beter voor de machine en wordt ook je was zachter. Mijn man is allergisch voor vanalles, dus vandaar. We hebben dus inderdaad geen was die heftig naar bloemetjes ruikt, maar was die gewoon lekker fris ruikt. Voor handdoeken (en dus ook hydrofielen enzo), moet je sowieso al geen wasverzachter gebruiken; wasverzachter legt een soort laagje om de vezels, waardoor de was zacht wordt... maar dan gelijk ook minder water opneemt.
Je moet azijn (in tegenstelling tot wat je wel eens leest) idd als wasverzachter gebruiken, dus idd in dat wasverzachter-vakje doen. Niet in de wasbol om je vloeibaar wasmiddel te verdunnen. Los van de azijn kun je sowieso over het algemeen veel minder wasmiddel gebruiken dan op de verpakking staat, of mensen gewend zijn. Een half bolletje is vaak voor een volle trommel al ruim voldoende. Scheelt voor het geld en voor het milieu.
Was je eens in de zoveel tijd wel eens een wasje heet? Te koud wassen over een langere periode is wel goed voor je was en je stroomverbruik, maar lost de zeepresten in je machine niet goed op. Ik doe dus eens per 2 maanden ofzo een klein wasje poetsdoeken met een flinke schep soda in de trommel, draai het op 95 graden en daarna nog een keer met wasmiddel op 60 (voor de laatste restjes) en dan is alles weer schoon. Wel ook even het rubber vooraf schoonmaken en het zeefje onderin, anders helpt het nog niet
Ja, in dit programma was t... daar vertelde die poetsvrouw dat je je wasmiddel dus moet aanlengen met azijn. Dat moet dus NIET! Gewoon apart in het wasverzachter vakje, dan wordt t niet gelijk teniet gedaan door de zeep die je gebruikt, maar pas na het uitspoelen van de zeep gebruikt om de zeepresten en de kalk goed uit je was te spoelen.