Hoi Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat als je een vruchbaarheidsbehandeling ondergaat je de maanden er na niet natuurlijk zwanger kan worden. Weet iemand hier meer van. Schop het je hormonen door de war waardoor je natuurlijk ook geen kans meer maakt?
Nee, dat is niet zo. Je hebt gewoon je eigen cyclus terug na een punctie o.i.d. Tenzij je misschien al klachten hebt rondom cyclus, maar als deze gewoon normaal is, gebeurt er niks. Overigens had ik er lichamelijk überhaupt geen problemen mee, met IVF. Sommigen kunnen beter tegen hormonen dan anderen.
Wat @M061987 Zegt. Er zijn vrouwen die in wacht maanden tussendoor zwanger worden. Zelfs vrouwen die twee-eiige tweelingen krijgen terwijl er maar 1 embryo is terug geplaatst (dus ook 1 natuurlijke zwangerschap en 1 ivf) Misschien in bepaalde situaties of bij bepaalde medicatie dat het meer impact op je lichaam heeft, maar dat is niet gebruikelijk
De hormonen hebben best een invloed op je lichaam en ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen een ronde na een poging weer even moeten wennen, maar mijn cyclus was meteen weer als vanouds. Sterker nog, de laagste icsi poging met punctie geen tp gehad en daarna in natuurlijke cyclus (zonder ook maar iets van hormonen) een cryo tp gehad en toen eindelijk zwanger geworden en gebleven van mijn dochter.
In principe zorgt menstruatie weer voor reset. Dus als je van jezelf een mooi cyclus hebt, zal je dat ook daarna weer hebben. Je hebt veel dames die ook terugplaatsing in natuurlijk cyclus doen
Precies wat @M061987 zegt. Ik had na de puncties hooguit een keer een wat langere cyclus maar kon vrijwel altijd wel direct met terugplaatsen in natuurlijke cyclus starten. Had dan gewoon een eisprong en dus kans op natuurlijke zwangerschap. Wel heb je IVF natuurlijk vaak niet zomaar voor de lol.. dus is je kans op een natuurlijke zwangerschap buiten de IVF om al vrij laag... Maar dat ligt niet aan de hormonen rondom een IVF behandeling. En je hoort toch best regelmatig iemand in zo een wachtmaand na een punctie toch natuurlijk aantelt.