Ivf en icsi wordt vaak in één adem genoemd omdat de behandeling hetzelfde lijkt alleen in het lab is het anders. Bij ivf stoppen ze de zaadjes samen met het eitje in en reageerbuisje en dan kijken ze of er een eitje bevrucht wordt, bij icsi brengen ze een zaadje alvast in het eitje dus de zaadjes hoeven zelf geen moeite te doen. Zo'n operatie kan een man natuurlijk niet vaak doen, dus de zaadjes die ze dan krijgen gebruiken ze voor icsi omdat ze niets willen verspillen. Althans dat denk ik!! Ik had ook gevraagd of ik niet alvast mocht beginnen met hormomen enzo zodat de bevruchting al direct na de operatie kon plaats vinden maar dat hebbben ze liever niet want stel de mesa/pesa/tese mislukt, dan heb ik voor niks hormonen gebruikt.. Nou als het goed is heb je nu uitslag. Sterkte!
Thnz voor alle uitleg. Ik snap m Uitslag was zwaar klote. Weer 0,0 gevonden en fsh waarde in bloed was iets te hoog dus slechter nieuws hadden we niet kunnen krijgen. Nu doorverwijzing naar Nijmegen maar goed houden rekening met het ergste.
Dat de fabriek niet werkt zeg maar. Dat heb je normaal na een chemo/bestraling/de bof. Dus ff afwachten.
Jeetje wat balen meisje29! Jullie ook sterkte met dit proces! Ik wacht maandag allemaal wel af, het zal vast nogmaals inleveren worden,, maar ik laat het wel weten.
Ons eerste gesprek is geweest. Mijn man moet nogmaals sperma laten checken en ik moet bloed prikken voor hormonen check. Gyn vertelde dat als dit weer 0.0 uitslag is ze nog een bloedtest en chromosomen onderzoek kunnen verrichten. We zouden dan ook doorverwezen worden naar AMC. Ik las al ergens dat chromosomen onderzoek al 3 maanden duurt... Kun je tijdens die tijd wachten al andere dingen laten onderzoeken ? Of we bv wel ergens zaad is?
Bij ons precies hetzelfde geval. Alleen wij zijn nu wel "versneld" doorgestuurd naar amc Nijmegen. Hebben over 3 weken ons gesprek. Chromosoom onderzoek zal dan nog niet binnen zijn ma dan horen wel wel hoe nu verder. We hopen op tese. Hou je ons op de hoogte ?
Hey, bij ons hebben ze op onze 1e afspraak bij de fertiliteit ineens bloed getrokken voor genetisch onderzoek, dat is onder andere ook op chromosoom afwijkingen en zo. Het resultaat duurde ook 3 maanden. Wij hebben in die tijd nog een paar keer sperma laten testen, een uroloog gezien en een echo van de teelballen laten maken, dus tegen dat het resultaat van het chromosoom onderzoek er was, hadden we alles laten onderzoeken en wisten we ineens van alles de uitslag...
. Oh dat is wel fijn om te lezen. Dan kunnen wij miss tussendoor ook nog wel wat onderzoeken verwachten. Het wachten duurt zo lang. Alleen het wavhten op onze eerste afspraak in het andere ziekenhuis duurt al lang. Hihi Maar ik lees dat jij zwanger bent na tese / icsi. Super. Hoeveel tijd zat er tussen bij alles? Voordat je tese kon doen en daarna icsi?!
Hoi meiden, bij ons duurde het chromosoom onderzoek 6 tot 8 weken (umcg) toen daaruit kwam dat mijn mag drager van cf is moest ik ook chromosomen laten checken en ook weer 6 weken wachten. Ondertussen is mijn man toen wel door de uroloog onderzocht, een echo om te kijken of er zaadblaasjes waren en hij herft gevoeld of er zaadleiders waren. Gister mesa gehad en 13 rietjes zaad gevonden. Onze tijdlijn: april uitslag via de huisarts, juni intake umcg, augustus uitslag bloedonderzoek en bloedafname bij mij. September bezoek uroloog. Oktober uitslag bij mij. November aanvraag mesa, gisteren operatie. We zijn dus nu 9 maandag onderweg maar toch vind ik het vrij snel gegaan allemaal!! Succes iedereen... groetjes Marjo
Wij hebben niet echt veel geluk gehad en lang moeten wachten. Begin oktober resultaten te horen gekregen, begin december konden we bij de fertiliteit terecht, dan hebben we bijna een half jaar op de uroloog moeten wachten , doordat de 1e overleden was, de volgende een ski ongeval had en zo voort. Eind april dus uroloog en al de resultaten. Eind juni tese, en eind augustus begin eerste icsi, heb hier zelf voor gekozen omdat we met verloven zaten op het werk en ik kon er toen niet tussen uit vallen... Ik denk Oktober 2 e icsi en 13 novenber positieve test Ik vond vooral al het wachten en al die onzekerheid heel slopend, we hebben echt diep gezeten... Het gewoon niet weten of het mogelijk is vond ik vreselijk...
Wow okt huisarts en dec pas afspraak. Dat is wel erg lang. En dan vervolgens ook bijna half jaar moeten wachten op uroloog. Dat ze dan geen vervanger odzo hadden is ook raar. Ma goed april dus uroloog en alle resultaten. Eind juni tese en aug icsi ondanks dat je met het werk zat vind ik dat wel snel. Of ja het kan niet snel genoeg gaan natuurlijk ma goed. 2e icsi al raak. Wauw ! Ben gewoon jaloers op je! Super!! Hebben ze uiteindelijk veel zaadcellen gevonden tijdens tese? En kreeg je meteen uitslag na tese onderzoek?! En was het bloedonderzoek bij je vriend / man wel goed?! Bij mijn vriend zijn geen zaadcellen gevonden en fsh waarde is net iets te hoog. Vandaar dat ik het vraag. Het wavhten is echt niet te doen. Heb al 2 keer na zhuis gebeld of er al wat bekend is. We weten ook echt niet waar we aan toe zijn, gaat het miss tese worden of houdt het helemaal op. En als het op houd en we moeten aan kid denken hoelang moeten we dan weer wavhten. Pffff t valt soms niet mee al zeg ik het zelf.
Het valt allemaal niet mee, hier wou mijn vriend,alleen zijn eigen genen, dus geen donor... Dat gaf ons dus nog extra stress. Bij mijn vriend was alles in orde, hormoonwaardes, genetisch onderzoek,... Alleen een kleine cyste in 1 van de teelballen. Dus ze dachten dat die de oorzaak was. Wij kregen in de namiddag na de tese het resultaat door. Bij ons was er niet zo veel gevonden, 3 rietjes en het zaad was van niet echt goede kwaliteit... Dit laatste wisten we pas bij de icsi behandelingen. Laatste behandeling was alles op, en we hadden geen embryo meer in de vriezer... Het was echt een wonder dat ik toen zwanger bleek te zijn... Maar je ziet wonderen bestaan dus geef de moed niet op! Jullie komen er wel!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap bengelke!! Wat een verhalen! Ik hoop dat wij ook snel wat meer weten.. Wij moeten 22 januari weer langs voor uitslag 2de sperma onderzoek en mijn bloed. Nu is mijn man alleen net precies die dag uitgenodigd voor een sollicitatie die niet verplaatst kan worden😐 even kijken hoe we dat weer oplossen..
Bengelke, zo herkenbaar! Mijn man wilde ook absoluut geen donor. Als de operatie niet zou slagen dan zouden we stoppen en ons gaan inschrijven voor adoptie. De operatie dinsdag was dus super spannend. Nog nooit zo zenuwachtig en wat een opluchting toen de chirurg mij belde om te zeggen dat er zaadjes zijn gevonden! Vandaag laten ze 1 rietje ontdooien om te kijken hoeveel daarvan overleefd. We krijgen daarvan morgen de uitslag... @ melis, gewoon ff bellen of je op een andere dag / tijd kan komen. Als je eenmaal in het systeem zit hebben ze meestal wel makkelijk plek. Tenminste bij ons in t umcg . Sterkte maar geef de moed niet op! In april kon je me bij elkaar vegen van ellende ennu ben ik zielsgelukkig dat we icsi kunnen doen!
Kan me voorstellen dat dat extra stress geeft. Wel fijn dat je dezelfde dag uitslag kreeg. En 3 rietjes is beter dan niks. En dan hoor je dat het slechte kwaliteit is en je bent toch zwAnger geraakt. Echt super om te horen dat het dus toch wel kan. Wat houdt rietjes eigenlijk in? Lees dat vaker ?! Als ik het goed begrijp ben je nu zeanger geraakt door de Laatste kans maar is nu alles wel "op" zeg maar ?!
Oh ik ken het helemaal. Ene moment voel je je echt ziek van verdriet en het andere moment zie je nog een lichtpuntje en denk je miss komt het toch goed. Ik blijf erbij dat ik het toch wel zwaar vind allemaal. Je denkt er bij alles aan en je weet niet wat je te wachten staat dat maakt je onzeker. Super dat je met icsi kan starten. Ik begrijp dat ze hit tese een aantal rietjes kunne halen als ze wat vinden. Dit wordt dan ingevroren en dan voor de icsi ontdooien ze dit maar weten ze dus niet of het het wel overleeft heeft ?!
Ik kan me nog zo goed de dag van de uitslag herrinneren. De huisarts belde mij omdat mijn man aan het werk was. Aan de telefoon zei hij dat er niets was gevonden... Nou daar stond ik dan, alleen en tot overmaat van ramp mijn man in bespreking en kreeg ik niet eens te pakken. Op dat moment leek onze wereld te vergaan. Je hele toekomst ligt overhoop. Hetgeen eerst zo vanzelfsprekend was, leek ineens onmogelijk. Nou ik heb gejankt tot ik niet meer kon.. Maar toch, na regen komt zonneschijn.. langzaam wennen aan het idee en er veel over praten. Wij hebben er ook voor onze omgeving geen geheim van gemaakt. Dat scheelt enorm! Ik begon weer te genieten van dingen en probeerde get van me af te zetten. Na 4 maanden kregen we eindelijk te horen dat de productie waarschijnlijk wel normaal was en dan nu een feit: er zijn zaadjes. Wat een opluchting! Kop op meiden, er is zoveel mogelijk! Ja het is een lange weg, maar er is hoop! Een kennis van ons is gelijk 'begonnen' maar ook nog steeds niet zwanger. Daar geen oorzaak kunnen vinden dus ze moeten t nog maar ff proberen. Npu als het nu allemaal zo doorgaat ben ik misschien nog wel eerder zwanger! ps. Over de rietjes verdelen ze de zaadjes zodat ze per icsi maar 1 of 2 rietjes hoeven te ontdooien. De rest blijft dan ingevroren voor een 2e behandeling. Dat rietje ontdooien doen ze bij ons om te kijken hoeveel zaadjes er overleven. Stel er overleven er bijna geen, dan laten ze 2 of meer rietjes ontdooien om meer kans van slagen te hebben bij de icsi...
Heel bizar. Vandaag weer bij de Gyn geweest. Ze kon ons niet blijer maken op mijn verjaardag. Er was zaad!! En nog veel ook!! Alles boven gemiddeld.. Wat waren we verrast!! Bij mij is pcos geconstateerd, maar ik mag nu de volgende cylcus met clomid beginnen,, dat is toch een stuk minder ernstig als Azoospermie. De Gyn vond het ook bijzonder, zei dat het niet vaak voor komt dat de uitslagen zo verschillen. Nu in maart nog een keer sperma onderzoek om het echt Ckr te weten.
Wauw ! Gefeliciteerd met je verjdag & nog maals gefeliciteerd met dit goeie nieuws! Super ! En wat goed om te horen dat het ook zo kan verschillen.