azoospermie/niet-ingedaalde zaadbal

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Naima, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naima

    Naima Lid

    10 okt 2006
    59
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Nal lang wachten hebben we de uitslagen van de 3e en 4e zaadtesten en bloed/chromosomenonderzoek van mn vriend: hormonen en chromosomen waren ok :) . Echo en prostaatonderzoek leverden ook niets nieuws op. Behalve dan dat de niet-ingedaalde bal operatief toch 'rechtgelegd'moet worden. De zaaduitslagen waren weer slecht :( (vrijwel geen zaadcellen). Nu willen ze mn vriend in het EMC opereren aan zn bal, alleen al ter voorkoming van zaadbalkanker, maar ze willen dan ook kijken of ze toch goed zaad tegenkomen, zodat ze dat kunnen bewaren voor een eventuele vruchtbaarheidsbehandeling.
    Lang verhaal, maar nu mijn vraag: wie heeft een dergelijke ervaring gehad? We nemen al een poosje afscheid van onze kinderwens :( , maar hoe groot is de kans dat ze toch stiekem wat vinden?
     
  2. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    mijn man heeft 3 jaar geleden teelbalkanker gehad,aan 1 niet ingedaalde bal.dus goed dat ze je vriend op tijd eraan gaan opereren.

    wij hebben toen geen sperma laten testen want ons werd verteld dat na een half jaar het sperma zich hersteld zou hebben.

    nu we een kinderwens hebben,blijkt na 1 spermatest dat er sporadisch zaadcellen voorkomen en de 2e test zelfs geen 1.

    nu weten we niet of het komt door die niet ingedaalde teelbal,of bestralingen(lympfeklieren)

    als ze bij je vriend toch zaadcellen gevonden hebben zou ik ze indien mogelijk in laten vriezen .zodat er iig wat zaad ligt voor bv icsi behandeling (daar hebben ze er maar een paar voor nodig)

    dan is er ook nog mesa/pesa om spermacellen te vinden.
     
  3. Naima

    Naima Lid

    10 okt 2006
    59
    0
    0
    Thanx voor je reactie,
    Is Mesa/pesa voor jullie ook een optie? Of, als ik vragen mag: wat is bij jullie de volgende stap?
    De paar zaadcellen die ze bij mijn vriend gevonden hadden, waren niet bruikbaar. Als ze bij de operatie goede zaadcellen tegenkomen en zouden gebruiken, komt het volgens mij 'gewoon' op Mesa/pesa terecht.
    Voor jullie ook heel pittig allemaal zo zeg, hoop dat ze toch nog wat vinden!
     
  4. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    wij weten niet wat er nu gaat gebeuren,wachten op een telefoontje van de gyn,die zou overleggen met tilburg(daar zouden we naartoe gestuurd worden voor icsi)


    maar nu er deze keer helemaal geen zaadcellen gevonden zijn word overlegt of we terecht kunnen in nijmegen waar ze mesa/pesa doen.
    omdat er de vorige keer wel zaadcellen gevonden zijn (dus hij maakt er wel n paar aan)

    ik hoop voor je dat ze straks een paar goede zaadcellen vinden zodat je via icsi mogelijk zwanger kunt raken.wanneer word hij geopereerd?
     
  5. Naima

    Naima Lid

    10 okt 2006
    59
    0
    0
    Nou, hopelijk weten jullie snel meer.
    Mn vriend moet naar n ander ziekenhuis voor de operatie, dus het zal allemaal wel weer even gaan duren voor dat zover is.
    Ik hoop dat de uroloog in dat ziekenhuis iets spraakzamer is / meer info kan geven.
     

Deel Deze Pagina