Gestopt met utro zwangerschap goed gegaan?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Doortje81, Dec 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Wie is er in week 5 of 6 op advies van het ziekenhuis gestopt met de utrogestan? Is dit goed gegaan? Ik lees bijna alleen maar paniek verhalen, waardoor ik zelf ook paniekerig word, ik moest per vandaag stoppen, maar heb toch wat genomen voor een zekerheidsgevoel.
    Ik heb niet veel meer over, dus vrees dat ik ook echt moet stoppen. Ik zou dit het liefst met een gerust gevoel doen, vandaar mijn vraag bij wie is het stoppen 'gewoon' goed afgelopen?
    Zal ik het ziekenhuis hier nog over bellen? Ik voel me al zo'n paniekerige zeur... Wat hebben jullie gedaan?
    Dank jullie wel alvast!

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ik ben bij mijn eerste gestopt met de utro met 4,2 weken. Ik kreeg niet meer mee en de opinie was dat dan je eigen lichaam voldoende progesteron en hcg produceert, wat ook klopte, want hij loopt hier nu al drie jaar rond. :D

Heb je een verleden van miskramen of mislukte innestelingen? Zo ja snap ik je onzekerheid zeker, zo nee snap ik je wel, maar weet ik uit ervaring dat utro niet meer nodig is

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Thanx Hooverphonic! Nee, ik heb geen ervaring met innestellingsproblemen of miskramen, maar dit is ook de eerste echte keer dat er een bevruchting was, aangezien we erachter zijn gekomen dat we echt ICSI nodig hebben. Ik ben dus bang dat dit mijn eerste miskraam kan gaan worden want ik heb niet de zekerheid dat hier geen problemen liggen, eens moet de eerste zijn die gedachte... Maarja ik zal misschien moeten leren vertrouwen op mijn eigen lichaam... Maar omdat ik al sinds mijn NOD echt heftige ongesteldheids krampen heb, benik gewoon erg bang dat ik een MK krijg als de progesteron wegvalt... Ow de stress.... ;)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik mocht op de testdatum met de Utrogestan stoppen, ongeacht de uitslag (twee weken na de terugplaatsing). Ik hoefde ook niet af te bouwen. Als je zwanger bent, neemt de embryo/vruchtje de aanmaak van progesteron over.

Drie vroege miskramen gehad, maar dat was zonder hormoongebruik. De eerste echte zwangerschap is helemaal goed gegaan, een dochter van inmiddels bijna 6 jaar. Toen heb ik geen Utrogestan gebruikt, maar drie keer extra Pregnyl gespoten na de punctie. De tweede doorgaande zwangerschap is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Toen heb ik Utrogestan gebruikt tot de testdatum. De missed abortion had echter niks te maken met een tekort aan progesteron, puur pech en een genetische aanlegfout.

Succes & gefeliciteerd!

5. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

Aug 26, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Ik snap je gevoel mbt de krampen en stoppen met utrogestan. Ik zou precies hetzelfde hebben. Waarom vraag je niet een "gemoedsrustecho" aan? Bel gewoon met de fertiliteit, zeg dat je bang bent voor de gevolgen en dat je eigenlijk door de krampen volledig in onzekerheid zit. Zolang je eerlijk bent over je gevoel, kunnen ze je op de beste manier helpen. En als zij denken dat het beter voor je gemoedsrust is om door te blijven gebruiken tot het termijn dat je een kloppend hartje ziet, dan zullen ze je dat vast wel laten doen. Maar je moet met dit soort dingen wel zelf meedenken.

6. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

Aug 26, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Eigenlijk klinkt afbouwen met de utrogestan lang niet zo slecht. Van 6 naar 4 naar 2 naar niks ofzo...

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Hey Ladies, vannacht weer veel ongi krampen gehad en heel erg gezweet, wat ik normaal heb vlak voordat ik ongesteld moet worden. Ik associeer dit dan nu met de dalende progesteron spiegel. Ik ga vandaag maar even met het ziekenhuis bellen. Thanx voor jullie geruststelling en begrip, dat helpt! X

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kunnen ook gewoon hormonale klachten door de zwangerschap zijn, hoor. Hopelijk zit alles goed, succes!

9. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik moest ook stoppen na de 2e bloedtest. Ik maakte me ook wel wat zorgen omdat je zoveel verhalen leest. Wat ik begrijp zorgt het HCG hormoon ervoor dat de follikels progesteron blijven produceren. (die doen dat normaal gesproken ook, door de IVF leg je dat stil maar de hcg zorgt ervoor dat het weer start/doorgaat) dus toen had ik er ook wel vertrouwen in dat het goed zou gaan.

Ik hoop voor jou dat het allemaal goed zit. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar er gebeurt heel veel in je lichaam. Je darmen werken veel trager (dat heb ik gemerkt, ontzettende last van mijn buik gehad) je baarmoeder moet natuurlijk ook oprekken. Veel meiden blijven de utro doorgebruiken, kan je natuurlijk altijd vragen aan je ziekenhuis. Ze hebben trouwens toch bij je onderzoeken ook wel eens bloedgeprikt naar progesteron? Als die waarden te laag zouden zijn dan was dat er toch ook uitgekomen lijkt mij.

10. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je in Nederland in behandeling? Ik liep in Belgie bij het ziekenhuis en heb de Utrogestan 12 weken moeten nemen, ben er afgelopen zondag mee gestopt. Hier en daar heb ik eens gelezen dat ze er in Nederland niet al te happig op zijn, wat ik zonde vind!

Ik kreeg een receptje mee van de arts en moest het bij mijn eigen apotheek halen in Nederland. Er stond de dosis per dag op maar niet hoeveel doosjes ik nodig had. Toen ik aangaf het nog tot twaalf weken te moeten innemen, kreeg ik op het laatst een grote dosis mee. Misschien kan je dat nog proberen? Krijg je het niet mee, dan heb je het wel geprobeerd.

Anders zou ik het bespreken met je arts (ik ben bewijs dat het langer gebruikt kan en mag worden, wellicht kun je dat aangeven) en geef aan hoe onzeker je er onder bent. Het is al ontzettend naar als je een mk krijgt, maar als dat betekend dat je weer die molen inmoet, is erger.

Succes meid.

11. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Het kan en mag wel maar de vraag is altijd of het nut heeft...

12. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je overigens al gebeld naar het ziekenhuis, hebben ze nog iets gezegd?

Verder wilde ik nog zeggen: het afbouwen van de Utrogestan blijft eng. Ook met mijn twaalf weken vond ik het nog een onprettige gedachte, je moet toch de controle opgeven.

13. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

Aug 26, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Ik vind zulke kramp eigenlijk niet normaal als dat zo lang aanhoud. Heb je ook koorts, omdat je zegt dat je zweette?

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik vond het ook doodeng om te stoppen met 5 weken maar het ziekenhuis zag geen aanleiding om verder te gaan met utrogestan. Ik ben uiteindelijk met 4.5 weken maar de dosering gaan minderen en toen dat goed ging durfde ik te stoppen.
    Succes meid! Die eerste weken na een positieve test zijn echt heftig.

15. Flo72

Flo72 Bekend lid

Apr 9, 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik aangaf dat ik me na mijn miskraam wat zorgen maakte, mocht ik extra lang utro gebruiken als ik zwanger zou worden. Je kan het eventueel ook online kopen, mochten ze het niet willen voorschrijven. Succes!!

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik heb het ziekenhuis gebeld. Ze geloven dat het geen toegevoegde waarde heeft om het te blijven gebruike. Als ik me er beter bij voel mag ik het opmaken, maar ik krijg geen nieuwe. Dat vind ik ook raar,mik vind dat ze dan moeten zeggen, je moet stoppen, nu komt het een beetje wijfelend over maarja.
    Wat betreft de buikpijn die heb ik al vanaf het begin en heb al 2 echo's gehad in week 4. Ze kunnen niks geks vinden en denken dat het door de hormonen komt..
    Ik ga nu langzaam afbouwen, heb met 3 bolletjes per dag nog voor 5 dagen en misschien koop ik idd voor de zekerheid ook nog bij!
    Pffffff inderdaad zo slopend deze weken. Het ziekenhuis zei ook dat ze er niks van kunnen zeggen tot de eerste echo, het is gewoon afWachten... i know! Progesteron heeft volgens hun geen zin om te prikken want dat fluctueert en ze weten niet precies hoe hoog het nu bij mij zou moeten zijn...
    Ik heb trouwens geen koorts hoor en ook geen bloed, so far! Wel zere boobs, heel moe en minder zin in bepaald eten. Ook dus ongi pijn ;(
    Dames, dank voor jullie reacties!

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik loop in Gent en moet ook de utrlgestan tot week 11 gebruiken, ivm 5 missed abortions.

18. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Trouwens wel gek dat je nog zoveel bolletjes hebt. Je hebt een dag eerder de TP gehad dan ik en ik was er op 4+3 gewoon doorheen. Dus ook cold turkey gestopt want tot en met 4+1 6 bolletjes per dag en daarna dus nog 10 over. (viel dus ook niet echt af te bouwen) Vreemd dan van het ziekenhuis.

Vind het van jou trouwens niet gek dat je het door moet blijven gebruiken Two Boys ivm je geschiedenis. Dat begrijp ik wel.

19. iniegirl

iniegirl Actief lid

Sep 5, 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ben de eerste poging gewoon ongesteld geworden door de bolletjes heen.
    Bij zowel eerste als huidige zwangerschap na positieve test gestopt.

dus kan prima in principe ;)

20. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik moet ook gewoon op mijn eigen lichaam gaan vertrouwen, ik denk dat dat het probleem is :). Ik zit heel erg te duben of ik er voor mijn gemoedsrust nog een paar bijkoop of dit gewoon echt af ga bouwen. Thanx voor jullie reacties! Ik zie dat het heel vaak goed gaat en dat wilde ik even weten! ;)

Share This Page